Het leuke/moeilijke/wiskundige Raadsel Topic!

Heej!
Plaats hier een leuk/moeilijk/wiskundig (misschien alle drie tegelijk?) raadsel, en laat de rest het oplossen!
Als het goede antwoord is gegeven, moet de poster het maar ff zeggen en de gene die het heeft geraden een nieuwe plaatsen! Het is misschien ook handig als je bij je antwoord uitleg geeft xD

Ik begin wel:

Een rover wil in een kasteel inbreken maar ziet een schildwacht staan.
Hij besluit de schildwacht af te luisteren om zo achter het wachtwoord te komen.
Er komt een vrouw aan die naar binnen wil.
De schildwacht zegt: 6.
De vrouw zegt: 3
Is goed, kom maar binnen.
Even later komt er een jongentje aan.
De schildwacht zegt: 8
Het jongentje zegt: 4
De rover denkt dat hij het systeem door heeft maar besluit voor de zekerheid nog even te wachten.
Als er een koopman aankomt zegt de schildwacht: 12.
6 is het antwoord en de koopman mag naar binnen.
De rover sluipt weg en komt met een omweg weer bij het kasteel aan.
De schilwacht zegt: 10.

Wat zegt de rover…?

T is nou al geraden xD Het was 4. :anguished:? Voor de gene die het dan alsnog niet weet: Het gaat niet om de helft, maar het aantal letters van de genoemde getallen.
Succes!!!
xxx

5 =)

Nope =D

4 ;p

Jaah =)
Plaats jij een nieuwe?
x

huh?:stuck_out_tongue:

wqcht even, hoezo 4?

In beginpost xD

Oow, willen mensen als ze een antwoord geven dat gelijk uitleggen?

oh haha! die was flauw:p

Wie post er een nieuwe?

Oehh mag ik er 1 plaatsen? ::

(haha ik doe het al xp)

Er zijn 2 boeren, boer A en boer B. Wanneer boer A 1 schaap krijgt van boer B zal hij 2x zoveel schapen hebben als boer B. Als boer A 1 schaap aan boer B geeft hebben ze een gelijk aantal schapen. Hoeveel schapen hebben elk van de boeren ?

Weg.
Ik had de bovenste regel niet gelezen xD

Ze hebben 3 schapen

Boer A 3
Boer b geeft er een aan A
A = 4 B=2
Boer A geeft er een aan B
Boer A= 3 B= 3

Of… & A=5 en B=7?

Als A er 1 van B krijgt, is het beide 6,
en als A er 1 aan B geeft, is het A=4 en B=8, dus B heeft het dubbele van A?

ja die is het^
Mag ik er een plaatsen?

zo ja hier is ie:

Een boer die al een aantal dagen aan het reizen is samen met zijn wolf, schaap en een partij witlof komt aan bij een rivier. Hij wil de rivier graag oversteken maar hier heeft hij een bootje voor nodig. Na enig zoeken aan de waterkant vindt hij een bootje. Een probleem! Dit bootje is te klein om met zijn allen in een keer over te steken. De boer kan maximaal een ding meenemen, dus of de wolf of de partij witlof of het schaap.
En er is nog een probleem! De wolf eet het schaap op als hij ze alleen achter laat. En het schaap eet de partij witlof op als hij er niet bij is.

Hoe komt de boer aan de overkant met zijn dieren en de partij witlof zonder dat er iets opgegeten wordt?

Weg.

Eerst neemt de boer het schaap mee. Die zet ie neer en vaart terug. Dan haalt ie de witlof op, zet m aan de overkant en neemt het schaap weer mee terug. Dan neemt ie de wolf mee en zet die af aan de overkant. Dan gaat ie nog 1x terug voor het schaap.

Het begint met de “N”, eindigt op “euken” en is heel erg lekker?

Hij is heel flauw, ik weet het xD