Het Ik-ben-een-Pleegkind topic

Heey meiden

Sommige mensen wonen niet meer thuis en wonen in een pleeggezin.
Hier kan je je verhalen kwijt over wat er leuk en misschien niet leuk ik waar je woont. Vertel hoe je het hebt daar. Je hoeft niet te vertellen waarom je daar woont maar mag wel.Zo kunnen we samen praten over problemen die je hebt en je niet zomaar wilt vertellen en nu kan dat anoniem.

Ik woon ook in een pleeggezin en ik zie ze ook als ouders. ik woon er al 5 jaar en ben ondertussen er gehecht aan hun. Ik woon daar omdat mijn moeder niet voor mij kan zorgen. omdat ze ook niet voor haar zelf kan zorgen. En mijn vader Wil me niet…

Zou graag jullie berichten ook willen horen:)

Ik ben zelf geen pleegkind,
Maar mijn broer, heeft vanaf zijn 5e tot zijn 15e niet thuis gewoont…
hij heeft Autisme ( Asperger) Een erge vorm,
En hij heeft dat altijd kut gevonden, hij kwam af en toe in het weekend…
Maar als hij thuis was , werd hij voorgetrokken…
Nu woont hij weer thuis, Hij is 16 en na deze zomer, gaat hij op zichzelf wonen, in een groep met jongen met autisme, in een soort van gebouw in zwolle … Hij is geen pleegkind maar woonde ook niet thuis…

Veel plezier in het gezin waar je bij in woont :relieved:

xx(L)

Trouwens was het op het begin niet vreselijk wennen?
Je was toch ongeveer? 12 of 13? …
Ik bedoel op die leeftijd weg gaan bij je moeder, en bij andere 'ouders inwonen En etw Hun kinderen (Broer&zussen)…

xx(L)

tis een lang verhaal voor mij… ik heb in 2 jaar op 15 verschillende groepen/gezinnen gezeten (waarvan 1 gezin 1 jaar) en op school leerde ik een jongen kennen nou dat werd mijn vriend voor 3 jaar(tis nu uit) maar die ouders vonden het beter dat ik bij hen kwam wonen omdat ik mezelf opsloot in me kamer blabla… dus woon ik nu 5 jaar daar

Wij zijn thuis een pleeggezin. (er komen kinderen bij ons thuis.) voor korte tijd. Crisis zeg maar.

Up, interessant en goed topic! :slightly_smiling_face:

*schopt topic omhoog*

*typt topic omhoog*

koussen dat is misschien wel moeilijk om steeds nieuwe mensen tezien maar ik vind het wel super wat jullie doen

wat een interessant topic. Er moeten veel meer reacties komen. Ik heb een paar vragen.

• Hoe werkt dat precies, zo’n pleeggezin? Hoe kun je je daar voor opgeven? Moet je dat via de jeugdzorg doen? Zijn er niet hele wachtlijsten? Moet jezelf geld er voor betalen?

Mijn mama was het…

• Een pleeggezin werk gewoon zo, dat als een kind niet meer thuis kan wonen, het naar een vervangend gezin moet. Je kunt pleeggezin zijn voor crisis, maar ook voor lange tijd.
  • Ik weet niet precies hoe je dat moet doen, maar je moet in ieder geval wel een korte cursus volgen in de avond.
  • Er zijn volgens mij wel soms wachtlijsten voor lange tijd gezinnen, maar crisis moet méteen en gebeurt dus ook meteen. Zonder wachtlijst.
  • Het word allemaal vergoed, maar het kost natuurlijk wel tijd en liefde. En het kan zeer moeilijk zijn af en toe.

upupupupup

nouja, ik ben ook een pleegkind.
mijn ouders konden niet voor mij zorgen, omdat m’n moeder schizofreen is, en mijn vader ook een psychische aandoening heeft.
mijn halfzus is ook pleegkind…
met pleegkind zijn, kan het zijn dat je vaak wisselt van huis waar je woont.
maar ik had dat niet, ik woon hier al vanaf ik een half jaar was.
maar vaak hebben andere het niet zo goed!!
maar als je ergens langer dan 5 jaar woont, ofzo, naja na een tijd, kan je niet meer weggehaalt worden daar.
dus waar ik woon, zijn voor mijn gevoel ook echt mijn ouders.

Ik heb ook nog bezoeken met mijn ouders, dat ik ze om de zoveel tijd zie enzo.
maar, je kan je opgeven als pleegouder,
je moet wel veel curussen enzo en er gaat best lange tijd overheen.

Oké hoe is dat voor jou?

Ik woon niet in een pleeggezin, maar ook niet thuis.
Ik woon in een instelling omdat ik Autisme heb.
Wel een interessant topic.
UP

interessant topic =]
ehm ja, bij ons thuis gaat het ook niet lekker.
mijn vader is vreselijk en die woont in het midden van nederland.
mijn moeder heeft te weinig geld op dit moment en ik heb de kans dat ik binnenkort weg moet.
Maar ik wil dat helemaal niet!

En ik wil er graag meer over weten want misschien is het niet zo erg maar ik vind het dus vreselijk kut,…,

idd een interessant topic!
beschouw dit maar als een up