het komt maar niet

Hey allemaal!

Ik ben een meisje van 17 jaar en ben nu een half jaar samen met een super lieve jongen.
Ik vind hem echt geweldig, maar we gaan gewoon niet verder op seksueel vlak.
Mijn vriend is een onzekere jongen op dat gebied, hij heeft nog geen ervaring (ik ook niet veel) en hij is ook niet echt een initiatiefnemer. We kunnen dus praten over seks & voorspel (wie met wie het al heeft gedaan enzov.) behalve ons eigen seksleven (wat er dus niet is). En natuurlijk is seks niet het meest belangrijkste ooit, maar is het ook niet raar op je 17, na een half jaar, dat je er nog steeds niet over gepraat hebt of gedaan hebt…?
Ik was ook aan het denken dat hij & ik misschien te veel hetzelfde zijn hierover, we zijn allebei niet echt initatiefnemers…

Heeft iemand aub tips of advies?

Alvast bedankt!!!

Toch met hem erover praten? Want jij hebt dus de behoefte wel? Het is niet raar wat jullie doen, sommige mensen wachten er gewoon langer mee. Maar je moet wel op 1 lijn zitten. Wat doen jullie wel al op dat gebied?

Je zou als jullie aan het zoenen zijn/ film kijken / in bed liggen langzaam met je handen over zijn lichaam kunnen gaan, zijn rug en buik strelen en voelen, zijn shirt uittrekken, met je vingers langs de rand van zijn boxer gaan etc en gewoon heel langzaam beginnen en kijken hoe hij hierop reageert?

Of trek een keer iets spannends aan en kijken hoe hij erop reageert?