Het is uit, dankzij z'n moeder.

Hee meiden,

Ik zit zo met mezelf in de knoop. Mijn hoofd zegt dat dit de juiste keuze is geweest, mijn hart zegt van niet. Ik zal even kort uitleggen hoe het zit. En ik hoop dat ik wat advies van jullie kan krijgen.

M’n vriend en ik zijn 3 jaar samen, maar de laatste anderhalf jaar loopt het al niet goed, dankzij zijn moeder. Alles wat ik doe is fout, in zijn moeders ogen. In zijn moeders ogen is onze hele relatie fout. Op vakantie heeft ze me ook genegeerd enzo. Eigenlijk ben ik de slechte schoondochter, sinds mijn vriend z’n broer ook een vriendin heeft. Zei is perfect, en ik ben niet goed genoeg.

Ik krop alles op, en kan er met mijn vriend niet over praten. Als we praten, komen we nooit tot een conclusie, en komt het alleen maar op ruzie uit. Vrijdag op zaterdag heb ik mijn vriend gezegd wat ik van de situatie vond. Hij heeft hierop gereageerd door te zeggen dat hij niet wil praten. Toen werd ik boos en zei ik: ‘Prima, dan zoek je toch een meisje op waarmee je niet hoeft te praten.’ En toen is hij weggelopen. Na een dag niks van hem gehoord te hebben, stuurde ik hem een whatsapp waarin ik zei dat ik vond dat een relatie van 3 jaar niet op deze manier beinigd kon worden, als dit dat al betekende.

Nu gaan we morgen praten, maar ik weet niet wat slim is. Ik wil hem niet kwijt, we houden van elkaar. Maar met zijn moeder gaat het gewoon niet meer. En hij wil/kan niet tegen z’n moeder ingaan.

Alvast bedankt.

Liefss

relatietherapie

Je hebt een relatie met hém, niet met z’n moeder, dus zou ik het echt jammer vinden als het uitging omdat zijn moeder persé moeilijk wil doen.
Dat gun je haar toch niet?
Praat gewoon op een rustige manier met hem om een oplossing te vinden. Hij moet ook weten dat je in een relatie moet communiceren, anders werkt het niet.
Nog veel sterkte

Sorry, ik heb geen ervaring met vervelende schoonmoeders.
Meid, je bent goed genoeg! Niemand is perfect, dus denk niet zo negatief over jezelf.

Dat is meer voor getrouwde stellen (vind ik). :’)

Sosm vervelend dat je schoonfamilie er gratis bij krijgt… moeilijke situatie!

een goed gesprek aangaan en wat er dan te weten wat er mis is.
Ik snap aan de ene kant ook wel waarom hij er niet tegenin wilt gaan, voelt zich alsof hij tussen 2 mensen moet kiezen. En weet je al uberhaupt waarom die ene andere vriendin vn zn broer wel wordt geaccepteerd?

zij zal het toch uiteindelijk moeten accepteren

Als hij echt van jou houd meid dan luisterd hij echt niet naar wat zijn moeder van jouw vind.
Heb zelf ook zo’n vervelende schoonmoeder dus weet er alles van.
Ik zou zeker met hem er over gaan praten.
Ga het er gewoon rustig met hem erover hebben en probeer zelf ook niet boos te worden want dan komt het alleen maar op ruzie uit.
En relatie van 3 jaar hoort niet te eindige door een vervelende schoonmoeder.
Dat gun je haar toch niet?

Ja inderdaad, wat Amethist zegt,

Gewoon heel goed met praten en alles duidelijk maken aan hem, en vragen wat hem bezielt. Naja niet bezielt :stuck_out_tongue: Je begrijpt het wel, het is gewoon zo jammer dat moeders zich overal mee bemoeien… het slaat nergens op.

Kun je niet met zijn moeder praten over waarom ze je niet accepteert?

Ooh, wat fijn al zo snel zoveel reacties!

Zijn moeder is een verwrongen persoon. Haar eigen leven is niet gelopen hoe ze wilde en nu probeert ze het leven van haar zoons te beinvloeden. Mijn vriend is 20, en zijn broer 22. Ze kan haar kinderen niet loslaten.

En het vervelende is, dat mijn vriend een echt moederskindje is. Hij doet alles voor zijn moeder, ik hoef ook geen kwaad over haar te spreken want daar kan die niet tegen.

En z’n moeder heeft niks tegen mijn schoonzusje, omdat zei haar mond niet opentrekt. En ik wel. Als er iets is, waar ik het niet mee eens ben, dan laat ik dat (vriendelijk) weten aan mijn vriend. En zo discusieren we wel eens. Mijn schoonzusje en zwager hebben noooooit ruzie, want zei pikt alles. Allemaal dat soort dingen.

En ik weet nu gewoon niet meer wat het slimste is. In deze relatie blijven, en zijn moeder accepeteren, want die zal nooit veranderen. Of het uitmaken.

Ik denk maar zo, als je met hem door wilt gaan, zal hij uiteindelijk zijn moeder minder vaak zien (tenzij hij de rest van zijn leven bij haar gaat wonen).

Inderdaad. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar hou nog eventjes vol.

Ik vind aan de andere kant wel dat je met je vriend hierover moet kunnen praten. Zelfs al is hij zo’n moederskindje, als die moeder jou ongelukkig laat voelen moet hij daarnaar luisteren. Je zegt dat ze je op vakantie genegeerd heeft, dat is hem toch ook niet ontgaan? Ik zou er rustig over proberen te praten en zeggen hoe je je erbij voelt. Veel succes!

Ja als jullie gewoon gelukkig zijn en er geen grote dingen zijn voorgevallen
dan moet het haar eens duidelijk worden dat jij goed genoeg ben en goed voor haar zoon

ja had ook een kutschoonmoeder die had mij erna nog opgebeld dat als ik terug zou keren dat ze mn benen zou breken kutwijf

dit, en als hij dat niet wilt zou ik het uitmaken want in een relatie moet je naar elkaar kunnen luisteren en als hij dat niet doet is het geen gezonde relatie.

Wow ik had precies het zelfde… Mijn ex vriend en ik waren toen al het huis uit en toen bemoeide ze nog over al mee… Praten werkt voor even maar het gaat je op den duur irriteren omdat (Nouja mijn ex vriend) omdat het tóch zijn moeder is… Moeders zijn kut…

Ik zou ook met die moeder praten…
& super veel succes morgen, sorry ik heb niet meer tips :I