Het is ff in engels maar A.U.B. help me!! DILEMMA!!

I had a few months ago something with a guy… we liked each other but we never became girlfriend and boyfriend (we were really close though) becuz he did some stupid stuff (he made out with some other girl etc)… now the thing is… i still have feelings for this guy… after things were over between us… we kinda became friends… i got to know him really well and he knows more about me than my best friend… i kinda got attached to him… becuz everytime i have a problem, when i’m down or just need someone to talk too… he’s there. I also really trust him etc. and I love him (becuz eventhough he had a dark past and he’s kinda messed up sometimes… i accept him the way he is and i will never let him down) But the thing is… he has a girlfriend now. In the beginning it didn’t bother me much becuz we are friends now and i even gave him advice about his girlfriend when he asked me for advice… But like a few days ago i saw him kissing her at school and that was the moment i realized i still have feelings for him… And it really hurts. And I really don’t know what to do now… I’m really confused… and kinda stressed out (becuz school isn’t going that well either and there are family issues)… sometimes i just wanna tell him to leave me alone a while, but i know that I won’t leave him alone. Sometimes I want him to get away from me, but i don’t want him to be far away… I don’t even know how to let him go properly with out hurting him…
He knows that there’s something wrong with me… and wants to help me… but I’m pushing him away, cuz I can’t let him know that he’s the reason why I’m like this…
So please help me.

't verhaal ff in 't nederlands, tis niet de letterlijke vertaling btw xD:
Wel ik had dus iets met een jongen… maar we hadden geen officiele relatie met elkaar (ook al ging 't naar die richting), want hij ging gewoon met andere meisjes zoenen etc. Na een tijd toen het “uit” was tussen ons en ik zag hem ongelukkig rondlopen… sprak ik hem weer aan… en vanaf dat moment begonnen we weer te praten over van alles en nog wat… en we begonnen echt bevriend te raken met elkaar. En ik ben ook nu gehecht aan hem geraakt want telkens als ik me k*t voel, of er is iets gebeurd of ik wil gwn met iemand praten… staat hij voor me klaar. En ik vertrouw hem echt… hij weet zelfs meer dan mijn beste vriendin…
Maar ik heb gemerkt dat ik nog niet over hem heen ben… want hij heeft nu een vriendin en ik zag hem laatst haar op school zoenen… en dat deed zo’n beetje pijn.
Wel mijn probleem is dat hij nu merkt dat er iets met me mis is… en hij wilt weten wat… en hij wilt me helpen… maar ik duw hem steeds weg (van wijze van spreken) want hij is de reden waarom ik me nu zo voel…
en sommigen zeggen dat ik hem de waarheid moet vertellen… maar als ik de waarheid aan hem vetel… dan loop ik een kans dat ik hem kwijtraak en dat dingen niet meer zoals vroeger wordt… en ik hou van deze jongen (daar ben ik zeker van… want ook al heeft hij een verrote verleden gehad en is hij niet de ideale jongen en hij doet soms stomme dingen, ik accepteer hem hoe hij is… en ik zal hem nooit in de steek laten… hij betekent veel voor me)

Waarom in het engels? sorry het is weekend en ik ben te lui om het te gaan lezen/vertalen :S

Sorry, ik kan geen Engels.

Waarom in het engels?

Hms, ik denk dat je toch wel moet gaan voor wat jij denkt het beste voor je is.
Klinkt niet echt helpbaar maar ik weet niet goed wat ik anders moet zeggen.
Ik denk gewoon even tijd voor je zelf :]

trouwens, ik had precies de zelfde situatie. Ik heb hem best lang ontlopen en naderhand merkte ik dat mijn gevoelens afnamen en het accepteerde :] Onze vrienschap is wel minder, dat moet ik eerlijk bekennen. Het is niet zoals vroeger.

Hem het eerlijk vertellen, dan snapt hij het wel en zal hij afstand nemen.
Wel een moeilijke sitautie waar je in zit…
Maar gewoon praten, praten helpt !

als hij echt zo’n goeie vriend is moet je dat niet tegen hem zeggen en hem zijn geluk gunnen. heb een soortgelijke situatie meegemaakt maar pas er vooral mee op dat hij nu veel aan zijn vriendin zal vertellen en misschien het contact zal verwateren. dat kan nooit de bedoeling zijn dus blijf gewoon vrienden. je moet het evan je af zetten, iemand anders vertellen of ergens opschrijven zodat je het kwijt kunt.

