Het kopen van een Louis Vuitton

Hallo allemaal,

Ik was van plan om een louis vuitton tas te kopen, maar heb dit nog nooit eerder gedaan, dus ik had een tweetal vragen.

• ik woon in de buurt van maastricht en moet dus best een eind reizen naar Amsterdam, kan ik dan ook van tevoren bellen om te vragen of ze het model dat ik wil op voorraad hebben, of is dat niet nodig?

• tot slot vroeg ik me nog af of er bepaalde ongeschreven regels zijn, qua hoe je eruit ziet, wat voor een kleren je draagt, etc, etc. Ik weet dat je daar in zulke winkels erg op wordt aangekeken. Ik vroeg me voornamelijk af wat voor tas ik moet meenemen, aangezien ik nog geen louis vuitton heb. Ik heb wel een op de birkin-achtige tas, kan dat?

Misschien is het een stomme vraag, maar ik weet dat bijvoorbeeld in St. Tropez de bodyguards de klanten mgen selecteren, vandaar. Ik wil gewoon graag op een vriendelijk manier geholpen worden, en niet op een manie zo van ‘ga weg, je koopt toch niets’ (dat komt voor)

Dus als jullie nog tips hebben… :slightly_smiling_face:

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dit is wat ik in jouw geval zou doen:

• ik zou op voorhand bellen voor de zekerheid.
  • zorg er gewoon voor dat je er netjes uitziet. Ik vind het echt stom als je op je kleren aangekeken wordt, maar ja, het gebeurt wel. Normaal gezien zijn ze wel vriendelijk, vooral omdat je écht van plan bent om een te kopen. Als ze twijfelen moet je dat misschien ook gewoon zeggen. In de Longchamp winkel in Parijs waren ze heel vriendelijk, ik had niet echt nette kledij aan (gewoon reiskledij en zelfs een rugzak) en toch hebben ze me vriendelijk geholpen. Ik weet natuurlijk niet hoe het is in de Louis Vuitton in Amsterdam… Maar als je op voorhand belt weten ze sowieso al dat het serieus is. (:

Is dat echt zo erg ? dat je er helemaal op aangekeken of zelfs op geselecteerd word? ja ik kom nooit in dat soort winkels dusja :’)

Dankje, zeker een nuttig advies!

Ja, helaas wel. Je wordt op je kleding en gedrag beoordeeld, en het kan zijn dat ze bot tegen je doen, ook al ben je gewoon een betalenden klant.
Ik werd laatst bot behandeld bij de bijenkorf, sorry, maar als ik een horloge van 300 euro wil kopen, verwacht ik iets meer service. Alhoewel ik heel net gekleed was bytheway.

Inderdaad, nu je het zegt. Dat was in Salzburg ook zo, dat er echt een bewaker voor de deur stond. We wilden naar binnen gaan, maar het was bijna kerst en dus superdruk in de winkel. Maar volgens mij mogen ze geen onderscheid maken. Hij staat er waarschijnlijk om echt de zwervers en de schoolkinderen buiten te houden. En voor het imago van de winkel natuurlijk. Maar kan je anders je ouders niet meenemen?

En wat vintagerocks zegt, als je belt weten ze dat het serieus is. Gewoon doen! Sta je er in ieder geval niet voor niks!

Dat had ik vandaag ook! Ik was samen met mijn vriend bij de Bijenkorf vandaag, en zo’n verkoopster beukte mijn vriend half aan de kant en ze zei niet eens sorry, alleen een hele vuile blik. Ik heb geleerd dat de klant altijd koning is en dat je niet op het uiterlijk van iemand mag afgaan.
Trek gewoon een arrogante bek en dan vinden ze je heel wat. Die indruk krijg ik tenminste altijd.

Als ik mn ouders meenam zou ik echt buitengelaten worden. Mijn vader ziet eruit als crocodile dundee hahaha

Bij de Harrods in Londen staan er ook wachters voor de ingang, en worden er ook mensen ‘geselecteerd’ die niet naar binnen mogen. Maar dit is Nederland, dus ik heb nog nooit gehoord dat dat hier niet zou mogen.

Maar als ze iemand afwijzen om hoe die eruit ziet is het toch gewoon keiharde discriminatie?

Misschien is vooraf even bellen wel handig. Alleen ik zou jezelf niet anders voor doen dan je bent en als ze dan onbeschoft doen zou ik gewoon lekker ergens anders een tas kopen, dan maar van een ander merk. Sowieso het hele idee van klanten “selecteren” vind ik al kansloos… dat ze geen junkies of schoolkindjes binnenlaten oké, maar als je gewoon goed verzorgd aankomt en je mag niet naar binnen omdat je kleding er niet duur genoeg uitziet zouden ze wat mij betreft die tassen lekker in een niet nader te noemen plek mogen stoppen.

Mijn neefjes (ok, neefjes… Ze zijn 20) wouden naar binnen bij Harrods, maar ze werden niet toegelaten door die bewakers daar. Ze zagen er te ‘sloeberig’ uit :’) Vind het ronduit belachelijk, want ik heb veel meer mensen gezien die er veel slonziger uitzagen dan mijn neefjes!

De Bijenkorf verkoopt toch ook gewoon Louis Vuitton en Maastricht heeft een Bijenkorf :wink:

Ik weet toevallig wel dat het een echte afrader is om jezelf helemaal vol te plakken met merken, maar je moet er inderdaad wel goed en verzorgd uitzien.

Die in Maastricht verkoopt geen Louis Vuitton hoor?

echt? toen ik er was was er niemand bij de deur. nouja, gewoon security enzo, maar ik was met mn ouders en broers en mocht daar gewoon naar binnen ;p

Gewoon doen! Ik zou trouwens redelijk basic kleding dragen met een chique twist. En waarom maak je van dat dagje geen weekend?

Ik heb het niet zo met Amsterdam, Maastricht is fijner winkelen, buitenom het feit dat er geen LV en Chanel is, dus ik ga alleen de tas halen en dan nog wat culturele dingen doen, maar voor een andere keer is een weekend misschien een leuk idee!

Ik zou van te voren bellen en als je er gewoon verzorgd uitziet kunnen ze je niets maken. Je hoeft echt niet ‘rijkheid’ uit te stralen. Ik snap wel dat je het vervelend vind hoor, ik heb ook wel eens een keer gehad dat vrouwen mij echt vreemd aankijken @ een Douglas ooit, ik was ongesteld en ja had makkelijke kleding aan. Ik koop dan meestal niks, want dan heb ik er geen zin in :’)
Nou ja, zoals ik al zei, gewoon erheen gaan.

Nou, mij kijken ze nooit raar aan… maar gelukkig kan ik mezelf bekakt gedragen als het moet, hahaha :stuck_out_tongue: zo ben ik gewoon opgevoed. Of dat nou zo goed is…
OT: Je hebt toevallig geen dure trenchcoat van Burberry ofzo? :grinning_face_with_smiling_eyes: Zorg er in ieder geval voor dat je make-up (als je die draagt) goed zit en niet te simpeltjes is, en je nette duur uitziende schoenen/kledij aanhebt. En lach naar het personeel/wees beleefd.