Het is uit, maar ik wacht op hem..

Deze neiging heb ik soms ook. M’n vriend gedraagt zich soms zo bot tegenover me, sluit me buiten, doet alsof het allemaal niks voor hem betekent. Daar word ik bang van dat het aan mij ligt, en als ik uitga of aan het werk ben heb ik dan soms de neiging om aandacht te zoeken van andere jongens om te bevestigen dat dit niet zo is.
Alleen zoen ik niet met ze o.i.d., ik zoek aandacht meer uit gesprekken, dansen, etc. Meestal heb ik dit met jongens die ik ken, en die weten ook dat ik een vriend heb dus proberen niks in die richting.

Ik weet uit ervaring dat je echt spijt kan hebben van vreemdgaan, alleen ben ik niet meer samen met die jongen. Hij had me wel vergeven, maar wat ik voor hem voelde was ook gewoon aan het weg gaan.
Als ik jou was zou ik hem gewoon een sms’je sturen, of hem even bellen, of jullie kunnen praten. Dan spreek je ergens af waar het rustig is (of bij één van jullie thuis waar er voor de rest niemand is), en leg je het gewoon uit.
Leg uit waarom hij je het gevoel gaf geen moeite voor je te willen doen, dat het ontzettend stom van je was om vreemd te gaan, dat het je spijt en dat je nog van hem houdt. Maar ook, dat als deze gevoelens niet wederzijds zijn je hem en zijn vriendin met rust zal laten.
Als het laatste het geval is, zou ik sowieso even afstand van hem nemen. Tot je gevoelens over zijn.

Vreemdgaan is echt not done. Hoe “buitengesloten/achtergelaten” je je ook voelt. Maak het dan uit inderdaad, zoals hierboven is gezegd.

Ik lees in je beginpost dat je die verhalen die je over hem had gehoord had verteld aan zijn vriendin. Dat vind ik ook echt not done. Je bent zelf de fout ingegaan, accepteer zijn keus en wees blij voor hem.

Ik heb ook alles gelezen, en ik begrijp jou heel goed. Ik begrijp dat je toekomst hier in zit, en dat je hem terug wilt. Ik denk dat je gevoelens gewoon dieper voor hem waren dan dat je had gedacht… en dan is het nog rotter om erachter te komen dat je ex nu al in zo’n korte tijd een ander heeft…

Ik heb precies dit nu ook, en ik heb heel veel over de “no-contact” regel gelezen… dit houdt dus in dat je gewoon niet meer met elkaar praat en alles wat er om heen hangt… op deze manier kan je erachter komen of je ex misschien nog steeds hetzelfde voor je voelt.

En ik denk eerlijk gezegd dat het meisje een rebound is. Als hij haar al langer kende voor jou, en misschien al interesse gehad in haar, had die wel met haar en niet met jou. Dus ik denk gewoon dat hij aandacht zocht bij een ander meisje omdat jij hem hebt bedrogen.

Het is goed als je wacht op hem, ergens… om te laten zien dat je echt voor hem wilt gaan (tenminste, dat denk ik dat je dat wilt?) en als je niet de no contact regel in gaat zetten, wees dan een goede vriendin voor hem. Wees er voor hem als hij verdrietig is ofzo. Wens hem vooral ook het beste, indien hij toch voor dat andere meisje kiest…

Maar geloof me, ik denk dat die er sowieso pijn van heeft en dat meisje gebruikt als een meisje om de ander te vergeten…
Jongens zijn koppig, en zullen ook niet laten merken dat het hun pijn doet en gelijk naar een ander gaan… maar geloof me, na een paar maanden beseffen ze het wel ook al ben jij degene die deze keer een fout hebt gemaakt. Toon gewoon dat je echt spijt hebt…

Ik vind het trouwens makkelijk om van andere te zeggen dat je zijn keus moet accepteren enzo, maar dit is gewoon lastig als je echt gevoelens voor diegene hebt, en meestal is dat meisje dus een rebound, een 2e keus… maarja als je er echt toekomst in zit hoop ik echt dat het gauw goed komt!! x

Bedankt voor jullie reacties…

Ik stond vannacht op het punt om hem een bericht te sturen, met dat ik hem toch nog wou vertellen dat ik nog steeds zo gek op hem ben, en dat niet zeg om hem en z’n nieuwe vlam uit elkaar te halen, maar omdat het een last is dat ik ondertussen al een maand op mijn schouders meedraag… Maar heb het toch niet verstuurd. Ik weet niet of het wel zo’n goed idee is om daarover te praten met hem als hij met dat meisje is… Ik durf niet.

