Het kookboek topic

Tegenwoordig halen vele recepten van internet, maar ik ben juist benieuwd naar kookboeken.
Wie gebruikt ze nog? Wat is je favoriet en mag zeker niet in je keuken ontbreken?

En kook je maar enkele recepten uit de boeken? Of kook je het boek van voor naar achter uit?

Ik hoop zo nog wat inspiratie op te doen, aangezien ik graag kook. (en tsja, zo een boek heeft meer charme dan een uitgeprint receptje van internet…)

Ja ik heb een aantal kookboeken en gebruik ze zeker.
Ik woon wel in België dus ik heb voornamelijk Vlaamse kookboeken.
Ik heb voornamelijk boeken van Jeroen Meus, Libelle…
Meestal maak ik zoveel mogelijk recepten uit een boek.

Die van jeroenmeus lijken me ook wel wat :slightly_smiling_face:

up :upside_down_face:

Ik wil heeeel graag de Larousse, schijnt een soort kookbijbel te zijn haha

Megane, ik zoek net die Larousse op en omg nu wil ik hem ook D:

Die is awesome he :astonished:

ik heb een aantal vegan kookboeken. maar daar heb jij verder niets mee denk ik.
maar goed ik vind kookboeken wel leuk om in te kijken enzo, maar ik kook er eigenlijk nauwelijks uit. :stuck_out_tongue:

alles is welkom, ik houd van koken en ben op zoek naar goede boeken. Er is zo veel keus en vegan kan ook zeker lekker zijn

Ik kook de laatste tijd veel uit het kookboek van Gwyenth Paltrow ‘It’s All Good’. Allemaal super gezonde, maar ook lekkere recepten! Ik vind het echt een aanrader.

Verder maak ik vaak recepten uit Jamie Oliver’s boeken… Jamie’s Italië is mijn favoriet. I love PASTA!

Ik ben zo verslaafd aan kookboeken :grinning:
Heb er echt meer dan 50 thuis in de kast staan, over allemaal verschillende dingen :stuck_out_tongue:
Vooral mijn studentenkookboeken zijn momenteel heel handig, allemaal lekkere goedkope recepten die ik vaak gebruik.

Deze heb ik 2 recepten uit geprobeerd :’) staan superlekkere recepten in, alleen worden er wel dingen in gebruikt die niet iedereen in z’n keukenkastje heeft staan. Zoals rozenwater enzeu. Dat weerhoud mij er soms wel van om eruit te koken aangezien t soms best veel geld kost al die extra dingen

Deze staan wel toffe dingen in. Bijvoorbeeld vegan wentelteefjes <3 nom en vegan chocolademousse

Over deze ben ik heel enthousiast. Heb deze van de week gekocht en maar 1 ding uitgeprobeerd :’) maar er staan zoveel dingen in waar ik van ga watertanden.

Update :grinning:
Ik heb momenteel 150 kookboeken in mijn kast staan, en het worden er steeds meer :grinning:

Momenteel ben ik op zoek naar een goed japans kookboek, iemand suggesties?

Ik heb er veeeel, laatst het nieuwste boek van Jamie Oliver gekocht, met budgetrecepten :slightly_smiling_face: Ik zal snel eens de moeite doen om nog wat meer titels te plaatsen die ik in mijn kast heb staan!

Je kan ook je eigen receptenboek samenstellen! Dat doet mijn moeder ook. Een schrift en daarin schrijft ze alle lekkere recepten en die pak ik regelmatig bij. Ook haal ik veel recepten uit (h)eerlijk. Een cleankookboek met veel oosterse gerechten maar wel lekker :slightly_smiling_face:

Rudolph’s Bakery
Jamie’s 30 minute meals
Koken met Karin
Zo’n hele reeks heeele oude blueband kookboekjes
Start to veggie en nog veeeel meer

Ik vind de kookboeken van de makkelijke maaltijd van 24 Kitchen ook erg leuk. Heb zelf deel 1 en 2. Zijn allemaal makkelijke recepten die je in een half uur kan maken en toch zijn het volledige maaltijden en alles vers gemaakt. Voor de beginnende keukenprinses zoals ik is het goed te doen!

Ik vind koken ook heel erg leuk, vooral het maken van toetjes. Ik heb mijn eigen recepten en sinds kort heb ik van enkele recepten video’s gemaakt. Wie lekkere toetjes wil maken kan mijn recepten volgen :sunglasses:

Dit is van een chocoladecupcake:

Chocolade biscuit taart:

The green kitchen - David Frenkiel & Luise Vindahl
Isa does it - Isa Chandra Moskowitz
Veggiestan - Sally Butcher
Veg! - Hugh Fearnley- Whittingstall
Street food - Mirjam Letsch
De vegetarische keuken - Anneke Ammerlaan

Allemaal vegetarisch/vegan.

Tot nu toe heb ik het meest gemaakt uit Street food en Isa does it omdat er redelijk simpele, maar toch lekkere recepten instaan.
Ik vind het altijd zo hinderlijk als je een lekker recept zien en dan gaan we weer allerlei soorten kruiden in die je niet hebt en dan moet je dat weer speciaal daarvoor kopen :’)

Ik heb veel kookboeken van Jamie Oliver, staan altijd wel heerlijke gerechten in