Het is zoveel...

Het zit dus zo, op de middelbare school had ik het zo simpel
Hoefde nergens echt voor te leren, haalde gemakkelijk voldoendes.
Nu doe ik een MBO opleiding, ik wist dat het zwaar werd maar zo zwaar?!
We gaan nu alweer richting de eind week en ik heb zoveel te doen, gewoon zoveel dat ik niet meer weet wat. Heb vandaag er weer niets aan gedaan want ik heb nu al zo iets in me hoofd het gaat me toch niet lukken. We krijgen ook aan het eind van deze periode te horen of je geschikt bent voor de opleiding. Ik wil dit echt heel graag maar soms zou ik gewoon willen dat ik slimmer was dat ik alles in 1x begreep maar dat kan ik dan niet en dan geef ik op. Dat heb ik echt al zolang en ik wil dat niet meer ik wil gewoon altijd mijn huiswerk optijd af hebben en ook gewoon goed.

En dan ook nog dat wiskunde dat we krijgen, echt zo slecht. Niemand snapt er nog iets van, en ik ben al geen ster in wiskunde ik raak helemaal in de war ervan. Ik wilde er dit jaar echt voor gaan en dan krijg ik een leraar/mentor die niets weet van de school en van wiskunde zelf…
pff ik ben echt hopeloos iemand tips, advies, ervaring of een oppep reactie ik kan ze allemaal goed gebruiken haha

• Lijsten bijhouden met wat je allemaal nog moet doen, in hoeverre je al iets af hebt, wanneer het ingeleverd moet worden, etc.
  • Bijles zoeken voor wiskunde
  • Nadenken of deze opleiding wel echt bij je past…

zoekfunctie.

haha, nee dat was een grapje. Ik weet niet hoe je ervoor staat of wat, en ik heb hier zelf ook regelmatig last van, maar als dit je niet lukt vind je zekersteweten iets anders wat je leuk vind. geloof me, er zijn opleidingen zat, houd dat in je achterhoofd! Dat helpt je je best te doen (mij iig).
Veel succes, en het lukt je wel!

Dit is mijn eerste jaar op de uni en voor mij helpt het heel erg om gewoon een leerschema te maken. Ja, klinkt lekker nerdachtig, maar het werkt. Zo verdeel je voor jezelf die grote hoeveelheid in kleine beetjes en dan valt het ineens heel erg mee.

Deze opleiding past zeker bij me, ga echt met plezier naar school (ja dat kan!)
Maar we hebben zegmaar 1 groot project voor het hoofdvak (veel plattegronden schetsen, kleurgebruik, materiaalgebruik, electra ect) maar daar buiten ook nog andere vakken die ook nog zoveel opgeven voor de eindweek.

Denk dat ik idd maar even zo’n lijst moet gaan maken met hoe en wat.
Moest gewoon even me verhaal kwijt, zo frustrerend dit!

@ merveille
Oke, hoe bedoel je dat een leerschema misschien helpt dat me =)

ff ontopic maar doe je toevallig bouwkunde? en je beschrijving te zien.
daarnaast idd wat de anderen zeggen.

^^
Nee interieuradviseur

Bouwkunde is toch geen mbo? ^^

jawel heb je ook op mbo. mn vriend doet dat.
Maar ts heb je iemand in je omgeving die goed wiskunde kan want is het zoals bij bouwkunde zelf toevallig ook toegepaste wiskunde?

Dat is het probleem, gewoon niemand kan echt goed wiskunde… Heel m’n familie is er krot in dus daar heb ik het aan te danken haha.
We zijn nog niet heel ver *gelukkig* maar nu vooral over oppervlaktes enz maar het is eigenlijk ZO SIMPEL maar die man legt het op zo’n manier uit dat je helemaal in de war raakt… Hij gaat kris kras door dat boek van C naar vraag A… En dan heb ik er geen zin meer in als ik weer een onvoldoende terug krijg

En is er geen mogelijkheid tot bijles? (soms biedt de school dat aan dat je bijvoorbeeld bijles krijgt van een ouderejaars student) Of gewoon particulier (is misschien heel duur, maar dat weet ik niet)

Voor de rest zou ik een schema opstellen
Per dag hoeveel uur je te besteden hebt
daaronder zet je wat je in die tijd wilt doen… dus bijvoorbeeld soms 1 t/m 10 en de tijd die je daarvoor nodig denkt te hebben en dan de andere dingen die je nog hebt te doen plus de tijd die je daarvoor nodig denkt te hebben.

Je begint te doen met hetgeen je ingepland hebt voor die dag. Heb je een misrekening gemaakt in de tijd dan stop je na de tijd die je vooraf had ingepland. Zo werk je je lijstje af… heb je nog tijd over dan kijk je nog even naar de dingen waar je tijd tekort voor had… en als de dag om is dan is het gewoon jammer voor het werk wat er nog ligt.

Maar zo besteed je tenminste aan ieder schoolvak wat aandacht. En focus je je niet op 1 ding maar op alles waardoor je ook in je hoofd vast een beter gevoel hebt!

Ik denk dat je moet leren om te leren. Ik heb ook een paar vrienden die daar last van hadden. Die hebben echt moeten bijwerken om het te kunnen halen, maar het gaat nu wel goed. Het is gewoon een drastische verandering om ineens wél je best te moeten doen.

@ Joyce
Ik kreeg ook bijles, maar dan zat ik in een lokaal achter de computer met alle andere leerlingen die bijles kregen (engels, nederlands, duits ect) en geen leraar.
Nou daarvoor sta ik echt niet 2 uur eerder op.
Ik begin morgen direct met inplannen ja en een lijstje maken met wat ik nog allemaal moet doen (had al gehoord dat het meer is dan we dachten)

@Coroner
Ja, het is zo een grote stap. Was eerst gewoon altijd 3 uur thuis en ging lekker sporten en wat met vrienden doen. Nu heb ik sowieso uur reis tijd, ben ik rond 4/5/6 thuis nou eten en dan ben ik ook echt kapot van die lange school dag en dat elke dag. Het ging een tijdje heel goed maar het verslechterd nu echt

Plannen, schema’s maken. En je er aan houden.
en zoek een eigen leraar voor bijles. M’n broer heeft via het internet iemand gevonden voor wiskunde.