Het huis uit, weten jullie site's?

Hi meiden,

Weten julllie site’s zoals www.kamernet.nl
Ik wil namelijk het huis uit, maar kamernet bevalt me niet echt.

Tips zijn welkom

waar woon je want overal is dat anders… of waaar wil je wonen=

In de buurt van Utrecht, ik werk en zit op school in utrecht

in de krant staan ook altijd appartementen te koop. daar kan je ook gewoon even tussen kijken.

inschrijven bij woningnet.nl

Het ligt er een beetje aan naar wat je op zoek bent natuurlijk, maar misschien kun je sites als Househunting en BeterWonen proberen? Daar kun je ook huren.

kamertje.nl

Maar dat is een beetje net zo’n site als kamernet.
Je kunt ook kijken via een makelaar, maar daar komen vaak weer extra kosten bovenop bij de huurprijs.

Wat wil je? Een kamer of echt een huisje/appartementje?

OH ! handig :grinning:

Ik zoek ook nog iets,

Woon in groningen

Bij de woningco"orporatie binnen de stad zelf kijken?

Wat bevalt je niet aan kamernet eigenlijk? =)

Ik zoek echt een klein appartementje (2/3kamers)
Ik ben dan wel student maar wil absolut niet in een studentenhuis of iets waar ik keuken badkamer en woonkamer moet delen. Het moet echt totaal me eigen plekje worden.
Kamertje.nl had ik ook al opgekeken maar ook meer alleen een kamer is dat.
Kamernet bevalt me niet omdat je daar toch dingen moet delen. En ik wil alleen een huisje hebben en niet met andere willen delen

Zoiets netzoals woningnet.nl heb ik wel wat aan. Maar ik blijf doorzoeken, wil nu nog niet meteen het huis uit, maar wel binnen 1,5 jaar

Binnen 1,5 jaar via woningnet in Utrecht kan je wel vergeten.

Mag ook wel een langere tijd zijn… Zolang ik maar over 4 jaar het huis uit ben.

dat kan je in utrecht op je buik schrijven… een 2/3 kamer apartment in je eentje??? dat is echt meer dan 1000 huur…

Is echt lastig iets te vinden waarbij je niet hoeft te delen.
Ik had ook eens rondgekeken om samen met mn vriend ergens op kamers te gaan, maar niemand wil stelletjes hebben, alsof elk stel een paar van die neukkonijnen zijn.

precies wat ik dacht.

Volgens woningnet is de gemiddelde wachttijd in Utrecht voor een flatje 6 jaar.

www.sshu.nl voor studenten en starters. Je schrijft je hier in en bij woningnet . De gemiddelde wachttijd is ongeveer 3-4 jaar als je een enigzins leuk plekje wilt.

Verder krijg je de beste kamers/appartementjes via via. Vertel iedereen dat je op zoek bent. Ligt er ook aan wat je ervoor kwijt wilt. Je zegt wel dat je in een appartementje wil, maar om zoiets te krijgen in Utrecht voor niet te veel is niet realistisch (tenzij je op Kanaleneiland gaat wonen, maar daar zou je niet moeten willen wonen). Je kunt ook in een dorpje rondom Utrecht gaan wonen, daar zijn de appartementen goedkoper.

Maar het is kiezen of delen. Je kunt wel heel graag een 2/3 kamer appartement willen maar qua huur ben je in Utrecht meer dan 1000 euro kwijt tenzij je héél veel geluk hebt. Je kunt ook op zoek naar een studio waar je dus een eigen douche en keuken hebt en alleen toilet moet delen, dat kost wat minder maar nog steeds veel meer dan een kamertje met gedeeld toilet en keuken.

Ik weet hoe utrecht is… Woon met de trein 15 minuten van utrecht af. En ik wil juist niet in een dorpje wonen. Ik heb even rondgekeken op woningnet en daar zag ik leuke dingen bij voor niet zo veel geld en in een leuke omgeving in utrecht. (daarbij bedoel ik een zijstraat in de binnenstad.)
Zo ie zo wacht ik nog een tijdje met uit huis gaan, moet nog1,5 jaar naar school daarna hier weg.

Maar ik wil me wel voorbereiden met hier uit huis gaan en gewoon rondzoeken.

waarom wil je het huis uit?