het is uit, of niet?

Ik moet m’n verhaal kwijt.
Het is uit, na anderhalf jaar. Hij zit in een dip zegt hij…Sinds zo’n 2/3 weken. Hij vindt dat ik meer zijn allerbeste vriendin dan z’n vriendinnetje ben. Ik voel me ongelooflijk kut, maar vooral omdat ik geen duidelijkheid heb. Vanmiddag zei hij dat hij twijfelde, maar dat hij me echt niet kwijt wilt. Daarna werd het duidelijk dat hij het dus beter vond als we uit elkaar gingen. Maar weer daarna zei hij dingen als ‘ik hou van je, ik wil je niet kwetsen, je bent het perfecte vriendinnetje en ik zal alles voor je doen’ en ging hij een betoog houden over hoe fantastisch ik wel niet ben. Ook hebben we weer gezoend en geknuffeld en zei hij onze koosnaampjes tegen me… Hij vertelde ook dat omdat ik zo’n fantastische support was tijdens z’n examens dat hij die week een cadeau had gekocht en me dus donderdag wilt zien om het te geven. Ik vroeg of hij echt niet nog wilde na denken omdat ik vind dat hij het zo snel heeft besloten. Gister zei hij nog tot 6x aan toe ‘ik hou van je’ en vrijdag vroeg hij of ik bij hem kwam slapen en dat hij dan 's ochtend een ontbijtje ging klaarmaken. Hij antwoorde op mijn vraag met dat hij zal nadenken, omdat hij ook veel stress door z’n examens (hij is vorig jaar gezakt) en dat het wel echt een last is voor hem. Ik hoop zo erg dat hij zich donderdag bedenkt, maar wat denken jullie? Heb ik valse hoop of is er een kans?

Weet ik niet, ik kan niet in de toekomst kijken

OMG.

Hij heeft gewoon geen zin meer in een relatie. Als ze geen relatie meer willen zoeken ze smoesjes zoals deze om het uit te maken.

of hij is gewoon écht in de war. als je wilt dat hij jou nog een kans geeft, moet jij eerst hem nog een kans geven.

Misschien moet je jezelf voorbereiden op het ergste (geen relatie) zodat het minder hard aankomt als hij toch geen relatie blijkt te willen.

Ik zit in PRECIES hetzelfde schuitje. Het is nu een week uit omdat hij helemaal in de knoop zit met zichzelf. De dag erna had hij meteen spijt en vroeg die of ik ajb op hem wilde wachten, om dus verder te gaan zodra hij zich beter voelde. Dat hij hoe dan ook altijd bij me terug zou komen omdat die heel veel van me houd en ik perfect voor hem ben. En dat we hoe dan ook samen oud zullen worden. Toen vroeg die of ik ajb ff bij hem langs wilde komen want hij was alleen thuis, dus konden we rustig praten. Ik had gehoopt dat het goed zou komen. We hebben ook gezoend en hij was echt héél lief voor me. Maar toen maakte hij duidelijk dat hij toch nog eventjes wilde wachten omdat hij bang was dat het anders misschien écht heel slecht zou gaan tussen ons.

Ik denk dat je niet teveel hoop moet hebben.
Wacht gewoon ff rustig af, en geniet gewoon van de leuke momenten samen.
Voor jullie gevoel zijn jullie nog samen, maar het is misschien gewoon eventjes nodig dat het uit is.
Als hij er weer klaar voor is hoor je het vanzelf wel.
& ga hem niet pushen. Zeg hem ook dat je hem de tijd gunt die die nodig heeft.
Als die die nog nodig heeft zal die hem ook echt wel pakken.

Succes ermee!

Ga met hem zitten en praat erover. Wij kunnen niet zijn gedachten lezen.

Ik denk dat hij in de war is, maar het beste is om hem gewoon duidelijk te vragen wat hij nou wil ( bereiken). Dan heb jij tenminste duidelijkheid;]

Ik denk inderdaad dat jullie gelijk hebben met dat hij in de war is maar ook dat het volgens Pickpocket gewoon break-up smoesjes zijn… Ik weet het donderdag zeker. En ik kan het nog steeds niet beseffen… het is zo opeens en het lijkt wel een nachtmerrie, alsof ik zo wakker wordt en alles weer goed is.

lastig, als ik jou was zou ik hem de ruimte geven maar toch laten zien dat je er voor hem bent!

Ik zou er gewoon voor gaan meid! Als het niet werkt kun je het altijd nog afkappen, want zoals ik het hier lees, lijkt het alsof hij jou nog wel ziet zitten maar inderdaad gewoon last heeft/had van de stress!

hoor ik eht heel vaak dat na ong 1,5jaar veel mensen gaantwijfelen en het uitmakenen in meeste gevallen komen ze alsnog weer bij elkaar ( die ik ken dan)
ik weet niet wat je moet doen ik zou er niet van uit gaan zo kan het straks alleen maar beter uitvallen… Straks wordt je weer gekwetst als hij iets anders denkt dan jij.

watttt? hij is zo te horen toch echt nog wel verliefd op je en hij houd van je, maar toch wil hij het uit maken?
ik snap er werkelijk hélemaal niks van!
hij is volgens mij echt helemaal in de war.

hij is wel echt in de war denk ik… toch maar gaan praten wat hij nou echt wil… anders kunnen jullie een pauze nemen zonder enig contact en daarna kijken of het verder gaat succes.

Ik zou toch nog maar eens heel goed met hem praten.

Ga ik ook zeker die donderdag doen… Ik kom trouwens net op msn en begint hij echt meteen met ‘kakje (heel raar bijnaampje van ons), hoe was het bij rebec thuis?’ maar ik reageerde niet, had daar geen zin in dus werd het ‘?’ ‘kakje’ ‘lief?’
uiteindelijk reageerde ik, kortaf. En hij blijft nu maar doorpraten, vragen hoe m’n dag was. Ik heb echt het idee dat hij niet beseft dat het uit is.

Kan je niet gewoon vragen/zeggen dat je duidelijkheid wilt. Gewoon rechtstreeks:
Zijn we nou nog samen of niet?

Ik denk toch dat dat misschien wel examenstress is. Dan kan je weinig goeds doen in iemand anders’ ogen en zijn ze heel gespannen en kunnen ze ook tegen minder dingen.

Ik denk dat het vanzelf weer over gaat eigenlijk…
Hij beseft soms gewoon dat 'ie raar bezig is en dan gaat 'ie weer lief doen, maar als hij dan weer denkt en ermee bezig is enzo krijg je dat weer.

Ik zou het nog even een tijdje aankijken.