Het 'Ik houd niet van kerst' topic

De kerstdagen komen er weer aan en dat betekent de hele dag kerstmuziek op de radio, supermarkten en winkels vol met kersteten, kerstversiering dat weer tevoorschijn wordt gehaald, kerstkaarten geschreven en verstuurd en programma’s vol clichés over kerst.

Voor sommige mensen zijn dit de mooiste dagen in het jaar, maar er moeten toch ook mensen zijn zoals ik, die niet zoveel met kerst hebben of er gewoon helemaal niet van houden? Of mensen die zich ook ergeren aan de vervelende kerst films, het ‘vreten op aarde’ of de afgezaagde kerstliedjes op de radio?

Voor die mensen is er nu dit topic! :grinning:

Ik kon zo’n topic niet vinden maar als er al een is mag deze eventueel gesloten worden.

ik vind alleen de cadeautjes leuk
de rest vind ik kut

Ik vind de boom en versieringen leuk, maar ik heb echt een tyfushekel aan kerstliedjes.

Wij doen niet aan cadeautjes met kerst haha.

En ik heb inderdaad ook een grafhekel aan kerstliedjes. Sommige mensen worden er blij van, ik gooi mezelf het liefst uit m’n slaapkamerraam als ik die muziek hoor.
Edit: Of nog liever m’n radio zelf.

Haha ja we hebben hier op stage vaak Sky Radio aan omdat je daar geen dj’s hebt die praten (afleiding) maar we hebben het een dag volgehouden met alle kerstliedjes en nu maar Decibel opgezet. Ik luister nog liever trance (ben ik ook niet zo gek op) dan kerstliedjes de hele dag.

Ik kan me hier wel in vinden, haha. Ik heb geen hekel aan kerst, maar ik snap de kerst-obsessie die iedereen lijkt te hebben totaal niet. Voor mij is kerst gezellig met mijn ouders samen zijn en dat we allemaal kadootjes voor elkaar kopen en die uitwisselen. Geen hysterische muziek/versieringen lichtjes/heel december dat om kerst draait.

Kerst is overrated!
Zelf vind ik kerst echt wel leuk hoor, maar al het drama wat eromheen wordt gemaakt hoeft van mij niet zo. We hebben ook kerstversiering in huis, maar of ik dat zo nodig op facebook moet plaatsen? Nee hoor. Leuk al die lichtjes in de stad, maar moet ik daar 1000 foto’s op instagram van posten? Nope. Vind ik het nodig om elke dag op twitter te zetten hoeveel ik van kerstmuziek houd? Nee. Kerst is voor mij net zo ‘bijzonder’ als elke andere periode van het jaar.

Gelukkig denkt mijn familie er net zo over en liggen wij die 2 dagen uitgespreid op de bank in onesies, in plaats van dat we in de mooiste galakleding aan het uitgebreide familiediner zitten.

Ik hou niet van het volvreten en ongezonde shit eten en we doen niet aan cadeautjes.

Verder vind ik de sfeer, de lichtjes en de liedjes wel heel leuk :slightly_smiling_face:

Eens. Maar dat komt ook door mijn familie, er hangt dan echt een graftakkensfeer hier. En dan moeten we ‘gezellig’ kerst vieren omdat het zo hoort

Dit heb ik zelf niet, maar hoor dit wel vaak van anderen ja. Dat kerst gezellig moet zijn omdat het zo hoort en dat het niet echt gezellig is en iedereen zich eigenlijk alleen maar zit op te fokken.

Wij zetten soms een kerstboom in onze huis, maar we vieren het niet echt zeg maar, het is meer voor de verlichting en/of gezelligheid. :slightly_smiling_face:

Wij vieren kerst zonder kadootjes, voornamelijk omdat we al een hoop uitgeven met sinterklaas, en we zijn nou eenmaal geen miljonairs dusja

Verder vieren we het bij ons, om de echte reden van kerst (Jezus’ geboorte),
en we gaan inderdaad ook 's avonds lekker gourmetten, maar dat doen we
omdat we dan eindelijk een reden hebben die geldig is om dat te doen… :d

De voorgaande jaren had ik dit gevoel ook, omdat wij altijd maar met z’n drietjes waren en eigenlijk alleen wat leuks deden op kerstavond en op 1e kerstdag dan cadeautjes. Verder vond ik het altijd doodsaai omdat er niks te doen was buitenshuis.
Dit jaar ga ik naar het buitenland waar mijn familie woont en dan ga ik ook echt wat doen en doordat ik me daarop verheug ben ik dit jaar wel in de kerststemming gekomen. :slightly_smiling_face:

Ik vier geen kerst, ik ben er te gelovig voor opgevoed. (De geboorte van Jezus was helemaal niet op 25 december, Kerstmis is door de Katholieke kerk op een heidense datum geplaatst.) Daarom alleen al heb ik er iets op tegen. Van mij mag je gerust kerst vieren, maar dat er zo’n leugens rond vertelt worden, door een christelijke instantie dan nog… Nja. We eten dan wel gezellig, omdat mijn oma dan toevallig jarig is. Maar aan cadeautjes, een kerstboom, of beeldjes zetten, doen we absoluut niet mee.

Jaaaaaaa omg finally!!

Ik heb zo’n ongeloooooflijke hekel aan kerst en alles eromheen haha, en serieus niemand begrijpt me :") Ben ook altijd weer dankbaar dat ik gewoon twee dagen mag (moet) werken haha.

Blub, vieren jullie de geboorte van Christus dan helemaal niet of op een andere dag ofzo? En wordt het dan bij jullie in de kerk ook niet gevierd?

Ik heb geen hekel aan kerst, ik ben zelf gek op alle lichtjes en versiering
maar wat anderen ook al noemden, de ‘verplichte gezelligheid’ dat kan ik niet uitstaan…

bij mijn schoonfamilie heb ik het wel oprecht gezellig, bij mijn eigen ouders ook maar ik kan niet goed met mijn zus en als zij er is merk je dat iedereen moeite moet doen om de sfeer te behouden. Zij ergert zich aan alles en iedereen en ik zit de hele tijd tot tien te tellen om mijn ergernis daarover in te houden (haha frustratie borrelt terwijl ik dit typ :stuck_out_tongue:)
Maaargoed tegenwoordig is bij mij thuis iedereen het huis uit (en zus en ik doen nu uberhaupt moeite voor elkaar, dat scheelt)… ik hoop ergens wel dat zij eerste kerstdag bij mijn ouders is want ik ben er de tweede

op welke dag is ie dan geboren? haha ik weet niet anders dan dit verhaal en ben wel nieuwsgierig