Het komt maar niet

Hey iedereen

Ik ben een meisje van 17 en ik ben al 10 maanden samen met een super toffe jongen. Het enige wat ontbreekt is, laat het me zo zeggen, ‘een seksleven’. We hebben er al vaker over gepraat maar toch gebeurt er niets… we hebben ook nog geen voorspel enzo gehad. Ik vind dit eigenlijk een beetje raar, ook omdat al mijn vriendinnen dit hebben na een paar weken/maanden en bij ons ‘komt het maar niet’. Want ik ben hier wel klaar voor maar zelf de eerste stap zetten vind ik wel moeilijk. Iemand ervaring, advies??

Dankjewel!!!

Praat erover met hem?

Wat hierboven gezegd wordt. Geef het overigens ook de tijd. Misschien is je vriend er nog niet klaar voor of durft hij ook niet de eerste stap te zetten?

Als jullie er over praten, merk je dan dat hij zenuwachtig is? Wie weet vind hij het ook wel eng om die eerste stap te zetten, of heeft hij ergens het idee gekregen dat jij nog wil wachten. Praat er nogmaals met hem over, en laat dan weten dat jij er klaar voor bent. Maar eerlijk gezegd zou ik zelf gewoon eens beginnen als de mood er is. Ik ben altijd wat bang dat er zo’n druk op komt als je met elkaar ‘afspreekt’ dat je er klaar voor bent.

Soms is het dan het beste om er gewoon mee te beginnen. Dan kan je het zelf ervaren. Zet gewoon de eerste stap. Of vraag hem of hij er ook naar verlangt nu.

Ik heb dit probleem ook gehad! Uiteindelijk heb ik toch zelf de eerste stap gezet toen we samen op de bank lagen te knuffelen/zoenen. Toen heb ik gewoon zijn hand gepakt en op mijn borsten gelegd, vanaf daar is het wel verder opgang gekomen haha