Het is een luie zak.

Ik ‘verkeer’ nu min of meer met een jongen en ik vind hem erg leuk, hij mij ook. Hij is ook erg lief, dus op dat punt is alles goed. Het probleem is echter dat hij echt, maar dan ook écht, aartslui is (of toch zo over komt).

Zelf heb ik er geen problemen mee dat hij zo lui en loom is, dat lome trekt me zelfs aan (vraag me niet waarom, bij hem is het gewoon ongelooflijk sexy haha). Het is trouwens een beetje moeilijk uit te leggen… het is niet dat hij echt lui is in de typische zin van het woord, aangezien hij erg sportief is. Het is meer dat als je met hem spreekt, hij echt hangt. Als hij op een stoel/bank zit ligt hij precies in zijn bed. Als hij aan een tafel zit ligt hij met armen uitgestrekt en hoofd op tafel. En zoals ik al zei heb ik er persoonlijk niet echt problemen mee (al kan dat zijn omdat ik hem zo leuk vind), maar mijn omgeving knapt er echt enorm op af. Zowel mijn vriendinnen als mijn ouders praten over hem als ‘die slome’, ze zien niet hoe leuk hij is. Doen niet de moeite om met hem te praten en in te zien dat hij eigenlijk best intelligent is, ze kijken niet verder dan zijn hanggedrag.

Iedereen die belangrijk voor me is kraakt hem af zonder hem een kans te geven, en hij ziet niet in wat er fout is met zijn houding. Heeft iemand misschien een idee om hem duidelijk te maken dat hij zich best wat anders gedraagt? Ik wil hem ook niet ‘veranderen’ want ik vind hem leuk zoals hij is, behalve dat kleine tafellig-probleempje dan, haha. En hoe kan ik mijn ouders/vriendinnen ervan overtuigen hem nog een kans te geven, of dat ze hem op zijn minst niet meer afkraken in mijn bijzijn? :c

Ik heb precíes zo’n jongen in mijn klas! Het is een schat, maar hij ligt altijd en overal te liggen xD Ik snap dat het vervelend is als anderen hem afkraken, maar jíj bent degene die hem leuk vindt, niet zij. Je kunt altijd zeggen dat je het vervelend vindt als ze hem bekritiseren in jouw bijzijn, dan heb je er in ieder geval geen last van. En als jullie wat langer samen zijn zullen zij hem vanzelf beter leren kennen en inzien waarom jij hem zo leuk vindt.

En hetzelfde kun je bij hem doen: aangeven dat je het niet leuk vindt dat hij altijd zo lui overkomt. Niet zeurderig oid, meer als grapje: ‘Hee, slaapkop, word eens wakker joh!’

Hahaha, ik kan me er echt niks bij voorstellen!
Maar ik zou je niks aantrekken van wat anderen vinden.
Dat maakt hem toch ook wel weer leuk? En als hij verder sportief is, is het geen echt probleem. Alleen kan je hem duidelijk maken dat het ‘later’ wel handig is als hij ook als een vlot persoon over kan komen, als hij een baan gaat zoeken ofzo (of heeft hij die al?). Verder zou ik het zelf irritant vinden als je met iemand praat die de hele tijd eruitziet alsof hij in slaap gaat vallen, daar kan je op een grappige manier altijd nog iets van zeggen.

^Bedankt, daar heb ik wat aan! Ik ga het vanavond nog met m’n ouders bespreken haha :grinning:

Edit: Dat was op Writingsoul bedoelt maar ik vind die van jou ook erg goed, haha.