Heb lenzen. Het begin is raar, je voelt je een beetje hulpeloos en je durft niet in je ogen te wrijven, maar de tweede keer heb je er al nauwelijks meer last van. In het begin voel je de randjes erg goed, maar ik heb ze op de eerste dag langer in gehad dan mocht (wel eerst gevraagd) en na een paar uur voelde ik ze al helemaal niet meer.
Indoen/uitdoen is ook nooit een probleem geweest, maar ik hoor ook wel eens anders. Ik ben gewoon makkelijk met mn ogen ; )
Al met al vind ik lenzen veeeeeeel beter dan een bril, zelfs met mn hooikoorts!
Zou wel zachte lenzen nemen, want harde zijn volgensmij best vervelend.
Ik weet niet of je er mee mág zwemmen en gymen, maar ik doe het gewoon! Zeker bij sporten is het volgensmij - met zachte dan - minder gevaarlijk dan een bril. En met zwemmen vallen ze er ook niet uit, tenzij je met je ogen open in het water zwemt. Ik douche er ook gewoon mee. Het is wel vervelend als je een dikke druppel in je oog krijgt, want dan zit je lens even verkeerd, maar na een beetje knipperen zit ie dan ook weer goed. ; )
Slapen kan ook, sommige mensen doen daar heel stresserig over, maar een half uurtje slapen in de auto ofzo gaat wel.