'Het is ingewikkeld.'

Disclaimer: Beoordeel mij alsjeblieft niet op mijn leeftijd. Ik weet dat ik jong ben, maar ik voel me niet naar mijn leeftijd, betrek dit er dus alsjeblieft niet te veel bij!
Ik heb dit account voor erbij gemaakt, ik ben dus niet een of andere vage nieuweling.

Bereid je voor op een lang verhaal!

Een jaar en een aantal dagen geleden ging ik in mijn eentje op omegle. Normaal gesproken zou ik dit nooit alleen doen, maar de verveling steeg me echt naar mijn hoofd. Zonder enige bedoelingen leerde ik daar een jongen kennen. Het klikte meteen en ik voelde me ontzettend op mijn gemak. Twee punten: hij woont enorm ver weg (lees: land buiten Europa) en hij is 24 en ik 14. Eigenlijk merkte ik niet veel van dat leeftijdsverschil en bovendien: ‘We waren maar internetvrienden, toch?’ Na ongeveer een maand lang elke dag appen en veel avonden skypend samen doorbrengen, gingen we elkaar steeds meer als ‘meer dan vrienden’ behandelen. We voelden het immers allebei. Wat hij mij toen nog niet verteld had, was dat hij een vriendin had, maar ik had hier ook niet naar gevraagd. Hij maakte me gelukkig.

Tot hij op een dag verdween. Opeens reageerde hij niet meer op mijn appjes en ook op skype was hij niet te bekennen. Ik wist natuurlijk niet wat er aan de hand was en werd bezorgd. Dus ging ik opzoek. Elke avond zat ik op omegle te wachten. Dezelfde interesse ingevuld als toen. Zonder resultaat. Probleem was dat ik hem niet zomaar op facebook kon opzoeken, want ik wist zijn volledige naam niet. Dat was gewoon nooit ter sprake gekomen. Na veel gedoe heb ik het toch gevonden. Ik voegde hem toe en wonder boven wonder begonnen we weer te praten. ‘Z’n telefoon was kapot gegaan.’ vertelde hij. Natuurlijk zo naïef als ik ben geloofde dat. Een paar dagen later kwam ter sprake dat hij iemand had ontmoet. We zouden wat minder close moeten gaan praten zei hij. Ook moesten we oppassen dat zijn vriendin er niet achter kwam dat hij met mij praatte. Ik vond het vreemd, maar ik gaf om hem dus stemde er toch mee-in. We gingen weer veel praten en langzaam maar zeker werd het weer als vroeger. Het werd zelfs meer en soms werden de gesprekken zelfs iets wat seksueel getint. Ik wist dat hij een vriendin had, maar op die momenten vergat ik het helemaal, hoe stom ook.

Na weer een paar maanden kreeg ik opeens een appje dat we niet meer zo verder konden, terwijl dit alles eigenlijk allemaal van zijn kant kwam. Zijn vriendin was er achter gekomen en hij had moeten kiezen: Zij of ik. Natuurlijk koos hij voor haar en dat begreep ik ook wel. Ik probeerde het te accepteren en ging door met mijn leven.

Een paar weken later logde ik weer een keer in op skype en zag daar een berichtje van hem. Dat hij me miste. Ik wist niet wat ik moest doen, maar toch reageerde ik. We raakten opnieuw aan de praat en nu moest het nóg voorzichtiger. Ik mocht hem niet meer eerst appen. Het moet van zijn kant komen. Ik heb hem gevraagd waarom hij het opnieuw wilt. Toen vertelde hij mij dat hij verliefd op me is. Ik heb hem gezegd dat het niet kan. Dat hij een vriendin heeft waar hij ontzettend veel van houdt. Dan reageert hij dat het ingewikkeld is en ik de enige ben die hem echt begrijpt.

Begrijp me niet verkeerd. Ik houd ook heel veel van hem en ik laat hem nu als een of ander vaag figuur klinken en dat valt opzich wel mee, maar ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Ik houd van hem, heel veel zelfs. Maar ik wil niet de persoon zijn die hem en zijn vriendin uit elkaar trekt. Ik wil daarom heel graag jullie mening horen. Wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zouden zitten?
Alvast bedankt, ook dat je dit hele verhaal hebt gelezen!

Goed dat je alles even uittypt! Jij verdient een jongen die 100% voor je gaat. Dat doet hij op dit moment niet, je weet niet wanneer hij het contact weer verbreekt. Ik zou ermee stoppen.

Hij liegt tegen je, gaat vreemd, en laat je steeds zitten… Bovendien heeft ie seksueel getinte gesprekken met iemand die maarliefst 10 jaar jonger is en minderjarig. Dit is een hele grote no-go! Vergeet deze gast en ga verder met je leven. Het zal nooit wat worden, alleen al omdat ie in het verre buitenland woont.

Jij bent 14, hij is 24.
Hij heeft een vriendin en woont ver van je vandaan, en hij is 10 jaar ouder.
Hoe kun je verliefd op elkaar worden als je zoveel dingen verborgen houd van elkaar en nog nooit in het echt hebt gezien. Iedereen laat zich van zijn beste kant zien. In ieder geval: Hij heeft een vriendin en die komt er achter, verwijder en negeer die jongen. Dit zou jij ook niet leuk vinden als jij die vriendin was.

