Het is uit en ik heb heel erg spijt

Hey meiden,

Nou zoals jullie al aan de titel kunnen lezen, het is uit en ik heb spijt. Ik zal het verhaal uitleggen;

Ik had dus een vriendje. En onze relatie liep de laatste tijd niet helemaal lekker. Er was beetje ruzie ook tussen hem en mijn vriendinnen en ik was dan onpartijdig, maar hij begon wel 9 van de 10 keer.
En hij had beetje ruzie met m’n beste vriend, waar hij overgens wel mee begon. Maar ik bemoeide me er niet echt mee.
En toen leerde hij via twitter een meisje kennen. En ze kregen steeds meer contact, maar dat maakte me niks uit. Ik accepteerde het. Maar toen werd het steeds vaker zo dat hij niet op mij reageerde maar wel op haar, maar hij las mijn berichten wel. En later ging hij ook hartjes naar haar sturen en zeggen dat ze een ‘lekkerding’ en ‘knapperd’ en ‘heel heel mooi’ was en dat als hij haar zag hij zo’n ‘waaaaaauw’ gevoel had.
Ik heb het maar een beetje genegeerd, maar ik vond het echt niet leuk. En misschien ben ik jaloers ofzo? Geen idee, het kan.
Maar het ging dus steeds zo door en m’n beste vriend zei er wat van tegen hun en ze gingen gewoon door.
Maar hij (mijn ex) heeft dus wel meer vervelende dingen gedaan. Zoals mijn vriendinnen uitschelden, dingen over mij zeggen tegen dat meisje, enz.
En toen was ik het zat en maakte ik het uit, maar ik heb best wel spijt. Iedereen zegt; je bent beter af zonder hem. En ik weet diep van binnen dat dat zo is, maar toch. Hij doet nu wel heel lief weer, maar ik weet dat het weeeeer zo zal gaan als het weer aan zou zijn.
Hij heeft gezegt dat ie me terug wil, maar ik weet dus gewoon niet meer wat ik moet doen :frowning_face:

Hebben jullie tips?
Sorry het verhaal is best lang x

Ik denk dat je diep van binnen ook wel weet dat als je weer een relatie met hem hebt, het er weer hetzelfde aan toe zal gaan. Ik adviseer je echt om hem te vergeten en je open te stellen voor andere jongens. Een vriendje hoort op z’n minst te proberen aardig te doen tegen jouw vrienden, anders is dat een teken van disrespect.

Meis, hij doet misschien wel heel lief nu, maar als hij je echt zou waarderen zou hij echt niet zo naar je vrienden hebben gedaan. Laat m maar lekker met dat twittermeisje, jij verdient iemand die veel beter is.

Jup. Wees niet zo een van die meisjes die over zich heen laat lopen. Je bent gewoon verliefd, niets rationeels aan. Het gaat wel weer over.

Ik ken het gevoel, als hij weer heel lief doet enzo komt me bekend voor.
Ik heb hetzelfde mee gemaakt maar nu zijn we weer samen beetje aan de scharrel.

Als ik jou verhaal zo hoor, ben je echt beter af zonder hem.
Maarja iedereen zegt dat ook tegen mij maar ik wil het niet geloven (’:
Je verdient wel beter als je het aan mij vraagt.
En hij maakt ruzie met jou vrienden, en je beste vriend.
Als je een relatie heb, zou het zo eigenlijk niet zijn.
Meestal heb je ook in een relatie dat je dan samen een vriendengroep krijgt maarja.

Goodluck!

Ja ik weet diep van binnen ook wel dat het waarschijnlijk zo weer zal gaan.
En, mijn vriendinnen en vrienden zijn toch wel belangrijker dan een vriendje.
Ik zeg wel dat er teveel is gebeurt enzo.

Iig bedankt, en voor de meiden die dit ook ooit meemaken: verkies je vriendje nooit boven je vriendinnen, want zij zullen er altijd voor je zijn xx

lul, laat hem gaan, hoe moeilijk dat ook is. je word echt niet gelukkig van hem.

uh, nou juist niet naar hem terug gaan, blijf sterk, ga hem negeren zoals hij bij jou deed. Je bent beter af zonder hem

Niet terug naar hem toegaan, er zijn zoveel jongens die beter zijn dan hij! Het is toch niet fijn dat hij je vriendinnen uitscheld? En dat met dat ene meisje op twitter, als vriendje hoort je vriendinnetje je nummer 1 te zijn [en andersom ook!]. Hij heeft je gekwetst en kan dit in de toekomst ook doen.

