Het kerstcadeau

Hoi dames!

Ik heb inmiddels een kerstcadeau bedacht voor mijn vriend, maar zit nog met wat kleine twijfels over hoe ik het ga aanpakken.

Ik heb van mijn moeder een bon gehad voor 1 hotelovernachting. Ik heb gekozen voor Van der Valk in Maastricht. Daar hebben we een kamer met een ligbad en daarnaast kunnen we vrij gebruik maken van het zwembad, bubbelbaden en de sauna’s (allemaal badkleding) die zich in het hotel bevinden. Omdat ik moest zorgen dat mijn vriend vrij hield die 2 dagen, heb ik gezegd dat het een verrassing van mijn moeder is en dat hij vrij moest houden en verder heb ik hem niks verteld. Ook heb ik gezegd dat het niks met kerst te maken had.
Ik ga dus met kerst bekend maken dat we ergens heen gaan met een overnachting, maar zouden jullie dan al gelijk verklappen dat we naar Maastricht gaan of zouden jullie dat nog geheim houden? Ik geef het kerstavond en we gaan 4/5 januari, dus een weekje later. We gaan wel met het OV omdat geen van onze ouders een auto ter beschikking heeft helaas.

Ook heb ik nog wat geld over, ik zat al te denken aan hem dan in Maastricht ook een etentje bij te geven, waar hij mag kiezen waar we gaan eten. Zouden jullie dat op dat moment overlaten en hem dan laten kiezen, of nu al van te voren iets kiezen?

En wat is nog meer leuk om erbij te doen? iets kleins… Ik zat te denken aan een bruisbal van Lush voor in bad 's avonds, maar wil er dus nog wat kleins bij doen.

Hebben jullie ideen hierover? Want ik vind het leuk om een cadeaudoos te kopen en alles daarin te doen. Dus een kaartje met tekst erop, maar welke? en nog een paar kleine cadeautjes. Maar help

Ah, ik vind dit zo lief! (:
Het ligt eraan of je vriend van verrassingen houdt, maar ik persoonlijk vind het leuker om te weten waar we heen gaan om al “voorpret” te hebben :’)
En voor het etentje zou ik het gewoon zelf uitkiezen, omdat ik het altijd vreselijk vind om iets te moeten kiezen :’) Dan lijkt het ook alsof je er meer moeite in hebt gestoken omdat je het al helemaal hebt doordacht ipv dat hij het moet bedenken.

Veel succes & plezier!! X

Hij vind verrassingen super leuk, maar is mega nieuwsgierig en wil zich graag voorbereiden op een uitje.
Het etentje uitkiezen vind ik persoonlijk heel lastig want er zijn zoveel restaurants in Maastricht en het is ook leuk om opeens ergens uit te komen en dan spontaan te gaan eten, dus dat vind ik lastig. Ookal is het wel leuker als het al geregeld is…

Nog ideeen voor wat kleine cadeautjes in de box?

Als hij van verrassingen houdt, zou ik het geheim houden. In dat geval zou ik ook zelf iets uitzoeken om te eten, aangezien hij zich dus niet kan voorbereiden. Spontaan ergens eten kan ook wel leuk zijn, maar stel je ziet iets speciaals op internet o.i.d. zou ik dat doen (of even alvast wat inlezen op wat leuke plekjes zijn, al is het maar als back-up).

Ik ben zelf heel erg van de cadeaus die dan bij zo’n overnachting passen. Zo’n Lush bruisbal vind ik dan ook een super leuk idee. Misschien iets van massage-olie, iets lekkers en een wijntje o.i.d. Houdt hij van gamen? Een cadeaubon van steam is dan ook heel fijn om te krijgen (heeft verder niets met het uitje te maken, maar dat soort dingen zijn bij mij altijd meer dan welkom, haha).

Wat leuk!! Ik krijg ook een nachtje in een hotel van mijn moeder voor mij en m’n vriend maar we kiezen er samen een uit. Misschien inderdaad iets van massage-olie, een maskertje (heb je ook voor mannen)? Of warme sokken :flushed:

Heel leuk cadeau!
Als ik jou was, zou ik tijdens kerst nog niet zeggen waar jullie heel gaan en hem er pas achter laten komen als jullie onderweg zijn. Mijn vriend houdt er erg van als ik initiatief toon, dus ik zou zelf het hele weekend daar inplannen met leuke dingen en hem onderweg vertellen wat we allemaal gaan doen. Over het eten, je kan hem inderdaad laten kiezen waar jullie gaan eten, maar dat hoeft natuurlijk niet van te voren. Je kan ook gewoon door de stad rondlopen en tegen hem zeggen dat hij een leuk tentje uit mag zoeken.
Ik ging voor mijn verjaardag met m’n vriend een weekendje weg toen we een jaar samen waren, we hadden afgesproken om geen cadeau’s te geven voor een jaar samen zijn, maar ik had toch massage olie gegeven met een briefje eraan dat 'ie een massage tegoed had, omdat ik het toch niet kon laten om niks te geven hahaha.
Zoiets kan je ook doen, met die bruisbal erbij inderdaad.

Ik heb nu een Lush bruisbal, 2 mini champagne´s van de hema, een grote cadeaudoos opgevuld met van die in goud folie verpakte gelukskoekjes en plastic champagne glazen en een grote kaart gekocht. Dit doe ik allemaal in die doos, maar nu nog de vraag wat op de kaart moet…

Ik dacht misschien aan een mega kryptische omschrijving van maastricht en dat er wellness is. Dan raad hij het niet gelijk, maar is het toch een aanwijzing.
Nog steeds heb ik twijfel over het restaurant uitkiezen, wij zijn altijd van het meer spontane kiezen daarvan dus ik zet wel in de kaart dat die keuze nog vrij is op de plek zelf…
Nu dus nog de kryptische omschrijving…
Ik hoop dat hij het leuk vind.

Echt ontzettend leuk!

Ik probeer nog een leuke tekst voor in de kaart te bedenken, maar ben daar zo slecht in. Ik heb wat weetjes opgezocht van Maastricht en heb nu de volgende tekst:

lieve xxx,

Op 4 januari wacht een pelikaan op ons,
Ergens in ons land met zwembaden en sauna’s.
Het bed staat klaar, alleen je badjas en zwembroek hoeven mee.
Maar waar de pelikaan daadwerkelijk is,
Blijft nog even geheim.

De enige stad in het Wilhelmus,
Vol met geschiedenis,
De stad van het goede leven,
Mosae Trajectum

Ik hoop dat we nog lang gelukkig zijn,
Maar de koekjes zullen dat voorspellen.

Ik hou van je,

Kusje van xxx

er moet nog wel wat bij, want het klinkt stom, maar echt nul inspiratie, iemand die kan helpen? Pelikaan is vanwege van der valk :slightly_smiling_face:

Dan kun je het beter gelijk al zeggen naar waar jullie gaan, dan kan hij het plannen en een leuk restaurantje uitkiezen. Ik heb alleen geen extra ideeën, sorry. Ik ben zelf op het ogenblik ook inspiratieloos voor mijn vriend.