Lastig, je bouwt een band op ook al is dat via social media/app/skype. Ben je ook verliefd op hem geworden? Of beschouw je hem inmiddels als een goede vriend? Realistisch gezien kun je er zo weinig mee. Hij woont ver weg en er is zo weinig om ergens voor te gaan. Ondanks leeftijd, heb ik het idee dat hij niet zo goed weet wat hij wilt. Hij heeft een vriendin in reallife, maar houdt vast aan jou. Hij houdt zichzelf voor de gek en neemt jou daarin mee. Probeer afstand te nemen. Dat zal lastig worden want het contact is leuk. Maar kies voor nu even voor jezelf. Je bent jong, bouw een eigen leven hier op. Met lieve mensen die naast je kunnen zitten en je kunnen knuffelen. Mensen die eerlijk zijn en je steunen. Hij zal dat moeten begrijpen. Kies voor jezelf.

Hij speelt met je. Het is allemaal heel leuk en lief als het hem uit komt, maar hij houdt totaal geen rekening met jouw gevoelens. Even de leeftijd en afstand buiten beschouwing gelaten, gaat hij vreemd. Wil je een vriend die vreemd gaat? Want hij zal het waarschijnlijk bij jou ook doen. Ik zou afstand nemen.

Bedankt voor de reacties!
Het is inderdaad zo dat ik al een heel sterke band met hem heb opgebouwd. Ook heeft hij uit zichzelf gezegd dat hij had gelogen over zijn vriendin en dat zijn telefoon kapot was. Zijn uitleg daarbij snapte ik ook wel. Hij had op het eerste moment op omegle gezegd dat hij geen vriendin had omdat hij bang was dat ik hem weg zou klikken en daarna heeft hij het niet meer durfen zeggen.

Ik vind het ontzettend moeilijk om afstand te nemen, omdat we nu zo close zijn. Ik weet dat ik hem niet zo 1 2 3 zal ontmoeten door de afstand, maar je ziet toch vaak genoeg dat mensen dit voor elkaar over hebben. Ik zo ook voor hem, want ik ben inderdaad bang dat ik verliefd op hem ben geworden. Ik kan hem niet zomaar uit mijn hoofd zetten want dat heb ik al de keren geprobeerd dat we het contact verloren en dit was enorm zwaar.

Het enige punt wat mij dus echt dwars zit is dus zijn vriendin, maar het is zo dat ik later kwam dus ik ga hem niet dwingen het uit te maken. Punt is dat ik hem bijna heb zien huilen omdat hij niet weet wat hij moet doen en geloof me, dat was niet gespeeld. Hij speelt niet zomaar met mijn gevoelens, het is voor hem namelijk ook moeilijk.

^ Hetzelfde commentaar.

Weet zij er al van? Kun je haar niet inlichten?

De keer dat hij mij heeft verteld dat hij het contact moest verbreken van zijn vriendin, heb ik gevraagd of ik even met haar kon praten. Hij twijfelde eerst, maar stemde er toen wel mee in.
Ze zei dat ze het mij gunt en dat het een hele lieve jongen is. En dat ze had gewild dat we gewoon contact hadden kunnen blijven hebben, gewoon als vrienden, maar dat het voor haar te moeilijk is omdat ze weet dat hij zich niet kon beheersen door mij. Ik heb haar er toen van verzekerd dat ik niets van hem wilde om haar gerust te stellen (en wat toen ook nog het geval was), maar ze vond het te moeilijk. Ze weet er niet van dat we nu weer praten. Ik wil haar eigenlijk niet inlichten. Dat voelt voor mij als verraden en dat wil ik niet, ik geef immers wel om hem. En als ik het niet ben, wil ik wel dat hij gelukkig kan blijven met zijn vriendin. Als dat dan toch het geval zou zijn, van dat inlichten, vind ik eerlijk gezegd dat hij dat moet doen.

woont hij heel ver weg?
Mij lijkt het persoonlijk fijner om iemand in het echt te hebben.
Dan kun je hem knuffelen en vasthouden.

Ik denk dat hij daarom gaat voor het andere meisje.
Maar het is toch helemaal niet leuk als jullie dan stiekem moeten praten.
Als hij echt verliefd op jou is moet hij van JOU werk maken (zeg dat maar tegen hem).

Pas wel op he! misschien is het niet de persoon die je denkt dat het is.
Hij zal waarschijnlijk wel hetzelfde uiterlijk hebben (door skype) maar misschien is zijn innerlijk anders dan hoe hij over komt.

Conclusie,

• Laat hem duidelijk weten dat je ook iets voor hem voelt en dat je niet het ‘extraatje’ wilt zijn.
  • Als hij toch voor zijn vriendin kiest en jullie willen wel graag contact houden (niet stiekem) laat hem dan aan zijn vriendin wijsmaken dat jij een goede vriendin bent. meer niet.

-xx-

Hij gebruikt je gewoon! Weg met hem.
En ook al had hij geen chick dan zou ik nog niet voor hem gaan hoor!!

1. Je kan helemaal nooit naar hem toe.
  2. Hij is een jaar of 10 ouder dan je. (misschien is hij wel een oude man van 53)
  3. Hij gebruikt je.

Ik zou een leuke jongen zoeken in een straal van 50 km haha.
Want je verdient echt beter dan zo’n sukkel die een spelletje met je speelt.

xx

+ als iemand een relatie heeft laat je diegene een beetje met rust als je hem leuk vind.

Over dat hij iemand anders kan zijn dan hij zegt lijkt me wel heel sterk aangezien ik hem inderdaad heb gezien op skype, op instagram, op facebook, ik heb met zijn neven gepraat en ook met zijn vriendin. Daar twijfel ik dus niet aan.

@justagirlonfire
Ik zal die laatste twee dingen tegen hem zeggen, dank je wel :slightly_smiling_face:

Bovendien is weg met hem een beetje lastig zoals ik al eerder aangaf, aangezien ik al eerder een paar weken zonder hem heb doorgebracht en hij is geen seconde uit mijn gedachten geweest.