Ik zou het niet doen nee. Hij is verder gegaan. Het is dus tijd voor jou om ook verder te gaan met jouw leven en hem los te laten.
Daarnaast maak je het alleen maar moeilijker voor hem met dat smsje, terwijl het vreemdgaan al lastig genoeg was.
Dus laat hem los. Er zijn nog genoeg andere jongens =) Laat het wel een les zijn!

Ik voel me ontzettend machteloos… Ik voel me niet klaar om het los te laten. Op school probeer ik hem niet aan te kijken, maar krijg weer gemengde gevoelens als ik in m’n ooghoek zie dat hij ergens oogcontact ‘zoekt’ met me… Ik zie hem naar me kijken als we elkaar voorbijlopen, maar mijn blik kruist de zijne niet…

Eergisteren voor het eerst terug in mekaars ogen gekeken, met elkaar gepraat. Het was pijnlijk voor me, maar ik heb er ergens ook van genoten…

aaaah, je zit echt in een lastige situatie, maar zoals silverbleed al zei laat hem gewoon los. Je wordt hier echt niet beter van! :slightly_smiling_face:

Dat wou ik proberen vanaf ik wist dat hij al iemand anders had… Maar sinds vrijdag ben ik echt 100% dat ik alleen maar hem wil… Ik haat deze situatie!

Weetje wat jij moet doen? Zoek afleiding! Ga uit ik bedoel het is vakantie toch? Of ga naar buiten leer wat andere jongens kennen zo vind je misschien wel een ander iemand die leuker is, liever etc.

Ik woon in België, ik heb mijn vakantie 2 weken terug gehad :grinning:

En ik ben echt heeul kieskeurig wat betreft jongens… Heb trouwens ook nergens iets wat mij vertelt dat ik op zoek moet naar iemand anders, als een jongen op me afstapt, wimpel ik hem gewoon af. :woman_facepalming:

Aaaah zo dus xd!

Wat zoek jij dan in een jongen ? ;O

Ik zie dat op het moment zelf als ik iemand tegen het lijf loop of het wel iets voor me is… Ik ben ook een enorm moeilijk persoon, maar dan ook echt in alles haha!

Ja, hahaha. Je komt heus wel iemand tegen. Liefde heeft geen haast toch? :open_mouth:

Nee dat klopt, maar ik ben zo koppig dat ik me ga vastklampen aan m’n ex… AARGH.

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Elke relatie is niet perfect. Dus waarom zouden zij niet ‘meant to be’ zijn.

Onder een niet-perfecte relatie versta ik dat je af en toe probleempjes en ruzies hebt, niet dat de ene meteen vreemdgaat omdat de andere even geen zin heeft om te komen en hij dan ook nog eens iemand anders heeft na een week. Kan je niet bepaald liefde noemen, ofwel?

Amen.

Mijn vriend is ook een soort van vreemd gegaan, 1,5 jaar jaar geleden. Hij heeft met een meisje gechat en daar zijn nogal wat dingen gezegd. Ik ben toen bij hem gebleven omdat we al 4 jaar hadden. Ik moet zeggen, ik vertrouw hem nog steeds niet 1,5 jaar later. Ik denk en weet dan ook dat dit altijd tussen ons in zal blijven staan. Bij elk wissewasje of als hij eens aardig tegen een ander meisje doet is het weer raak bij mij omdat het vertrouwen niet terug is…

Heb hetzelfde meegemaakt, helaas. Maar je hebt dus groot gelijk.

Ik vind eigenlijk dat jij hier niet degene bent die reden tot klagen heeft. Natuurlijk is het vervelend voor je, maar jij hebt dit over jezelf afgeroepen door vreemd te gaan. Voor vreemdgaan is gewoon geen excuus. Niet dat hij je geen liefde geeft, je buitensluit, niet goed voor je is etc. Als je problemen hebt, praat je daarover.
En nu heb je je billen verbrand, dus moet je op de blaren zitten. Je wist dat vreemdgaan deze consquenties kon hebben, dus nu moet je ze dragen.
Je kan wel zitten huilen dat hij je ware liefde is en dat jullie voor elkaar bestemd zijn, als dat zo is, had je maar niet vreemd moeten gaan.
Hij is verder gegaan, en dat is maar goed voor hem ook. Dus laat hem en z’n nieuwe vriendin met rust. Jij hebt je kans gehad, houd je nu alsjeblieft uit die relatie.
En zeggen dat je niet over hem heen kan komen enzo, dat vind ik -sorry voor het taalgebruik- gewoon bullshit. Over de hele wereld hebben mensen liefdesverdriet, en 99% komt daar ook gewoon weer overheen. Als jij het niet kan bla bla, dan moet je maar gewoon wat harder proberen. Je hebt jezelf in deze situatie geplaatst, dan moet je ook zorgen dat je er weer uit komt. En geloof me, dat kun je best, als je maar niet gaat zitten zwelgen in zelfmedelijden.