Ik heb een hekel aan groente en krijg het gewoon normaal gekookt ook echt niet door men keel heen.
Maar in ovenschotels ben ik er helemaal lyrisch van, haha.
Vanavond een lekkere spruitjes schotel uit de oven met extra kruiden. Niet heel overdreven gezond ofzo, maar het gaat er wel mee door⦠Je hebt veel ingedriënten nodig maar het is echt doodsimpel om te maken
Ingrediƫnten:
- 500 gram gehakt
- 3 teentjes knoflook
- 2 theelepels mosterd
- 1 bekertje creme fraiche
- 1 rode paprika of een beetje maĆÆs
- 500 gram spruitjes (of 1 pot als je geen verse kan vinden)
- geraspte kaas
- aardappelpuree maken naar eigen recept (aardappels koken, melk erdoor en stampen maar)
- kruiden naar smaak
Allereerst zet je de spruitjes op het vuur en laat je die gaarkoken. Gelijkertijd bak je het gehakt rul en bruin. Snijdt de paprika in stukjes en doe die vervolgens bij het gehakt in. Meng de creme fraiche met de mosterd en meng hier ook eventuele kruiden door. Doe dit mengsel ook bij het gehakt in en voeg als laatste nog de knoflook toe aan het gehakt. Even goed roeren en dat geheel is klaar. Haal dan ook de spruiten van het vuur en giet ze af. Doe het gehaktmengsel in een ovenschaal en druk daarna de spruitjes in het mengsel. Verdeel hier overheen de aardappelpuree en strooi als laatste de geraspte kaas er over. Vervolgens 15 minuten in de oven op 200 graden en eet smakelijk!
Voor de pittige eters kun je ook rode peper toevoegen aan het gehaktmengsel.
En als je een pan hebt met een goede anti-aanbaklaag kun je het gehakt ook bakken zonder boter te gebruiken, dat doe ik namelijk nooit. De kaas die wij gebruiken is door mijn oma zelf gemaakt ook die niet veel bewerkt en het is heerlijk!