Het "Ik wil gevarieerd eten maar ik lust niet veel" -Topic!

Ja okee dat snap ik maar je kunt best een boterham met chocopasta bij de lunch eten dat is helemaal niet erg. Als je het maar gevarieerd houd. Het ging er meer om dat in de beginpost staat dat stokbrood met mozzarella en olijfolie gezond is maar daar ben ik het niet zo mee eens. Opzich kan het voor een keertje wel anders kan je bijna niets meer eten natuurlijk.

Ik heb vandaag knackerbrod gegeten met pindakaas en jam. En dubbele boterham met gebakken ei :slightly_smiling_face:
Lekker gevarieerd tussen vetten, koolhydraten en eiwitten :slightly_smiling_face: en heel lekker natuurlijk.

Ik heb een hekel aan groente en krijg het gewoon normaal gekookt ook echt niet door men keel heen.

Maar in ovenschotels ben ik er helemaal lyrisch van, haha.
Vanavond een lekkere spruitjes schotel uit de oven met extra kruiden. Niet heel overdreven gezond ofzo, maar het gaat er wel mee door… Je hebt veel ingedriënten nodig maar het is echt doodsimpel om te maken

Ingrediënten:

• 500 gram gehakt
  • 3 teentjes knoflook
  • 2 theelepels mosterd
  • 1 bekertje creme fraiche
  • 1 rode paprika of een beetje maïs
  • 500 gram spruitjes (of 1 pot als je geen verse kan vinden)
  • geraspte kaas
  • aardappelpuree maken naar eigen recept (aardappels koken, melk erdoor en stampen maar)
  • kruiden naar smaak

Allereerst zet je de spruitjes op het vuur en laat je die gaarkoken. Gelijkertijd bak je het gehakt rul en bruin. Snijdt de paprika in stukjes en doe die vervolgens bij het gehakt in. Meng de creme fraiche met de mosterd en meng hier ook eventuele kruiden door. Doe dit mengsel ook bij het gehakt in en voeg als laatste nog de knoflook toe aan het gehakt. Even goed roeren en dat geheel is klaar. Haal dan ook de spruiten van het vuur en giet ze af. Doe het gehaktmengsel in een ovenschaal en druk daarna de spruitjes in het mengsel. Verdeel hier overheen de aardappelpuree en strooi als laatste de geraspte kaas er over. Vervolgens 15 minuten in de oven op 200 graden en eet smakelijk!

Voor de pittige eters kun je ook rode peper toevoegen aan het gehaktmengsel.

En als je een pan hebt met een goede anti-aanbaklaag kun je het gehakt ook bakken zonder boter te gebruiken, dat doe ik namelijk nooit. De kaas die wij gebruiken is door mijn oma zelf gemaakt ook die niet veel bewerkt en het is heerlijk!

Ik vind het geen zeurtopic, ze geven toch ook aan dat ze het zelf vervelen vinden en dat ze willen proberen, of aan het proberen zijn om nieuwe dingen te proeven en uitproberen?

Ik heb hetzelfde probleem, al ligt het bij mij vaak niet aan de smaak. Maar aan de textuur van iets. Als ik iets niet lekker vind in de mond kan dat echt een grote afkeer veroorzaken.

Misschien een rare vraag, maar wat is nou precies het doel van dit topic?
Er zijn al genoeg topics over gezond eten.
En aangezien iedereen iets anders lekker of vies vind heeft recepten plaatsen toch geen zin?
Dus dan komt het toch neer op een topic waarin geklaagd wordt wat je allemaal niet lekker vind?

Volgens mijn vader eet ik ook elke dag hetzelfde, omdat ik niks lust.
Nou vind ik veel dingen inderdaad vies en ben blij met wat ik eet maar helaas, ik krijg veel voedingstoffen hierdoor niet binnen (terwijl ik wel gewoon groente, fruit, vlees, aardappel, brood) binnen krijg. Ik hou dit topic dus even in de gaten met betrekking tot eten, misschien kom ik nieuwe dingen tegen die ik wel lekker vind.

trouwens, tosti kaas uit de pan is helemaal niet ongezond als je het bakt zonder olie of boter en het dan op eet zonder saus.