het komt er nooit van

Hee meiden,

ik ken een jongen maar hij woont een eindje van mij vandaan. Laatst voegde hij me toe op facebook en we chatten wat, en eigenlijk realiseerde ik me toen pas dat het zon leuke jongen is! Dus nu hebben we soort van half afgesproken om eens samen te gaan daten. We willen allebei. Maar ik weet dus niet waar en wanneer enzo, ik heb dit nogal vaak met jongens. Dan beloven we elkaar om wat te gaan doen maar het komt er niet van. Omdat ik geen zin heb om 10x door te blijven zeuren van ‘‘hee gaan we nog iets doen?’’

Meestal heb ik daar nogal schijt aan, dan denk ik laat het maar van zijn kant komen. Maar ik vind hem echt heel gaaf en ik wil deze kans niet laten schieten, ik weet dus niet hoe ik het aan moet pakken. Want hij woont ver weg dus ik kom hem nooit tegen, en ik vind het zo slap om steeds op facebook tegen hem te beginnen om te daten.

Iemand ideeën voor mij XD?

Smsen en bellen? Gewoon beginnen met ergens wat te gaan drinken en het zo opbouwen? Als hij duidelijk maakt dat hij een date met jou ook wel ziet zitten, mag je hem ook vragen! Vindt hij waarschijnlijk hartstikke leuk als je echt met een idee komt. Van zullen we dan en daar iets gaan doen?

Veel succes!

Ja inderdaad, het is echt zo’n kut probleem. Ik wil niet overkomen als een wanhopig meisje dat maar loopt te zeuren om een date, ik laat het altijd een beetje van de jongen afhangen. Maar ik zal het hem nog één keer vragen. Ik vind het alleen altijd zo kut want ik voel meestal gewoon al aan dat het er toch niet van komt :frowning_face: niet goed voor mijn ego!

Ik had dat ook met een jongen, lang verhaal. We zagen elkaar nooit, maar we vonden elkaar overduidelijk leuk. Ik heb toen een keer heel spontaan (voor zover dat kan via msn) gevraagd: ‘Zullen we een terrasje pakken? Nu zitten we toch beide wat op msn…’ Hij vond het een goed idee, dus ik ben meteen naar hem toe gefietst x). We hadden echt al zo vaak ‘afgesproken’ om iets te gaan doen, maar het kwam er nooit van. En toen opeens hadden we binnen een paar minuten een date. Dus misschien kun je het ook zo aanpakken!

Ja idd… Ik woon bij Breda en hij ergens bij Rotterdam geloof ik. Maar dat maakt voor mij niks uit hij is echt zo leuk, ik zal straks zijn nummer eens vragen en dan bel ik hem binnenkort op!

Gewoon zelf t initiatief nemen! Misschien wil hij ook niet wanhopig over komen, door jou steeds te vragen. T komt vast wel goed! Succes!

Je moet gewoon een datum prikken! Of gewoon iets zeggen van: Oh… er draait nu zo’n leuke film in de bios, zullen we samen gaan?
Knopen gaan doorhakken, en er vaart achter zetten!

Dat is inderdaad een goed idee, maar ik denk niet dat dat lukt wanneer zij in Breda woont en hij in Rotterdam.

Gewoon zeggen van:
Goh zullen we vrijdag naar de bios gaan?
en als hij niet kan, vraag je gewoon. Wanneer kan je wel?
zodat je gelijk een datum hebt, anders komt het er inderdaad nooit van.

Dan zou je het een beetje anders moeten aanpakken. Nu het vakantie is heb je vast wel eens tegelijk een middagje vrij. Maar het moet maar net zo uitkomen natuurlijk…

Laat de jongen maar vragen om iets te laten doen. Hard to get spelen eh :d
Ga ook eens met een vriendin naar zijn woonplaats om hem ‘toevallig’ tegen te komen? :slightly_smiling_face: Succes!

Dankjewel voor jullie ideeën! Het is niet erg om ook weleens als meisje je best te doen voor een jongen. Ik word alleen wel zekerder als een jongen juist moeite doet voor mij :stuck_out_tongue: maar bedankt!!!

Je kan ook zeggen:
hoelaat hadden we vrijdag ook alweer bij (naam café/bioscoop) afgesproken om wat te gaan drinken ^^?

je hebt natuurlijk nog niks afgesproken maar dat komt leuker over dan: wanneer zullen we wat gaan drinken?

ja die is goed Chopski hahahahaha

Als je hem graag wilt moet je er gewoon voor gaan he. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je inderdaad een duidelijke afspraak moet maken over een datum, plaats en tijd! Gewoon iets voorstellen en niet alleen vragen of hij met je ergens heen wil… want je weet nu wel dat ie dat wil, toch? Hij kan net zo goed verlegen zijn. Misschien durft hij je niet mee te vragen of weet hij echt niets te doen. In dat geval zul jij het initiatief moeten nemen en gewoon een concreet plan voorstellen. :slightly_smiling_face: Heel veel jongens vinden het juist stoer als een meid dat zelf doet!

En… hoe is het afgelopen?