'Het Lenzentopic '

[i]hyeee,

ik heb gistermiddag mijn testlenzen opgehaald,
ik mocht ze gister éen uur in en vandaag drie en een half.
ik moet nog wennen, en vind het nog anders en dus een beetje eng.
ik vind het trouwens ook erg fijn dat ik nu gewoon weer een zonnebril op kan, haha.
binnenkort moet ik bepalen of ik de lenzen echt wil, of ik ze lekker vind zitten, en of mijn ogen niet geirriteerd raken.

zijn hier nog meer mensen met lenzen die mij kunnen vertellen hoe dat met jullie ging in het begin van je lenzen dragen?[/i]

LUVVVVE

Ik heb ook lenzen! Ik vind het veeel fijner als een bril (ook omdat je een zonnebril op kan, haha) Het is even wennen maar wel heel fijn!

ik zit er ook aan te denken om eindelijk eens lenzen te nemen, maar ik ben beetje terughoudend… zou ook echt iets voor mij zijn als da ding in me oog blijft steken ofz, of als ik mezelf er per ongeluk mee pook ofz weet ik veel :stuck_out_tongue:

Inderdaaad. Ik hád eerst een bril maar ik had er een stronthekel aan.
Lenzen zijn echt veeeel fijner =D

ik heb ook lenzen, ik voel ze overdag niet zitten. ik weet niet wat fijner is, een bril of lenzen want ik heb nog nooit een bril gehad.
In het begin was het even wennen, maar na een weekje lukte het al veel beter :slightly_smiling_face:

Ik heb ook lenzen en ben er blij mee. Een bril is zo irritant. Je kan geen zonnebril dragen , je kijkt er soms overheen,… In het begin is het wel even wennen , maar idd na een week wen je er wel aan (:

Ik heb ook lenzen! Nog niet zo lang, en maar het is bij mij nog steeds niet goed.
Ik heb harde, en had eerst testlenzen, daarna mn ‘eigen’ sinds eergister weer nieuwe, en nu komen er weer nieuwe aan. Ja, het is lastig, maar wel fijner als een bril!

Ik heb ook lenzen!! ik ben er echt zoo blij mee, ik kan er ook mee zwemmen en dergelijke, en ik kan dus gewoon een zonnebril op.
Eerst was het nog wel wat prutsen enzo maar het ging al gauw heel goed. ik kan het nu zelfs in doen zonder spiegel! (a)

Ik heb ook lenzen, al sinds september 2007 ofzeu xp
wel stom dat mijn persoonlijke schoolfoto werd getrokken met mijn bril op & mijn haar lag nog in een staart enal --"
nu heb ik los, golvend haar, zonder bril & lenzen
maar toen zag ik er uit als een nerd, haha xp
iedereen kan die foto’s op de leerlingen-website van onze school bekijken, omygaaash.
ontopic;
lenzen zijn handig & ik was mijn bril al superlang beu
mijn broer & zus waren me voor, zij zijn nu 21 & 22 en hebben beiden al een heeeele poos lenzen
nice dat ik niet de eerste ben dus in de familie, tante had het ook,
maar ze heeft 3 jaar geleden ofzo oog-operatie gedaan in turkije,
mijn zus gaat het volgens mij volgend jaar ook doen xp
okee. ik ben echt aan het afwijken.
dus;
ohmygaash de eerste dag dat ik mijn lenzen had was echt vreemd
was ik heel zenuwachtig omdat ik mijn oog niet durfde aan te raken
& thuis moest ik douchen dus wilde ik mijn lenzen uitdoen,
maar durfde ik het niet.
Uiteindelijk wou ik echt douchen, dus heb ik het er onvoorzichtig (heel veeel geknipperd & uiteindelijk met mijn 2 vingers) eruit gehaald, haha xp
maar ik vind het wel lastig dat ik nogal droge ogen heb en dat, als ik mijn lenzen langer aanheb dan 15 uur, mijn ogen er vermoeid beginnen uit te zien & ik oogkringen krijg de volgende dag --"

Ik heb ook echt al lang lenzen.
Ik vind het ook echt veel beter dan een bril, het ziet er gewoon leuker uit, het is best wel makkelijk, je kunt weer gewoon zonnebril op.
In het begin had ik best veel moeite met indoen, niet met uitdoen, maar na een week ofzo ging dat echt al heel goed…

[i]okee, ja ik ga volgend jaar naar de brugklas en ik heb ook al een beugel. dan voel ik me gewoon niet zo goed.
inderdaad is het prettig dat je een zonnebril kan dragen met je lenzen.
gelukkig ben ik niet de enige van jullie die in het begin bang was voor het in en uit doen.
ik vind het gewoon vervelend, maar daar ga ik vast wel aan wennen.
gisteravond heb ik er ongeveer 15 over gedaan om er een uit te krijgen, haha’
hoop dat het vandaag iets beter gaat en dat ik over een aantal dagen/weken ze met gemak in en uit kan doen.

ik zag ook dat er een meisje schreef dat ze harde lenzen had en het na een paar weken nog steeds niet lekker zat.
ik denk dat ik wel weet waardoor dat komt, het zijn harde lenzen die je hebt en die voel je meer dan zachte lenzen. je hebt bij harde lenzen ook sneller dat je het gevoel hebt alsof er een zandkorrel ofzo in je oog zit. ik hoop voor je dat het binnenkort gewoon goed zit.

weet iemand trouwens ook of je er mee mag gymen, zwemmen etc?

