het huis uitsluipen?

ik zit met een probleem, mn crush geeft vrijdag een feestje, savonds… ik mocht wel van mijn ouders, maar maar tot 12 uur. Toen had mijn vriendin een idee, als we om 12 uur thuis waren, wachten tot 1 uur en dan weer gaan, en vervolgens optijd thuis komen wat vinden jullie?

Ik vind het een goed idee, maar ben zo bang om gesnapt te worden… Ookal weet ik dat mn moeder vroeger hetzelfde heeft gedaan hahah

Vraag of je wat later mag blijven. Het huis uit sluipen komen ze toch wel achter.

Komen ze toch wel achter en dan ben je gelijk het vertrouwen van je ouders kwijt en mag je nooit weer iets.
Vraag gewoon of je dit keer wat langer mag blijven en anders doe je maar gewoon wat je ouders zeggen, hoor.

Ik zou het persoonlijk niet doen en ik heb het ook nooit gedaan. Als er iets met je gebeurt weten je ouders er niks vanaf. Net zoals met dat meisje in Den Haag dat ong een maand geleden vermoord is. En trouwens, je kan niet op tijd thuiskomen als je om 1 uur weer naar het feestje gaat terwijl je op tijd thuis moet zijn.

Trouwens voor iemand van 15 vind ik 12 uur een redelijke tijd.

Het is iets dat ik nooit zou doen. Als ik gesnapt zou worden zou al het vertrouwen van m’n ouders weg zijn. Mja ik mag niet echt zeuren want toen ik 15 was had ik keren dat ik pas om half 5 thuis hoefte te zijn. Maar nu een jaar later zeggen m’n ouders soms ook opeens dat ik om 1 uur thuis moet zijn, en dat moet je dan gewoon accepteren vrees ik.

Vragen of je bij iemand mag logeren? Bij een vriendin wiens ouders wat soepeler zijn oid.

Vraag of je bij iemand mag slapen deed ik vroeger ook altijd als we naar een feestje gingen.

Ik zou het niet doen want zoals eerder gezegd als ze erachter komen ben je het vertrouwen van je ouders kwijt en het gaat wel even duren voor je dit weer opgebouwd heb.

Wat je wel zou kunnen doen is vragen of je bij die vriendin mag slapen.
Zeg gewoon dat zei ook maar tot 12 uur mag, dan kan je alsnog langer blijven.

:grinning:

succes!

haha dat heb ik ook ooit gedaan toen we op vakantie waren. toen was het leuk, maarja, dat was naar de campingdisco om met mijn toenmalige vakantieliefde te kussen. dat lijkt me net wat anders dan gewoon naar een feest gaan en 's nachts over straat moeten. de kans dat je gesnapt wordt is best groot en je ouders raken het vertrouwen dan heel gauw kwijt.

Ik heb dat een keer gedaan, mijn ouders kwamer eerachter en vervolgens mocht ik 3 weken niet uit… zou het niet doen.

Niet doen, later sla je jezelf toch alleen maar voor je hoofd omdat je persee naar die crush van je moest en daardoor het vertrouwen van je ouders compleet kwijtraakte. Je kunt je ouders echt een trauma bezorgen als ze ontdekken dat jij niet in je bed ligt terwijl ze zeker weten dat je daar wel hoorde te liggen. 12u is een redelijke tijd voor een 15-jarige. Sowieso, staat het niet wat raar als je weggaat en 2uur later weer terugkomt? Is het feestje dan uberhaupt al niet afgelopen? Ik vind het beetje kinderlijk allemaal.

Kind, laat je niet beinvloeden door anderen. Doe wat jouw ouders zeggen. wees blij dat je mag gaan.

Ik weet niet hoe ver dat feestje van je huis is, maar anders vraag je of je tot half1/1uur mag blijven zodat je samen met anderen terug kan fietsen. En anders maar gewoon tot 12, vind dat niet een heel vreemde tijd.

En weet je al wat je gaat doen?
Ik zou er ook voor kiezen om bij een vriendin te blijven slapen!

Zeg dat je bij je vriendin blijft slapen? Is veel minder moeite.

Ik zou het niet doen…
ZOals andere al zeggen; vraag of je voor een keerjte langer weg mag blijven.
of slaap bij een vriendin.

mijn vriendinnen hebben allemaal dezelfde tijd… we willen nu misschien ‘perongelijk’ iets lange blijven.

als je per ongeluk langer blijft, riskeer je ook straf. Of erger nog, ze komen je hoogstpersoonlijk ophalen. Valt er geen compromis te sluiten voor deze ene keer?