Ja jullie hebben wel gelijk. Alleen hij weet dingen nu ook zo te brengen dat ik een beetje een schuldgevoel krijg enzo. Van zeggen van;

‘Dat flowen met dat meisje was maar een grap’
‘Het is echt laag dat je het vanwege een grap uitmaakte’

En het ging dus op een hele vreemde manier uit, want op whatsapp hebben we een groepschat en ik had prive tegen mijn vriendin gezegt; misschien is het beter als ik het uitmaak?
En zij had toen gezegt dat het idd beter zou zijn. En ik zei; ik durf niet! En toen zei ze ik doe het wel voor je
En nog voordat ik nee kon zeggen zei ze: (zijn naam), (mijn naam) wil het uitmaken.
Dus zei ze het via whatsapp. En toen kon ik dus niet meer terug. Maar het is absoluut niet mijn vriendin haar schuld maar ik heb spijt dat het zo gelopen is.

En hij zei ook;

‘Jij accepteert het gwn niet dat ik ook met andere meisjes praat, je bent jaloers’

En nu heb ik dus een schuld gevoel :pensive:

Het is echt niet normaal dat een jongen dingen tegen een meisje zegt die alleen voor zijn vriendin bedoeld zijn. en wat een lul is het dat hij dat op jou probeert af te schuiven door je een schuldgevoel aan te praten.
Wat heb je er aan om m terug te nemen? Voor je het weet gaat ie weer lopen flirten met andere meiden.

Ik heb ook in een soort vergelijkbare situatie gezeten en ik snap hoe rot het is! Ik heb ook tijden gehad dat ik spijt had van m’n keuze, maar dat is omdat je verliefdheid niet in een keer uit kan zetten, dat heeft tijd nodig. De mensen om je heen die zeggen dat je beter af bent zonder hem, hebben gelijk, maar dat weet je stiekem waarschijnlijk zelf ook wel. Als je weer twijfelt, of je mist hem, denk dan terug aan waarom je het hebt uitgemaakt. Desnoods lees je op zijn twitter wat hij allemaal tegen dat andere meisje zegt. Hier ga je je misschien rot door voelen, maar dan weet je wel dat je keuze de juiste is geweest. Succes!

Als dat flowen echt een grap zou zijn dan zou hij dat toch niet zolang doen? Hij wist toch van jou dat je dat niet leuk vond? Je hoeft geen schuldgevoel te hebben, hij praat je er een aan. Houd hij nog wel van je? Hij kan veel betere dingen tegen je zeggen… Hebben jullie nu nog contact?

Zo had mijn vriendin het ook gedaan voor mij, en dat is echt heel vervelend. Gewoon zo in een gesprek. Iedereen was toen ook stil. Ik was boos op haar maar wat kan je er dan nog aan doen, het was al definitief. Hoe had hij gereageerd, of was hij niet bij je groepsgesprek? Ik begrjip dat je er spijt van hebt.

Het is best normaal dat je deze periode hebt, hebben heel veel mensen die het net hebben uitgemaakt. In jouw geval is het beter om daar niet aan toe te geven. Later zul je wel inzien waarom, nu lijk je daar nog teveel je ogen voor te willen sluiten.

Mijn eerste relatie heb ik uitgemaakt op het moment dat ik hem niet meer vertrouwde. Hij zegt altijd dat hij nooit is vreemd gegaan (geloof ik best trouwens, het is niet zo dat hij het uiterlijk heeft van een filmster of een ander knap uitziend persoon), maar op een bepaald moment ging hij bewust situaties opzoeken waarvan hij wist dat ik er jaloers van zou worden en na een tijdje zorgde dat bij mij voor zo veel stress en woede dat ik het heb uitgemaakt.
De dingen die hij deed waren dingen als “met een ander meisje gaan bowlen terwijl hij met mij nooit leuke dingen deed, zeker niet als ze geld kostten” en “zomaar spontaan gaan logeren bij andere meiden zonder mij dat even te vertellen”, na die laatste stunt was ik het zo zat dat ik het heb uitgemaakt. Niet eens recht in z’n gezicht (wist niet waar ie op dat moment zat) of door even te bellen, nee, ik zei het tegen 1 van die meiden via de hyveschat dat zij het maar even aan die eikel moest doorgeven (hij had tegen haar gezegd niet online te willen komen, dus zij moest het even tegen hem zeggen).

Iets soortgelijks heb ik ook meegemaakt.
Alleen ik maakte twee keer dezelfde fout voor ik mijn lesje geleerd had, ik hoop dat jij dat niet doet.
Kijk hoe hij je behandeld/e, let him go.

Dankjewel allemaal! Ik heb echt heel veel aan jullie reacties gehad.
Ik ben echt blij dat ik het uit heb gemaakt, hij gaat me nu opeens uitschelden en zegt dat we alleen maar shit hadden enzo…ik snap niet dat ik wat in HEM zag

Dankjewell allemaal!!
x