LIEFS[/i]

Heb lenzen. Het begin is raar, je voelt je een beetje hulpeloos en je durft niet in je ogen te wrijven, maar de tweede keer heb je er al nauwelijks meer last van. In het begin voel je de randjes erg goed, maar ik heb ze op de eerste dag langer in gehad dan mocht (wel eerst gevraagd) en na een paar uur voelde ik ze al helemaal niet meer.
Indoen/uitdoen is ook nooit een probleem geweest, maar ik hoor ook wel eens anders. Ik ben gewoon makkelijk met mn ogen ; )
Al met al vind ik lenzen veeeeeeel beter dan een bril, zelfs met mn hooikoorts!
Zou wel zachte lenzen nemen, want harde zijn volgensmij best vervelend.

Ik weet niet of je er mee mág zwemmen en gymen, maar ik doe het gewoon! Zeker bij sporten is het volgensmij - met zachte dan - minder gevaarlijk dan een bril. En met zwemmen vallen ze er ook niet uit, tenzij je met je ogen open in het water zwemt. Ik douche er ook gewoon mee. Het is wel vervelend als je een dikke druppel in je oog krijgt, want dan zit je lens even verkeerd, maar na een beetje knipperen zit ie dan ook weer goed. ; )
Slapen kan ook, sommige mensen doen daar heel stresserig over, maar een half uurtje slapen in de auto ofzo gaat wel.

ik heb ook lenzen! ik moest wel een tijdje wennen maar dan heb je ook wat, het zijn trouwens harde lenzen.
over het algemeen vind ik ze wel fijn maar ik krijg altijd super snel iets in mijn oog ofzo dus ook als ik op de fiets zit (vooral in deze tijd van het jaar) krijg ik er snel iets in en dat is echt heeeel irritant dan zie je niets meer en het prikt [a]
maarja, je kan er wel mee gymen (ook met harde dus;)
en met zwemmen heb ik ze ook in omdat ik alles goed wil kunnen zien (als ze het hebben over iemand die voorbij loopt bijvoorbeeld) maar dan ga ik niet te veel onder water want anders kunnen ze verschuiven ze of uitvallen wanneer ik in mijn ogen wrijf als ik weer bovenkom (dat doe ik altijd)
en douchen doe ik ook liever zonder, maar het kan wel met

Ik voel zesoms wel zitten overdag als er iets in me oog zit ofzodat is echt irritand dan voel je de heledag iets zitten

Ik heb ook lenzen. Ik het begin deed het geen zeer ofzo, maar had ik het gevoel dat m’n ogen jeukten :stuck_out_tongue:. Maar nu ben ik er heel blij mee, alleen af en toe dat je er een stofje inhebt dat doet best wel zeer. Maar een bril is ook niet alles. En iedereen gaat kijken als ik ze in/uit doe, dat is wel grappig :wink:

Ik heb nu ongeveer 7 jaar zachte lenzen. In het begin vond ik het heel moeilijk met indoen enzo, maar na een paar weken was ik eraan gewend.
Ik vond het wel eng toen de opticien de lenzen voor het eerst bij mij ging indoen… :S Komt er ineens een vinger op je oog af, we hadden echt heeeeeel lang geoefend:P En daarna moest ik het zelf doen, was ook wel een gedoe, vooral omdat de lenzen vaak dubbel klappen, of dat er iets achter zit…
Maar dat hou je evengoed wel. Ik heb wel altijd dat ik ze 's avonds uitdoe(na een uur of 10, omdat ze dan heel droog worden en aan mn ogen gaan plakken zodat ik mn ogen niet normaal open kan houden, echt irritant :S
Maar voor de rest vind ik ze heel goed, en de lenzenvloeistof van het kruidvat werkt evengoed als die van de opticien, en is een stuk goedkoper :slightly_smiling_face:

Ik heb me lenzen nu een week. En ik voel ze niet echt zitten. Ik heb er ook niet echt last van gehad. En je went aan het inzetten en aan het uithalen van de lenzen

Ik heb al een aantal jaar lenzen… toen ik een bril moest wist ik eigenlijk meteen al: ik neem lenzen…
in het begin is het ff wennen maar heel snel heb je er al geen erg meer in en is het heel ‘gewoon’…

heb je harde of zachte lenzen? Dat maakt ook een verschil.

Ik heb beide gehad, en ik heb nu harde lenzen.
Ik ben begonnen met zachte lenzen, een jaar of 2 geleden. Ik vond de zachte lenzen qua draaggemak fijner dan harde lenzen. Zachte lenzen voel je bijna niet zitten en als er een vuiltje in je oog komt hoefde ik er bijna nooit om te ‘huilen’.
Ik heb nu harde lenzen omdat ik ze met zachte lenzen mijn sterkte niet optimaal konden maken. Ik zie veel beter door de harde lenzen en m’n ogen worden er ook minder snel moe van. Bij zachte lenzen had ik 's avonds vaak last van wazig zicht, omdat m’n ogen dan moe waren en dus een stuk droger, waardoor m’n lenzen ook droog werden.

Conclusie: Allebei de soorten lenzen hebben voordelen en nadelen, maar het is fijn als je ze hebt. Het staat, naar mijn mening, mensen meestal veel mooier dan een bril.

Heb nu ongeveer 2 jaar lenzen. Ik had er niet echt een probleem mee om in me oog te zitten zeg maar dus daar niet echt last van gehad xD Maar in het begin moest ik ze een uur in en dat was niet echt fijn maar na een aantal weken voelde ik ze niet meer en zaten ze goed :slightly_smiling_face: Ik had ook nog dekans dat het niet zou kunnen omdat ik een oog operatie gehad heb vroeger en daardoor bij 1 oog weinig vlocht aanmaak maar dit is goed gegaan dus dat was fijn. Veel succes