Het La Roche-Posay topic

Hallo lieve meiden,

Gek genoeg kan ik geen topic vinden voor La Roche Posay, terwijl dit echt een ge-wel-dig merk is als het gaat over producten voor de gevoelige/extreem gevoelige huid! Ik sta zelf in de apotheek en ik raad dit merk iedereen aan. Zelfs de Vichy gebruikers stappen regelmatig over naar LRP, omdat deze zo mild voor je huid is en net zo effectief werkt. Prijsrichtlijn? Ik denk dat alle producten om en nabij tussen de €10,- en de €20,- ligt.

http://nl.boots.com/media/catalog/category/logo.jpg

Dit is wat in de catalogi(?) staat:

‘La Roche-Posay ontwikkelt dagelijks huidverzorgingen aanbevolen door dermatologen, voor alle huidtypes. Zelfs de meest gevoelige. Aan de oorsprong ligt een dermatologisch bestanddeel thermaal water van La Roche-Posay’

La Roche-Posay kent verschillende lijnen. Zelf gebruik ik de Cicaplast lijn en de Effaclar lijn. Ik zal kort uitleggen voor wat voor soort huid de lijnen zijn.

Hydreane
Een essentiële hydraterende verzorging voor een universeel huidtype.
Toleriane
Verzachtende verzorging voor de allergiegevoelige huid en intolerante huid.
Rosaliac
Een aangepaste cosmetische routine om de vorming van roodheid tegen te gaan
Nutritic
Voedende verzorging die de 4 symptomen van droge huid aanpakt.
Hydraphase intense
Intensieve hydraterende verzorging.
Fysiologische reiniging
Gezichtsreiniging voor de gevoelige huid.
Redermic
Anti-aging verzorging die rimpels vult, de teint egaliseert en vroegtijdige pigmentvlekjes aanpakt.
Substiane+
Verstevigende verzorging tegen huidveroudering voor de mature huid
Effaclar
Renoverende verzorging voor de gevoelige huid neigend naar acné
Lipikar
Lipiden-aanvullende en verzachtende lichaamsverzorging
Iso-urea
Gladmakende en huidrenoverende lichaamsverzorging
Cicaplast
Wondhelende verzorging
Anthelios
Zonnebeschermingsproducten
Fysiologische lichaamsreiniging
De gevoelige huid reinigen met respect voor het fysiologisch evenwicht
Thermaal water
Verzachtend, kalmerend en herstellend.
Kerium
Dermatologische efficientie voor de verzorging van hoofdhuid en haar
Toleriane teint
Dagelijkse foundation
Respectissime
Mascara’s voor de gevoelige ogen. Langhoudend en eenvoudig te demaquilleren.

----
Vertel hier of jij ook producten gebruikt van LRP en laat het weten! Ook voor vragen kun je hier terecht :slightly_smiling_face:.

Ik vind het ook echt een geweldig merk! Alleen vind ik het wel iets te duur om zomaar te kopen

Als je tegelijk veel producten neemt, klopt het dat het duur is. Zeker nu met crisistijden. Maar het werkt wel :slight_smile:

Dus voor puistjes zou effaclar werken?

Edit: Welk product werkt het beste tegen rode vlekjes (na acne) en puistjes?

Ik heb zelf veel puistjes op mn rug en ik wil er graag vanaf, zou die effaclar lijn werken of is dat echt enkel voor op je gezicht? heb er echt al veel goede verhalen over gehoord! Ben zelf trouwens trouw vichy gebruiker voor mijn gezichtsverzorging haha

De Anthelios fluide extrême zonnebrandcreme voor het gezicht is echt fijn, veel minder vet dan andere merken! :slightly_smiling_face:
Verder heb ik (nog) geen ervaring met andere producten van hen.

^Ik ben vandaag naar de apotheek geweest en heb een proefje van Effaclar Duo meegekregen. Hopen dat dit werkt! Dat meisje wist er zelf alleen niet zo veel van af :’)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit een LRP cursus heb gevolgd en dat ik advies op gevoel moet geven (en als ik iets niet weet zoek ik het op), maar ik wil zeker een LRP Cursus volgen :slight_smile:

Die cursussen zijn zo goed verzorgd. De mijne was in een luxe hotel, met een luxe lunch en daarna nog een luxe pauze. En na afloop een goodiebag vol producten mee :stuck_out_tongue:

Ik wil oooook :frowning:

Is dit toevallig ook goed te gebruiken als je rode bultjes op je armen hebt? (Ik denk dat die bultjes keratosis pilaris heten.) Het wordt zomer en ik haat het om zonder mouwen naar buiten te gaan door die dingen. :’)

Lipikar of de toleriane lijn gebruiken!

Ik gebruik al jaren toleriane teint foundation en het is echt de beste foundation die ik ooit heb gehad, ik ga nooit meer anders!

Kost wel 20 euro maar ik doe zo’n 3 maanden met 1 tube.

Ik up dit topic even want ik heb een vraag.
Wie heeft er ervaring met cicaplast tegen acne vlekken?