het huis uit?

heeuj1
ik zit met n probleempje, ik zit nu in 4 Havo en over 1,5 jaar ben ik als het goed is al klaar met school. Dan moet ik studeren, maar ik wil het huis nog helemaal niet uit! Ik zie mezelf nog helemaal niet studeren en ik ben er nog niet klaar voor.
K ben nog best wel jong van geest dus nog een klein beetje kinderlijk. Ik ben ook niet zo super groot dus ik ben bang dat ik het niet aankan of dat ik geen nieuwe vrienden maak.
Heeft iemand een soort van oplossing of tips ofzo? Alsvast bedankt! !

ik heb genoeg mensen in mijn klas die nog thuis wonen en een hele reis moeten maken naar school toe. (sommige moeten zelfs 2 uur reizen!) dus je hoeft niet persee het huis uit hoor!

ik heb een hele leuke opleiding in Groningen gezien, iets moet voeding en ALO maar ik woon in Overijssel, zou dat kunnen??

Ik heb ook eerst een jaar nog lekker thuis gewoont, het was voor mij wel 2,5 uur reizen maar ik zag mezelf ook nog niet op kamers zitten. toen ik merkte dat ik er aan toe was ben ik een kamer ga zoeken en nu zit ik al lekker een maandje op me eigen plekje!

Ik zou jou advieseren het ook zo te doen, niemand zegt dat je het huis uit MOET, je moet het zelf willen en vooral pas doen als je er aan toe bent!

je hoeft niet per se het huis uit, maar 1,5 jaar is ook nog best ver weg

Ik zou me daar niet nu al druk om gaan maken, dat duurt nog wel even… En je kan inderdaad ook gewoon thuis blijven wonen als je het nog niet zitten om uit huis te gaan, je bent heus niet de enige! Voor de reistijd moet je even op 9292.nl kijken (:

inderdaad gewoon doen wanneer je er aan toe bent, tuurlijk is het ver reizen maar als je dat liever doet dan op jezelf gaan wonen, wie houd je dan tegen?

Ben je alleen op een kamer of met vriendinnen?? en zijn de studentenhuizen echt zo erg als wat mensen zeggen??

Ik zag mezelf in de vierde ook nog niet studeren en al helemaal niet op kamers gaan. In de vijfde ook nog niet, maar ik had geen zin om 2,5 uur te reizen. Ik heb uiteindelijk de stap gezet om toch op kamers te gaan. Ik moet zeggen dat het erg snel went en je redelijk snel zelfstandig wordt. Ik heb nu een heel ander leven hier opgebouwd (wel erg leuk!)

wat heeft er toe geleidt dat je toch bent gegaan? ik denk echt dat er iets mis is met mij want iedereen wil graag studeren en het huis uit en hele nachten stappen, maar ik niet :frowning_face:

je hebt nog 1.5 jaar dus maak je niet al te druk…komt allemaal vanzelf…

ik ben ook 2 jaar lang heen en weer gegaan om thuis te blijven wonen. 2 uur heen, 2 uur terug. Later ben ik wel op kamers gegaan maar dan wel 1 met dat ik alles voor mezelf had en niets hoefde te delen. Dat was wel fijn.
Maargoed het kan dus wel gewoon thuis blijven wonen hoor, heel veel studenten die ik kende woonde ook nog thuis.

In anderhalf jaar kan er zo veel veranderen… misschien ben je er dan wel aan toe. En anders kun je natuurlijk dichtbij gaan studeren en gewoon heen en weer reizen.

Ik zou me er nog maar niet druk over maken…

in 1,5 jaar maak jij zo’n ontwikkeling door dat het vast wel heel anders is. en anders zou ik zeggen, ga studeren op een reisbare afstand!

Gewoon alleen, maar veel klasgenootjes zitten op kamers en vriendinnnen komen soms gewoon gezellig langs! Sommige studentenhuizen zijn erg ja, maar je hebt zelf een keuze! Ik zit nu in een heel leuk huis, leuke mensen en ook best netjes!

Tja, gelukkig is niet iedereen hetzelfde. :stuck_out_tongue: Ik wil(de) dat ook nooit. Ik studeer gewoon en doe daarnaast echt wel leuke dingen, maar heb niet zo’n typisch studentenleven, prima toch (: Komt wel goed hoor!

waar in overijssel precies, een vriend van mij reisde een jaar lang elke dag op en neer (5 uur reizen incl,. fietsen … met bus is denk k nog wat langer)… Het is erg vermoeiend, hij moest om half 6 vaak op om de trein van 6:50 te nemen … en dan ben je rond… 4/5 uur een keer thuis …

Heb precies hetzelfde, ik wacht het nog even af denk ik… want het is nog redelijk ver weg.