Het iPod/iPhone topic; apps, themes, how to's, etc.

Ik krijg best vaak vragen over jailbreaken enzo, en wat je er mee kan, of dat ik nog leuke themes of apps weet, dus ik dacht, laat ik een topic openen. :slightly_smiling_face:

Wat is jailbreaken nu precies;
Simpel gezegd pas je door te jailbreaken de software van je ipod/iphone aan zodat je de restricties van apple omzeilt. Je kan dus ‘verboden’ apps installeren, de fonts, icons, je lockscreen etc aanpassen, en de illegale appstore installeren.

Is het gevaarlijk/schadelijk/illegaal?
Het is niet illegaal om je iPod/iPhone te jailbreaken, mits je er dan geen illegale apps oid opzet. Gevaarlijk en schadelijk is het niet als je een betrouwbare manier gebruikt. (altijd untethered jailbraiken.) Je kunt altijd de jailbreak er weer af halen door simpelweg je iPod/iPhone te herstellen in iTunes. Als je iPod/iPhone gejailbreakt is kun je geen updates installeren, want dan zal de jailbreak er weer af gaan. Je garantie vervalt dus niet, mits je hem weer herstelt hebt. Het enige risico dat je neemt is dat mocht je iPhone/iPod stuk gaan door iets, en hij is niet meer te herstellen in itunes, dan heb je geen garantie omdat ze in de fabriek kunnen zien dat je hem gejailbreakt hebt.

Hoe moet je jailbreaken?
Jailbreaken gaat momenteel het best tot en met versie 4.3.2. Ikzelf draai nog op 4.2.1, maar ik ga hem binnenkort maar eens updaten. Heb je nu een hogere versie dan 4.3.2, dan moet je je iPod/iPhone even downgraden. Er zijn verschillende manieren om te jailbreaken, ik ga niet uitleggen hoe precies. De betrouwbaarste manieren zijn jailbreakme, greenpoison en redsnow. Google maar als je meer wil weten, youtube is ook een handige bron.

Hoe installeer je themes?
Met Springboard (voorheen Winterboard) kun je allerlei dingen aanpassen aan het uiterlijk van je software. Het font, de icons, de kleurtjes, de achtergronden, het lockscreen, alles. Dreamboard is ook zoiets, alleen heeft dreamboard meer geavanceerde themes, mooiere vaak ook, alleen kun je er zelf minder aan aanpassen. In Cydia kun je bij Categorieën > Add ons of Categorieën > Themes, themes en add ons voor je iPod/iPhone vinden.

Aanraders;
Endroid voor Dreamboard
- een android look voor je iPod/iPhone
Cydget
- Widgets op je lockscreen (Twitter, weer, foto’s, vanalles.)
Fontswap
- Verander de fonts
Iconoclasm
- Deel de icoontjes in zoals jij wilt. 5 op een rij, 1 op een rij, etc.

Mods, voor jullie hier pontificaal een slotje opzetten omdat er iets over jailbreaken in staat, post gewoon even een berichtje dan haal ik dat deel weg en blijft alleen het deel over themes en apps staan. Dankje.

Oeh handig! dit wilde ik nou altijd nog eens weten haha. Kan je als je jailbreak hebt ook Whatsapp installeren op de Ipodtouch, nieuwste generatie?

Handig! :grinning:

Dat kan als het goed is ook zonder te jailbreaken?
Maar met kan wel iig, mn vriend heeft ook whatsapp op zn iPod touch.

Ik ben nu mn iPhone aan t herstellen zodat er een nieuwe versie op kan, was alleen zo snugger om mn foto’s niet op te slaan -.-

Kan er ook whatsapp op je iPad

Ik zou t niet weten, vind je zo op google.

Oh nou ik probeerde het te downloaden en toen kreeg ik het bericht dat mijn ipod niet compitabel (ofzoiets) voor deze app was…

Whatsapp kan niet op je iPad/iPod omdat je daarvoor een telefoonnummer nodig hebt (van je telefoon dus) Je kan wel LiveProfile e.d. gebruiken maar die zijn minder goed

Met een gejailbreakte ipod kun je wel van whatsapp gebruikmaken.

waarom zouden ze het eigenlijk weghalen? jailbreaken is niet illegaal hoor :stuck_out_tongue:

Maar de illegale appstore etc wel. :wink:

Ik heb nu even geen jailbreak op mn iphone, ik hoorde dat de nieuwe ios heel snel uitkomt en dat die echt heel gaaf gaat worden dus ik vind t wel even goed zo.

Waar kan ik die Springboard downloaden? Ben hele tijd aan het zoeken maar kan het niet vinden. Snap sowieso niet hoe ik die thema’s in mn telefoon krijg haha,probeer maar wat.

Ikheb een iPod versie 3.1.3 en wie weet een leuk spel :grin: (heb m gejailbreakt dus kan ook betaalde spellen)