Het is uit door problemen thuis

Ik had bijna 2 jaar een relatie met denk ik wel de liefde van mijn leven. Sinds ik met hem heb is het thuis een lastige situatie. Mijn moeder is vreemd gegaan, en steeds kregen mijn ouders ruzie, soms met geweld erbij. Mijn moeder woonde op gegeven moment niet meer bij ons, waardoor ik alleen met mijn vader en zus woonde. Ik moest vaak al het huishouden doen, en kreeg vaak ruzie met mijn vader. Nu gaan ze eindelijk scheiden, maar nog steeds met vele ruzies. Door heel deze situatie is het nu uit met mijn vriend. Ik was zo boos op alles en iedereen en dat reageerde ik op hem af. Ook was ik erg bang dat hij hetzelfde zou flikken als mijn moeder. Hij vondt dit niet meer leuk en maakte t uit. We hadden er vaak over dat ik daar echt iets aan moest doen. Dit probeerde ik dan ook, en het lukte voor een tijdje maar kwam steeds weer terug. Ik merk nu wel dat ik dit alleen op kan lossen en daar professionele hulp bij nodig heb maar daar is het nu te laat voor. Ik ga binnenkort naar de counselor op school, en als dit niet werkt psycholoog. Maar hoe krijg ik hem terug? Want ik mis hem echt super erg, en we zijn beide nog verliefd en houden van elkaar. Maar hij denkt niet dat na de scheiding en dat ik bij mijn moeder woon en aan mezelf werken het nog goed komt. Ik weet het echt niet meer.

Sorry voor het lange verhaal.

Ik denk dat je pas weer met hem kan nemen, als je over je angst en alles heen bent. Je moet nog veel aan jezelf werken, en ik denk dat jullie met deze situatie beide geen relatie aan kunnen. Want, het zal nu waarschijnlijk hetzelfde lopen als daarvoor.

Vondt? Vondt? Het is vond.

Sorry.

tjah, als jij kan laten zien dat je alles zelf weer onder controle hebt, en op een rijtje hebt, dat hij je dan een kans geeft? misschien moeten jullie even kort afstand doen van elkaar, gun je thuissiuastie even de rust, om op orde te komen. als dat allemaal weer oke is kun je weer contact met hem zoeken?

Dat maakt toch helemaal niets uit? Als je geen antwoord hebt op haar vraag, reageer je toch gewoon niet! Ik erger me echt aan dit soort reacties…

vertel hem dat je hem echt heel erg mist en dat je hem heel graag terug wilt.
en zeg dat je professionele hulp gaat zoeken!

Ik heb dit ook gezegd, en hij zei dat hij het heel goed van me vond dat ik het doe. Hij zei net wel dat hij deze week nog beetje rust wilt dat hij niet zoveel wilt praten. Maar dat we volgende week wel uitgebreid kunne praten op msn. Ik vind dit dan wel jammer, maar eerst wou hij helemaal niet meer praten.

Toon dat je professionele hulp wilt zoeken, en praat met hem. Inderdaad, als hij ruimte vraagt, dat wel doen. Het is misschien wel jammer, maar overhaasten is nooit goed. Jullie moeten er allebei weer klaar voor zijn om samen te zijn enzo.
Wacht het gesprek af. Leg uit dat je hem mist, en graag terug bij hem wilt zijn. Luister ook goed naar hem, naar zijn argumenten en ga er eerlijk op in.

precies dit. sterkte ermee!

Oh god kom op. Dit is weer een van die ‘‘hij was de liefde van me levuhhh!’’ threads.

Zucht

@misseschaos; Misschien ben jij nog nooit verliefd geweest, of heb je nog nooit een lange relatie gehad, maar deze opmerking klinkt best lullig. Als het net uit is en je hebt nog gevoelens voor elkaar voelt het ook zo, en dat lijkt me niet meer dan normaal. Daarom snap ik ook niet helemaal jouw reactie in dit topic (:

OT: Wow, dit is best moeilijk. Het enige wat je denk ik kan doen is heel goed aan jezelf werken, en misschien een beetje contact houden met hem zodat als het weer helemaal goed gaat met jou jullie het misschien opnieuw kunnen proberen…

Ik heb alleen maar lange relaties gehad, dus wat jij zegt raakt kant noch wal. Het gaat er om dat ze op haar leeftijd echt geen ‘‘liefde van haar leven’’ heeft. Ze moet accepteren dat ze 't verklöot heeft. Hard? Don’t think so.

Ik denk dat je beter kunt wachten totdat alles in je hoofd weer even op een rijtje is. Je zal wel gestresst en helemaal overhoop zijn! Als hij de liefde van je leven is, wacht hij wel op je! Leg het hem wel uit xx

Als je het nog niet gedaan hebt denk ik dat excuses voor het afreageren wel op zijn plaats is, want hij heeft natuurlijk geprobeerd je te steunen en niet gevraagd op negatieve reacties. Verder niet gaan pushen ofzo, blijf bij die excuses en geef hem ruimte.

Jouw leven op de rails krijgen is nu belangrijker.
Zet hem eventjes uit je hoofd, en zorg dat jij eerst zelf gelukkig word (zonder hem).

Dan weet je niet wat echte liefde is dan. Anders had je op z’n minst wel zo’n gevoel. Genoeg mensen zijn vanaf hun 16e bij elkaar en nog steeds gelukkig. Dus waarom zou het niet kunnen?

Blijkbaar heb jij dus ál die ‘lange’ relaties verklöot. Ik heb medelijden met je.

OT : Als ik jou was zou ik elkaar wat tijd gunnen. Ga uit met vriendinnen, richt je even op iets ander. Als je dit ook nog op je vork neemt, is de kans groot dat je er zelf helemaal gek van wordt. Neem gewoon de tijd om tot jezelf te komen, en denk daarna weer aan hem.

met mij en mijn vriend ook uit doordat ik de laatste tijd niet lekker in me vel zat… dit moet ik dus ook eerst bij mezelf gaan veranderen voordat wij weer verder kunne