Het is gedaan...

Ik heb een geweldige jongen leren kennen via Tinder… We zijn een tijdje samen geweest, maar vorige week heeft hij het plots gedaan gemaakt, wat ik heel raar vond omdat hij de dag ervoor nog had gezegd dat hij zich wou settelen met mij en dat hij van mij houdt. De reden voor onze ‘breuk’ is dat hij het gevoel had dat ik te veel mijn best deed voor hem en dat ik daardoor niet helemaal mezelf was. We praten nog wel en hij zegt dat hij nog van me houdt en dat hij niets liever zou hebben dan dat we terug samen zouden zijn. Hij zegt ook dat hij het moeilijk heeft maar dat dit waarschijnlijk het beste is. Ik hou verschrikkelijk veel van hem en heb het gevoel dat ik niet meer verder kan nu…
Ik wil onze relatie een tweede kans geven, hoewel ik daar niets over te beslissen heb want hij is degene die het gedaan heeft gemaakt. Maar hij zegt dat dat niet gaat omdat het al ‘gebroken’ is en hij met andere meisjes wel nog opnieuw heeft geprobeerd en dat nooit gelukt is… Hebben jullie misschien een idee hoe ik hem kan ‘overtuigen’ zonder het te zeggen (want dat heb ik dus al gedaan) om het opnieuw te proberen? Is gewoon vrienden blijven en afwachten een goed idee?

Niet. Je kunt hem niet overtuigen. Contact verbreken want je doet jezelf alleen maar pijn verder.

Moeilijk… Ik ga proberen om niets meer te sturen, we hebben toch allebei examens nu. Ik heb wel het gevoel dat ik zonder hem niets meer ben :frowning_face:

Dit is echt typisch zo’n geval die niet weet wat hij wil met z’n leven.
Hoe kan je nou zeggen: Je deed te veel je best. Waar slaat dat op?
Ik heb echt het idee dat jongens altijd met domme redenen komen om het uit te maken.
Maar hij houdt wel verschrikkelijk veel van je? Hoe kan dat nou? Als je heel veel van iemand houdt dan wil je toch samen zijn met diegene.

Als ik jou was zou ik hem gewoon negeren vanaf nu. Hem lekker vergeten. Leuke dingen doen met vriendinnen etc.
Als hij je gaat missen omdat je hem geen aandacht meer geeft gaat hij vanzelf wel weer moeite voor je doen.
Doet hij dit niet? Dat was het sowieso al de moeite niet waard en is hij gewoon een idioot!

Dit is wat ik al gehoord heb van een meisje waar hij mee bevriend was… Ze zei dat hij heel lief kan zijn, maar dat hij heel wispelturig is. Ik had achteraf gezien misschien niet zo ‘dom’ moeten zijn om te denken dat het tussen ons anders zou kunnen zijn

Je bent nooit dom. Dat meisje dat dat tegen jou vertelde is anders en iedereen kan in een relatie ook anders zijn. Je hebt nu alleen ontdekt dat hij inderdaad niet helemaal voor jou gaat. Nu je dit zelf ervaren hebt hoef je je nooit meer af te vragen hoe zou dat geweest zou zijn.

Dat is waar, toch hoop ik nog steeds wel ergens dat het nog goed gaat komen