Het is uit, ik val in een zwart gat..

Hey!

Het is na anderhalf jaar uit met mijn vriend. Hij was mijn eerste relatie (ik ben 20 jaar). We hebben veel meegemaakt en zijn ook overal doorheen gekomen.
We hadden de laatste tijd steeds irritaties en ruzies, eigenlijk alleen over Whatsapp. Hij zei mij steeds af en deed geen moeite meer voor mij. Voetbal en gamen was leuker dan een avondje met mij zijn. Ik pikte dit allemaal omdat ik echt heel veel van hem houd.

Donderdag toen ik in de les zat, kreeg ik uit het niets een appje ‘Kan ik je straks even spreken?’. We zijn toen naar het bos gegaan en daar heeft hij gezegd dat hij hier al heel lang mee liep, maar zijn gevoelens veel minder zijn gevonden en hij mij niet meer kon geven wat ik nodig had. Ik ben hier echt kapot van want ik hou echt niet normaal veel van hem, ik heb hem gesmeekt om een kans maar dat wilde hij niet.

Nu heb ik voorgesteld om dan maar vrienden te worden, want ik kon altijd hartstikke goed met hem lachen en we hadden veel gezamenlijke interesses. Alleen hij reageert nu heel kortaf steeds en wil niet met mij praten. Ik heb hem op Tinder gezien en hij is gisteravond uit geweest. Terwijl ik geen hap door mijn keel krijg en alleen maar aan hem kan denken.

Wat moet ik doen?

Geef het tijd, iets anders kun je niet doen. Na verloop van tijd zul je merken dat je minder vaak aan hem denkt en dat je minder verdrietig zult zijn.

.

Thanks meiden!

Ik heb alleen het contact met vriendinnen door deze relatie eigenlijk een beetje verbroken, ik heb nooit echt hele goede vriendinnen gehad. Maar ik zag echt een toekomst met hem samen en dacht dat ik niemand anders nodig had.

Oké dit vind ik persoonlijk dan ook niet zo slim. Je kan contact met ze opnemen en vragen of ze het je willen vergeven, maar als ik aan de kant werd gezet voor een jongen zou ik dat persoonlijk niet doen als vriendin.
Dus misschien op zoek naar nieuwe vriendinnen? Ga bijvoorbeeld bij een sportclub, waar je weer nieuwe mensen leert kennen.

Contact verbreken sowieso. Je kan nu geen vrienden zijn.

Maar contact verbreken kan ik niet, ik merk dat het me kalmeert als ik tegen hem praat… Het is zo lastig, want ik heb nog hoop dat het goed komt

Dan zoek je een andere manier om te kalmeren. Het is kut maar dit gaat je echt niet verder helpen zo.

Ik heb met mijn ene ex zo goed als helemaal geen contact meer gehad nadat het uit was, en met mijn andere ex bleef ik contact houden (en daar heb ik nog steeds contact mee). Het heeft me zooo lang geduurd om over hem heen te komen, ik heb heel lang nog het idee gehad dat ik nooit meer een andere jongen leuk zou kunnen vinden, aangezien ik er telkens weer aan herinnerd werd hoe leuk ik hem vond en ik telkens nog hoop had dat het goed kwam als ik met hem praatte.

Dus ja, mijn conclusie is echt; probeer geen contact meer te hebben, iig de komende tijd niet. Ik weet dat het helemaal tegen je gevoel in gaat, want je vind hem leuk en je houdt van hem, maar echt, het is uiteindelijk makkelijker voor jezelf als je nu een tijd geen contact met hem hebt.

Zoals de andere meisjes hier zeggen: probeer momenteel contact met hem te vermijden. Nu gewoon “vrienden” zijn na zo’n lange relatie kan niet. Later misschien wel, nu niet.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, je mag me altijd spreken als je dat wil!

Ik herken dit echt. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Je wil dat het goedkomt, hem bewijzen dat je het waard bent en dat je zijn gevoelens terug kan halen.
Ik weet dat het erg kut is, ik kon ook alleen maar huilen de eerste paar dagen. Ik kon niet eten, overal waar ik liep en zelfs kleding die ik droeg lieten me aan hem denken. Wat het beste is om geen contact te zoeken, want je bereikt er niets mee. Ook moet je aan jezelf denken, laat jezelf niet kapot gaan door hem. Ga series en films kijken, shoppen, en wat erg belangrijk is; probeer contact te zoeken met je oude vriendinnen. Als ze goede vriendinnen zijn begrijpen ze je en vergeven ze het je.
Het komt allemaal wel goed, ook al lijkt dat niet zo nu.

Ik maak nu zoiets mee (mijn relatie duurde wel 7 jaar maar het was ook vrijwel plots ect.)
Zijn intentie was eerst om na te denken over de ‘’ relatie ‘’ alleen omdat hij bezig was/is met een ander wilt meneer vrienden blijven maar door zijn eigen domme fout gaat dat niet door.
Het heeft tijd nodig. Tijd om te helen. Dat geldt ook voor jou, echt waar. Het lijkt alsof je stikt zonder hem. Alsof je niet zonder hem kan. Ik ken dat gevoel. Natuurlijk mag je verdrietig zijn! Maar vergeet niet om jezelf op de eerste plaats te zetten. Ga leuke dingen doen met vrienden, vergeet hem en je verdient veel en veel beter!

Je mag mij altijd een bericht sturen
Kop op en het komt goed :sob::muscle:

Ik heb net hetzelfde meegemaakt. We zijn sinds 10 oktober uit elkaar. Ik stuur je een note

xxx

Blijkbaar is hij er al een tijdje overheen en zit hij weer op tinder en gaat hij lekker uit. Dus dat is al een teken dat je thuis niet moet zitten hopen en je tijd moet verspillen aan hem. Als hij zonder jou verder kan dan kan jij dat ook… net zoals je dat deed voordat je met hem had. Het is nu even wennen dat je niet zoveel aandacht krijgt van een jongen maar dat komt allemaal wel weer eens.

hij wil waarschijnlijk geen vrienden met je zijn omdat hij denkt dat je dan gevoelens voor hem blijft houden. vandaar dat hij zo kortaf is. hij is waarschijnlijk al een tijdje over je heen en jij bent dat niet. dat is heel kut. liefdesverdriet doet heel erg pijn en er valt niks aan te doen. zoek afleiding bij familie of kijk een leuke comedy film waar je veel bij moet lachen. en na een tijdje zal het al veel minder zijn.