Ik had een paar maanden geleden iets met een jongen … Wij vonden elkaar, maar we nooit geworden vriend en vriendin (we waren heel dichtbij al) becuz deed hij een aantal domme dingen (die hij maakte met een ander meisje, enz) … Nu is het ding … Ik heb nog steeds gevoelens voor deze jongen … na de dingen die voorbij waren tussen ons … we eigenlijk vrienden geworden … Ik heb hem leren kennen erg goed en hij weet meer over mij dan mijn beste vriend … I kinda heb aan hem gehecht … becuz everytime Ik heb een probleem, toen ik beneden ben, of gewoon iemand nodig om te praten … hij is er. Ik heb ook veel vertrouwen in hem, enz. en ik hou van hem (becuz ook al had hij een duister verleden en hij is een beetje messed soms … ik accepteer hem zoals hij is en ik zal hem nooit teleurstellen) Maar het ding is … hij heeft een vriendin nu. In het begin deed geen moeite me veel becuz we zijn vrienden nu en ik gaf hem zelfs advies over zijn vriendin toen hij vroeg mij om advies … Maar net als een paar dagen geleden zag ik hem kuste haar op school en dat was het moment besefte ik dat ik nog steeds gevoelens voor hem … En het doet echt pijn. En ik weet echt niet wat nu te doen … Ik ben echt in de war … en een beetje gestresst (becuz school is niet van plan dat goed, hetzij en er zijn familie kwesties) … Soms heb ik wil gewoon om hem te vertellen met rust te laten me een tijdje, maar ik weet dat ik zal hem niet met rust laten. Soms wil ik hem om weg te komen van mij, maar ik wil niet dat hij te ver weg … Ik weet niet eens hoe laat hem goed gaan met die pijn hem …
Hij weet dat er iets mis is met mij … en wil mij helpen … maar ik ben hem weg te duwen, want ik kan hem niet laten weten dat hij de reden waarom ik zo ben …
Dus please help me.

Miss een beetje vaag, heb hem snel door de Google vertaler gehaald.

waarom in t engels inderdaad, ik weet niet, lijkt net of je het van een of andere site hebt geplukt ofzo.
maaaaargoed, ik ben te moe om dat allemaal te lezen.

beetje lastige situatie
want je wil denk ik ook niet de relatie tussen hem en dat meisje kapot maken lijkt me?
misschien kun je met iemand erover praten die er buiten staat maar die je wel een beetje kent enzo =P

oke die laatste vertaling is wel heel armzalig :stuck_out_tongue: google-translate is niet zo slim XD

Oke toch maar wel gelezen.
Ik zou het niet tegen hem zeggen, want je verpest de vriendschap daar alleen maar mee en ik denk niet dat het heel bevorderlijk is voor zijn relatie.

Haha, ja indd. Maargoed, ik dach dat het er nog iets van acceptabel uit zou komen. Hmm, ik heb geen zinnen om mijn bericht te wijzigen :’).

Why in english? It isn’t even proper grammar… ( I had a fling with a guy a few months ago / I had something(was dating) with a guy a few months ago. (tijd moet of helemaal vooraan A few months ago, me and a guy had a fling) Of helemaal achteraan. Nu lijkt het net alsof je een paar maanden geleden bezat zeg maar. Het is maar een tip :slightly_smiling_face:

OT:
Maarja, ik snap dat het heel moeilijk is, maar je moet het toch voor je houden. Helemaal nu hij een relatie heeft. Het enige wat je kan doen is een goede vriend zijn en hopen dat hij inziet dat jij misschien wel beter bij hem past. Verder zou je gewoon rond moeten kijken naar al het leuks dat rondloopt. Ookal denk je nu dat er niemand zo leuk is zul je toch wel ergens een hunk tegen het lijf lopen.
Succes!

Ik zou het hem vertellen, dat je nog gevoelens voor hem hebt, en nogal in de war bent omdat hij je kwetst als hij met zijn vriendin gaat zoenen in het openbaar.
Praten helpt echt meid! Ik denk dat hij, als een ware vriend, het zal begrijpen als je hem dit verteld. Misschien kan hij er dan rekening mee houden?

't komt omdat ik 't eerst op een Amerikaanse forum had gezet… & btw, wij leren op school dat tijd altijd helemaal achteraan moet

Probeer je nou aan te tonen hoe goed je Engels is of wat is dat voor iets? Dat je af en toe Engelse woorden gebruikt, oke, maar dit is een Nederlandse site.

Omdat ik 't eerst op een Amerikaanse Forum had gezet

als het echt een soort van je beste vriend is gun je hem z’n geluk met dat meisje wel.
Het is even op je tanden bijten maar je geraakt er vast wel over hoor.

Hahah lol nee xD ik had het eerst op een Amerikaanse forum gezet en ik was een beetje lui om het allemaal te vertalen… en ik woon nu trouwens op Aruba en de jongeren hier spreken vaker Engels dan Nederlands… En ja ik weet het… het is een nederlandse site… maar we leren op school toch Engels? En het is een mooie taal ^^ hihi