Het "Ik wil gevarieerd eten maar ik lust niet veel" -Topic!

De titel legt het eigenlijk wel uit. Ik vind veelzijdig eten heel belangrijk en ben er de laatste tijd erg mee bezig. Wil namelijk wat kilootjes kwijt en sporten vind ik verschrikkelijk (ik doe het wel, maar ben niet iemand die haar kont er af traint). Ik heb me meer gefocust op de 80% dieet, 20% trainen- regel die ik veel voorbij zie komen op Tumblr. Ik zorg ervoor dat ik genoeg beweeg maar let vooral op mijn eten. Ik snoep en bing (=veel junkfood in een korte tijd eten) de laatste tijd vrij veel en wil daarom zo vol mogelijk zitten na bepaalde maaltijden. Dit doe je dus door goede voedingswaren te eten, maar wat als je hier niet veel van lust? Ik ben echt zo’n standaard meisje die niet veel kent en als ze het proeft vind ze het vaak niet lekker, en daar zullen er vast veel meer van zijn. Daarom kun je hier makkelijke maar gezonde recepten posten en zulke shit.

Ik was bijvoorbeeld op Girlscene aan het kijken en vond dit recept van Italiaanse Bruschetta’s. Dit zou best een lekkers kunnen zijn, dacht ik. Je hebt er volkoren stokbrood, een teentje knoflook, olijfolie, een bolletje buffelmozzarella, tomaat en wat verse basilicum voor nodig. Het zal vast niet het meest gezonde zijn, maar zeker beter dan een tosti of een witte boterham met chocolade pasta. Dat vult overigens niet zo goed. Ook omdat je wat langer in de keuken bezig bent leer je het eten meer appreciëren en smaakt het vaak ook een stuk lekkerder. Hier staat het gerecht van de bruschetta’s, er zijn ook andere bruschetta recepten beschreven.

Je pusht jezelf teveel als je 7 dagen per week een uur tot anderhalf traint. 4/5 keer per week is een beter aantal. Je lichaam is nog niet gewend om zo vaak als 7 keer per week te sporten. Bovendien snoep je vaker als je elke dag sport en heb je meer de neiging om op te geven dan als je maar 4 of 5 keer per week traint.

upje :’)

Herkenbaar! Ik ben zelf ook bezig met gewicht kwijt te raken en wil ook graag gevarieerd eten maar ik ben ook iemand die niet veel lust, wat het voor mij ook weer moeilijker maakt om gezond te eten. Op tumblr kom ik ook echt vaak gerechten tegen wat er heerlijk uit ziet maar wat ik gewoon echt niet lust zoals ei, kaas(enkel gesmolten), vis, havermout, banaan, broccoli, tomaat, pindakaas etc. Doordat ik veel niet lust val ik ook snel in een patroon waarbij ik haast vrijwel iedere dag hetzelfde eet.

Ik eet ook bijna elke dag hetzelfde! Of om de dag hetzelfde, maar dat maakt ook geen verschil. Heel irritant. En bijna alles wat je opnoemde lust ik juist wel! Maar andere dingen dan weer niet.

Ja vind het ook irritant om vrijwel iedere dag hetzelfde te eten aangezien variatie toch ook wel best belangrijk is, vind ik. Het is ook gewoon sowieso lastig als je veel dingen niet lust ook omdat sommige producten best vaak ergens in voor komen. Misschien moet ik toch maar eens meer mijn best gaan doen om mijn horizon misschien wel te kunnen verbeteren haha.

Ik lust juist wel ontzettend veel eigenlijk, maar als TS/jullie het leuk vinden, wil ik best een keer wat leuke, gezonde recepten voor jullie posten :slightly_smiling_face:.

Ik maak groenten die ik niet zo lekker vind heel erg klein en dan mix ik ze door wat anders heen, zo ben ik al heel wat dingen uiteindelijk gewoon gaan eten.

Oh, ik join! Lust heel veel niet, maar mág daarnaast ook dingen niet eten zoals ui, prei en alle koolsoorten.

Sorry maar weer zo’n zeurtopic over dat je niet veel lust. Luxeprobleem.

ik ben allergisch voor vanalles, dus een beetje het zelfde probleem

Zelfde probleem hier!

Én ik vind het leuk om wat gezonde recepten te proberen

uh ik ben het niet eens met het onderste ‘je lichaam kan geen 7 x per week trainen aan’
geloof me, ik zit op wedstrijd zwemmen, zwem 5x 1,5 uur, heb 3x landtraining, doe 3x per week hardlopen en doe ook nog los pilates elke avond een half uur, en ik heb gewoon een gezond lichaam.

het is gewoon belangrijk dat je dan genoeg kcal binnen krijgt.

oh en , bruschetta is niet erg goed voor je! mozerella zit vol vet, en je gebeuikt erg veel olijfolie!

verder wel een leuk topic!

Ik heb ook dit probleem ik lust vrij weinig lust gelukkig wel alle groenten en fruit behalve venkel xD wat betreft die bruschetta denk ik niet dat dat beter voor je is dan een tostie hoor. Een tostie is helemaal niet ongezond het is een boterham met kaas en ham. Op die bruschetta zit mozerella dat is ook kaas en daar zit veel vet in bovendien is stokbrood ook niet heel gezond en kun je beter een bruine boterham eten die wel gewoon goed voor je zijn en de olijfolie is ook niet goed voor je. Terwijl een bruine boterham met chocopasta gewoon gezond is en een tostie ook (ligt er ook aan met wat voor brood je het maakt, maar als je gewoon een bruine boterham met kaas maakt en dat roosterd eet je eigenlijk gewoon een bruine boterham met kaas en wat is daar ongezond aan?) als je er maar niet te veel van eet.

Ik heb gister een salade gemaakt met gerookte kip, paprika, veldsla en komkommerdressing. Is heel makkelijk en snel.
De gerookte kip heb ik in reepjes gekocht in een bakje van de ah en kan je gewoon koud eten of even opwarmen in de magnetron en ze zijn echt heerlijk!
Had het gemaakt als maaltijdsalade voor het sporten :slightly_smiling_face:

Ik meld me hier ook!
Wat eten betreft lust ik echt weinig, met name groente en fruit lust ik niet.
Ik ben ook bezig aan een gezondere levensstijl dus alle recepten zijn wat mij betreft van harte welkom!

Ik lust zowat geen groentes. :’) Wel appels, komkommer, peer, aardbei, druif, kiwi enz. Maar gewoon totaal geen groente.

hahahahaha chocopasta is echt niet gezond hoor. Olijfolie juist wel, zit vol met supergezonde vetten. Chocopasta vol met ongezonde vetten en suiker

Ikzelf ben ook een persoon die niet zoveel lust. Vooral de salade dingen zoals, tomaten en komkommer enzo. Wat ik dat vaak doe (ofnouja, mijn vader doet) is zoals IM590, de dingen die ik niet lust heel klein snijden, hakselen meestal, en dat dan door de rest mengen. Evt. kun je ze steeds groter maken, zodat je het uiteindelijk wel lust

nogal herkenbaar, ik eet nu op een dag 5 boterhammen met jam, elke dag… wil ook wel een keer wat anders?