Hoi iedereen,
Ik ben hier redelijk nieuw dus dit is de eerste vraag dat ik hier stel …
Ik zal even eerst de situatie schetsen: We zijn een groep vriendinnen en sinds vorig jaar zijn daar 3 jongens bijgekomen. 1 van mijn vriendinnen (noem dr even Emma) heeft een crush (die ondertussen is geëvolueerd naar “verliefd” volgens ons) op 1 van de jongens (noem hem even X).
X en Emma waren heel goede (en close) vrienden. Tot hier was er geen probleem maar in November heeft Emma haar gevoelens vertelt aan X en hij heeft haar duidelijk gemaakt dat er tussen hen niks zal gebeuren. Emma heeft het daar moeilijk mee en hun vriendschap is echt enorm verzwakt.
Nu komt het probleem… sinds enige tijd heeft X gevoelens voor mij. Maar er zijn een aantal problemen daarbij: Ik zou hem willen uitleggen dat hij echt helemaal mijn type is en dat er tussen ons 2 wel iets zou kunnen komen maar gewoon niet nu. Ik wil dit Emma niet aandoen, zij is totaal niet over hem. En daarbij ik ben zelf enorm in de war met mijn gevoelens. Ik denk dat het in de toekomst wel iets zou kunnen worden … maar op dit moment denk ik dat het nog te vroeg is aan mijn kant (en ook door Emma).
Nu weet ik niet hoe ik dit aan hem moet duidelijk maken. Ik wil hem echt niet kwetsen en onze vriendschap is echt belangrijk voor mij maar ik besef ook dat ik hem niet “aan het lijntje kan houden” zeg maar.
Weet iemand hoe ik hem dit kan uitleggen? En vooral hoe, via sms of face to face?
Ps: we zijn beide 16 als dit iets uitmaakt.
Heel erg bedankt!