Het is zo saai.

[i]Lieve meiden,

Ik heb echt zo’n saai leven. Wat ik op de zaterdag doe: Uitslapen en facebooken. Verder heb ik gewoon nergens zin in. Door de weeks ga ik naar school en op vrijdagavond stappen met vriendinnen. En dat was het wel zo’n beetje. Ik ben twintig, ik zou een leuke vriend willen hebben waarmee ik dingen kan gaan doen! In mn eentje ben ik ongelukkig lijkt het wel.

Ik spreek wel vaak met vriendinnen af; maar ik blijf dit gevoel houden :S

Herkenbaar? Of hebben jullie tips? Dankjewel (F)[/i]

Sporten, zodat je mensen leert kennen?

Uitgaan?

Haha, here the same maar dan ga ik ook nog eens eigenlijk nooit uit. :'D
Je moet jezelf misschien gewoon meer pushen om ook eens andere dingen te gaan doen.

Tja, het klinkt misschien hard, maar als jij nergens zin in hebt moet je ook niet verwachten dat een leuk leven zo uit de lucht komt vallen. Je kan op een sport gaan/bij een studentenvereniging (als je studeert)/ in plaats van de kroeg in eens iets anders gaan doen met je vriendinnen ec.ec. Probeer eens iets uit je comfortzone te doen (ik heb me bijvoorbeeld ingeschreven voor en hardloopwedstrijd terwijl ik hardlopen HAAT), zo ontdek je nieuwe dingen!

En een vriend moet je niet naar opzoek gaan, dat komt allemaal vanzelf wel! Ik ben over 2 weken 19 en heb ook geen vriend, maar da’s echt niet het einde van de wereld. Zo heb je juist lekker veel tijd voor andere dingen.

[i]Ga je een keertje mee @ HartYou? =)

Ik wil wel meer uitgaan maar de meeste vriendinnen hebben een vriend (wat ook logisch is rond de twintig) Dus het is niet zo dat ik elke vrijdagavond kan stappen. [/i]

Ik herken dit zwaar
Ik ben 21 en heb niet zoveel vriendinnen. En nee ben geen toosvriendeloos. Stappen doe ik niet of nauwlijks en s’avonds zit ik wéér voor de tv. :’’/

Ik sport wel sindskort en heb een vriendin ontmoet :slightly_smiling_face: Net zo oud als ik alleen stappen word moeilijk aangezien ze een kind heeft…zucht.

[i]@Wrikkelgat
Nee klopt als ik met mijn armen over elkaar thuis gaat zitten dan gebeurt er ook niets. Goed idee om eens wat te gaan doen wat ik eigenlijk nooit zou doen, dankjewel voor de tip!

Vanavond heb ik dus weer niets te doen en op facebook zie ik dat iedereen van alles gaat doen met hun vriend. Ik weet wel dat een vriend vanzelf op mijn pad komt maar ik kan het wel erg missen nu.[/i]

Je kan ook in je eentje naar festivals, films, concerten, voorstellingen, feesten e.d. gaan.

Je moet met jezelf afspreken dat je elke week zoiets leuks gaat doen, waarbij je je huis verlaat en zoiets gaat doen waar je mensen tegenkomt.

Ga verder bij een vereniging waar je mensen leert kennen, sportclub, studentenvereniging, hobby clubje, et cetera.

Verder kan je actief je vriendinnen benaderen of ze zin hebben om iets leuks te doen. Gewoon ze allemaal afbellen of iemand iets wil gaan doen. Als je actief je best doet daarvoor weet ik vrij zeker dat er vrijwel altijd wel iemand wat kan gaan doen.

Een beetje herkenbaar, ik ben wel jonger…

Blijf bij je vriendinnen slapen. Ik slaap 2-3 avonden bij een vriendin, gewoon omdat het kan. Het is gezellig, je bent niet alleen en je hebt de hele tijd iemand om mee te praten. En je kan dan samen bedenken of jullie wat gaan doen of niet en wat jullie dan gaan doen. Gewoon spontaan.

Ik snap dat je een vriend mist, kan ik me heel goed voorstellen. Probeer toch, zelf als niemand kan dus, vanavond jezelf uit je comfortzone te trekken. Je kan inderdaad gaan proberen hard te lopen, maar ook in je eentje naar de film gaan o.i.d. Dat zal raar voelen, maar dat is goed. Dan krijg je nieuwe ervaringen en achteraf gezien zal je hier meer aan hebben dan aan een avond facebooken.

Precies :’)

Misschien kan je gaan sporten? Ga gewoon wat andere dingen doen dan dag je normaal doet.

[i]Thanks voor de reactiesss! Aankomende maandag ga ik met een vriendin mee sporten voor het eerst.

In mn eentje uitgaan/naar de bios zie ik echt niet zitten zou me dan echt een einzelganger voelen. Hardlopen kan dan wel in mn eentje…[/i]

Ik vind in je eentje uitgaan of naar de bios ook raar eigenlijk. Maar een ander idee, ik weet niet of je cultureel bent ingesteld, maar ik ga bijvoorbeeld heel vaak in m’n eentje naar musea/lezingen over architectuur enz. Maar dat gaat bij mij ook vaak via school. Naar zoiets in je eentje vind ik hartstikke normaal :slightly_smiling_face:

Trouwens, de hele tijd facebook checken helpt je ook niet meer voldaan te worden denk ik. Zo zie je wat jan en alleman doet/aan het doen is terwijl je zelf niks gaat doen… En ja, wat de rest zegt. Sporten/studentenvereniging of misschien een workshop volgen?

DINGEN DOEN! Ga een cursus doen, haal een boek uit de bibliotheek of informatie die ja altijd al had willen lezen of wil weten, zoek een hobby!

Idd wat al is gezegd, probeer uit je comfortzone te gaan hoe eng dat ook is. Ik probeer het ook, ik vind het dood eng, maar de dingen die ik altijd al heb willen doen doe ik wel zo!

Het gaat niet vanzelf.

Je zoekt iets nieuws om te doen en eigenlijk ook een leuk iemand om het mee te doen… ga speeddaten!! haha super grappig toch?

ga een keer alleen naar een leuke kroeg en doe mee met een jam sessie gewoon voor de lol! =D

Inderdaad dit komt mij ook bekend voor…constant facebook checken enzo.
Maarja, probeer lekker naar buiten te gaan, doelen te stellen, bijvoorbeeld joggen of een leuk baantje te zoeken voor in het weekend, dan leer je mensen kennen die misschien ook jou mee uit nemen zodat je ook wat leuks kan doen en lekker uit kan gaan!

Probeer gewoon uit te vinden wat je leuk vind :slightly_smiling_face: !

@Jitt_me en Adec;
Van dat constant facebook checken word ik idd echt niet blijer! Vaak heb ik ook het idee dat fb echt een schijnwereld is… iedereen zet er alleen maar de leuke en gezellige dingen op. Waarop het helemaal zo lijkt dat ik een duf saai leven heb.