Het is hier geen hotel

[i]'De hele dag blowen en gamen? Elke avond de kroeg in en in het huishouden geen vinger uitsteken? Voor Bas, Dilan, Kevin, Robin, Djill, Joanna en Valerio is dit de normaalste zaak van de wereld. Ze maken zich totaal niet druk om hun toekomst en genieten van het luizenleventje bij vader en moeder thuis. Maar voor hun ouders is de maat vol. In het gloednieuwe RTL 4-programma ‘Het Is Hier Geen Hotel’, te zien vanaf maandag 4 april om 21.30 uur, krijgen deze jongeren drie weken lang heropvoeding en leren ze, met vallen en opstaan, hoe lastig het leven op eigen benen soms is. Onder begeleiding van presentatrice Natasja Froger en een aantal ervaren coaches werken zij keihard aan hun toekomst.

Ver weg van hun ouders worden deze twintigers in het diepe gegooid. Hoe is het om van het ene op het andere moment op eigen benen te moeten staan? Niet alleen leren zij hoe de wasmachine werkt en hoe ze een ei moeten bakken, maar ook hoe ze met geld en tegenslagen kunnen omgaan. Het blijkt dé ervaring van hun leven, waarbij ze soms genadeloos de confrontatie met zichzelf moeten aangaan. Het programma krijgt in de loop van de serie een bijzondere wending, waarbij de rollen uiteindelijk zijn omgedraaid. Hierdoor leert deze jeugd van tegenwoordig zelf ook hoe het is om voor iemand te zorgen en wat daar allemaal bij komt kijken. Lukt het de jongeren om afscheid te nemen van hun tienertijd en helemaal op eigen benen te staan?’[/i]

Eerste aflevering: http://www.rtl.nl/het-is-hier-geen-hotel/#!/

Ik was dit gisteren toevallig aan het kijken en het verbaast me dat ze echt zo weinig weten over het huishouden. Ik ben benieuwd naar jullie meningen, vandaar dit topic!

Oh ja, ik hoorde daar over bij Rtl Late Night!
Wel benieuwd naar… Moet het nog gaan kijken.
Ze lieten een stukje zien dat die kerel een bed op moest maken. Zijn opmerking: “hier word je toch levensmoe van”. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het hoeslaken wat ze hadden gekocht was te klein, en dat was alweer de zoveelste ‘tegenslag’ van die dag. Ze zijn met 7 man in dat huis maar toch komt er niets van, als ze boodschappen moeten doen gaan ze alle 7 mee en vervolgens komen ze met allemaal troep thuis :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hahahahaha moet toch niet gekker worden. Ga het nu wel ff kijken. :’)

Op TLC is er ook al zo’n serie “hotel of mom and dad”. Zelf heb ik deze aflevering nog niet gekeken, maar ik vraag me echt af hoe je het als ouders zo ver kan laten komen. Het ligt toch echt aan jezelf.

ugh echt hoor: vinden jullie het erg als ik naar de zonnenbank ga van ons geld.

Maar al dat gerook de hele tijd. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben niet tegen roken ik vind het gewoon je eigen keus. Alleen je kan toch wel proberen te stoppen, scheelt je ook weer veel geld.

Ik heb het niet gekeken maar best sneu dat hier een programma voor nodig is.

omg. Ik kijk nu.
Die gast is pas 22 en heeft al veel laten veranderen, op kosten van zijn ouders. En dan zegt zijn moeder “we hebben hem te veel verwend denk ik”. NO SHIT

^Hahahaha, ja dat dus :’)

Wat een verwende snotkinders haha.

ik wil ze echt een trap onder hun kont geven. En dan lopen die ouders nog te klagen, doe er dan wat aan.

‘het is hier geen hotel’ heb ik vaak genoeg van mijn moeder gehoord. En dan help ik echt wel mee hoor.

Ik ben het nu aan het kijken en ik snap niet dat ze dit programma nodig hebben? Ik denk dat ik dan ook vrij verwend ben opgevoed want ik deed ook weinig in het huishouden, maar ik werkte wel en ging ook naar school. Nu woon ik op mijzelf en heeft mijn moeder me veel uitgelegd over alles. Ook snap ik niet dat ze echt letterlijk niks de hele dag kunnen doen. Ik hou er ook van om te gamen en als ik vrij ben kan ik dat ook de hele dag doen. Maar dat wekenlang achter elkaar? Ik zou gek worden.

En dat roken heel de dag O_0 en die energy, ik voel me al schuldig na 1 blikje.

Ik vind dat hele idee van camera’s in die slaapkamer best wel apart haha, vooral bij dat stel.

Ook jammer dat ze zo anti-drugs zijn (zag ik het vooruitblik iets erover). Ik vind dat roken veel erger.

Mijn ouders liepen van het weekend nog te grappen dat ze mij hier ook voor op gingen geven. Ik geef toe dat ik best lui kan zijn, alleen het is absoluut niet alsof ik niks doe. Ik woon tegenwoordig ook gewoon op mezelf en regel mijn eigen dingen. Ook als ik thuis ben ben ik echt niet te beroerd om mijn eigen spullen op te ruimen, boodschappen te doen, eten te maken of wat dan ook. Laat zelfs altijd twee keer per dag de hond uit als ik bij mijn ouders ben want dat scheelt het weer veel tijd.

Snap echt niet dat mensen oprecht zo lui kunnen zijn tho (’; Dan vind ik mezelf al vrij lui

Eigenlijk vind ik het op een manier wel kut voor ze, want het ligt (meestal) gewoon grotendeels aan de shitty opvoeding van de ouders.

Hier zat ik ook over na te denken ja…
Die ouders roepen allemaal dat het echt niet kan, maar ze hebben het zelf zo ver laten komen naar mijn idee…

Maar wat kan je doen als ouder zijnde?

^ Strenger zijn. Als ik me thuis zo zou gedragen, als in iedere dag de complete dag gamen etc. Dan zouden mijn ouders echt wel strenger optreden.
Me meer achter m’n kont aanzitten dat ik bijv. werk zou zoeken of whatever. Of gewoon dingen opschrijven die ik moet doen op en dag als ik thuis ben.

^ik had dat koppel al lang uit mijn huis gezet. Je loopt weg van je eigen huis, en dan ga je bij je schoonmoeder op de bank hangen. Ik zou niet durven.

Als ouder moet je ‘nee’ leren zeggen. De kosten van je zoons zonnebank en dergelijke gaan betalen terwijl hij verder niks doet? Je kind gaat je er echt niet om haten. Die kinderen zelf zijn niet tevreden met hun leven hoe het nu is (dat blond, krullend meisje had het er in de laatste paar minuten over). Dus je doet je kind echt geen plezier als je overal ‘ja’ op zegt.

Ik ben opgevoed op de ouderwetse Surinaamse manier: pollepel en slippers.
Ik haat mijn moeder niet, integendeel, ik heb de grootste respect voor haar (nee, dat komt niet omdat het er in geramd is, maar omdat ik door heb wat ze in het huishouden doet). Ze is mijn beste vriendin, ondanks dat ze streng was.
Ouders durven dat tegenwoordig niet meer blijkbaar en verwachten dat de (basis)school ze opvoed of ze geven de media de schuld.

Dit inderdaad. Mijn ouders zouden NOOIT rustig toekijken als hun alles in huis zouden doen en ik rustig zou chillen op de bank de hele dag. :’)

Ik vraag me af hoeveel dit met opvoeding te maken heeft tbh.
Ik heb ook nooit, maar dan ook nooit wat in het huishouden moeten doen en kon inderdaad ook hele dagen gamen, lezen of luieren naast school, maar ik red me prima nu ik op mezelf woon (meer dan prima als ik naar de gemiddelde student kijk :grinning_face_with_smiling_eyes: ). Denk toch echt dat het eerder aan karakter ligt dan aan opvoeding, en zelfs dan… ik ben zelf ook lui :’) Gebrek aan gezond verstand misschien?