Het Kerstgala... Jouw Cinderella moment of niet?

Heeey meiden,

Ik heb bijna het kerstgala. Het laatste kerstgala dat ik met mijn hele klas vier.
Onze school gaat gerenoveerd worden, en nu hebben ze geen plaats voor havo/vwo leerlingen.
Het eindfeest is bij ons altijd erg saai. Daarom is het kerstgala echt leuk. Het perfecte excuus om al je geld aan jurken te besteden. Jammer genoeg heb ik geen geld voor het gala. Maar toch zou ik willen weten of jullie kerstgala een echt Cinderella moment was, of dat het echt een catastrofe was, of dat je een enorme blunder had gemaakt, en dat als je elke keer aan die keer dat je het kerstgala had je echt blozende wangen krijgt :flushed:. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig. Want ik wil een soort tijdschrift of boekje maken voor onze klas, maar als ik nu geen geld heb om naar het kerstgala, kan ik jullie tips er ook in doen. Dan heeft iedereen in onze klas een terugkijk op het kerstgala (maar ook op andere feestelijkheden)!

Alvast bedankt.

Ik kan niet wachten op jullie reacties :slightly_smiling_face:

-Babysitten
-Huishoudelijke taken (thuis, bij buren)
-Familieleden vragen om spaargeld te geven ipv kadootjes voor kerst
-Ik weet niet wat jij in Nederland al echt als weekendjob mag doen… Maar wie weet kunnen andere je daarbij helpen

Bedankt! Heb je ook iets op het Kerstgala gedaan?

Het was wel erg leuk, maar een Cinderella moment, nee.
Het optutten, leuke jurkje aan en op hakken rondtrippelen is hartstikke leuk en het is meestal erg gezellig maar zo bijzonder vond ik het niet.

Wat ik wel leuk vond is dat ik twee keer de prijs voor mooiste jurkje heb gewonnen haha.
De eerste keer viel ik bijna flauw tijdens gala, dat was wat minder. En ik werd de tweede keer zoende m’n danspartner me totaal onverwacht opeens vol op m’n mond, en ik stond daar zo van :flushed: what the fuck is happening.

Kan je niet iets regelen met een paar mensen uit je klas, dat jullie samen zo’n boekje maken? Of dat je na het gala vraagt of iedereen een soort mini-artikeltje schrijft over wat diegene er van vond?

Cinderella-moment? ik verloor inderdaad mn pumps op de trap…
nu was mijn middelbare schooltijd een hel, dus kan ik over het gala ook niet veel zeggen… het was leuk, maar niet zo fantastisch als ik gehoopt had.

Hahahah… Goed idee! Niet aan gedacht! :upside_down_face:

Oh ik heb nooit een kerstgala gehad :slightly_smiling_face: wat ik heeeeel jammer vind wat het lijkt me heeel magisch om een gala in die sfeer te doen.

In de middelbare school vond ik men gala leuk, maar niet bijzonder.
vorig jaar eerste jaar op de hoge school vond ik men galabal fantastisch. Ik kijk er echt naar uit.
Je optutten, er prachtig uitzien, van iedereen te horen krijgen dat je mooi bent, alle jongens in kostuum, de avond heel elegant beginnen om dan uiteindelijk te eindigen als iedere normale fuif :’)

Dus ik begrijp volledig dat je eruit wilt zien als Cinderella.

Ik houd van het kerstgala. Altijd echt heel magisch. Ik ga bijna nooit naar feesten. Dus ik vind het echt geweldig, en dan zo’n mooie jurk aan kunnen doen…

Ik had geen kerstgala maar een gewone gala, en ook niet van school maar van m’n werk. Ik vond het wel heel erg leuk, iedereen was gekleed in een jurkje/pak. Verder vond ik het niet super bijzonder ofzo, er werd gewoon dezelfde muziek gedraaid als op een ‘normaal’ feestje.

Met name mijn allereerste gala vond ik zó spannend en geweldig, maar inmiddels is het ‘‘speciale’’ er wel een beetje af. Desondanks vind ik het toch nog altijd leuk om me op te tutten, jurkje aan te doen, etc. Het is toch net een beetje anders dan een gewoon feest.

Ik vind gala’s echt niet leuk :’) Ik heb echt 2 weken op gezien tegen mn eindexamen-gala en ga ook niet naar het kerst-gala van school over 2 weken :’)

Mijn vorige kerstgala was “mwoah”
het gala opzich was wel leuk, maar m’n kapsel was mislukt en ik vond wat ik aan had niet zo tof. Ik heb dit jaar weer gala, als het goed is heb ik dan leukere dingen XD maar ik denk dat dit gala zelf wel minder leuk word want deze school is niet zo goed in dingen organiseren.

Maar als je geen of weinig geld hebt; Heb je niet nog gewoon een leuk zwart jurkje? je hoeft echt niet perse nieuwe dingen te kopen om er leuk uit te zien.
Trouwens; kun je niet iets lenen van een vriendin?

Haha mijn enige ‘cinderella’ moment is als m’n hak weer eens uitvalt door een of andere lompe dude die 'm vanachteraf uittrapt. Maar vind gala’s wel de leukste schoolfeesten (:

Neee het was verschrikkelijk ten eerste het was in een bar hoe verzinnen ze het loop je dan met je mooie jurk aan:P En in die tijd had ik pfeiffer dus ik heb nog gehuild omdat ik eerder weg moest omdat ik zo moe was.

Mijn gala in de middelbare school was een ramp. Ik had een nieuwe jurk gekocht, m’n haar laten opsteken, m’n make-up was perfect, hoge, ongemakkelijke hakken aan…En ik werd de hele avond genegeerd door mijn date/vriendje. Hij wou niet eens op de foto met me en de avond is vroeg en met veel tranen geëindigd.

Hahahaha

Wat?!? Nou dat is onbeleefd! Heb jij hem gevraagd of hij jou? Want als hij jou had gevraagd, moest hij niet zo lomp doen! En ook als je hem had gevraagd, het is nog steeds onbeleefd. Voor hetzelfde geld was hij helemaal niet gevraagd.
Maar dat is mijn mening. Ik vind gewoon dat je een keertje in je leven een Cinderella moment moet hebben. Of dat er bijna op lijkt :slightly_smiling_face: Wij hebben toch allemaal recht op happy Endings?
(God, ik heb teveel naar Once Upon a Time gekeken :flushed:)

Jammer… In meisje in mijn klas heeft ook pfeifer. Ze gaat er wel goed me eom, maar ze gaat vaak weg. Maar ze ziet er sltijd fris uit. Ze blaakt van de gezondheid. Maar als ik naar school zie ik eruit als een wandelende zombie. Zelfs als ik niet zoek ben. Wat is haar geheim! :upside_down_face: