Hallo lieve allemaal!
Ik heb al eens eerder een bericht gepost over dat ik gepest ben en dat het nu weer niet zo lekker gaat.
Sinds december doet een groot deel van mijn klas enorm naar tegen mij. Er zijn drie grote ‘‘hoofdfactoren’’ om het maar even zo te noemen die niet weten van ophouden. Een tijd geleden heb ik alle moed bij elkaar geraapt en ben ik met één daarvan gaan praten en heb uitgelegd hoe ik mij hier door voelde. Ik ben een open persoon en ben ook echt niet bang om mijn verhaal te doen. Nu kwam hier uit dat er niet echt een reden was dat ze zo tegen mij deden maar dat ze mij gewoon simpelweg niet mogen. We hebben het bijgelegd en het zou stoppen. Nu gebeurd er helaas het tegenovergestelde. Ook is er een meisje bij die mij enorm de grond in boort. Ook heb ik al verscheidene keren aangegeven dat ik het echt niet leuk vind en dat ze moeten ophouden. Helaas gaat ze maar door en begint ze nu ook social media erbij te halen. Ik wil liever echt niet in gaan op details maar waar het op neer komt is dat ik enorm erg word buitengesloten en hele nare opmerkingen naar mijn hoofd gegooid krijg. Ik zit in een klas met veel meelopers en er is maar 1 iemand die ‘‘aan mijn kant’’ staat.
Kinderen van buitenaf snappen ook niet waarom ze het doen. Ik ben echt een spontane meid en had hiervoor ook erg veel vrienden. Het gaat nu zo ver dat ik mij echt niet meer veilig voel in de klas. Ik ga elke dag met zenuwen heen en voel me er doodziek door. Ik heb dit meteen aangegeven bij de mentor maar die weet niet wat ze er mee aan moet. Hoger op zoeken heb ik ook al gedaan maar er wordt niks uitgevoerd.
De rest van de klas interesseert me niet zoveel, ik wil gewoon dat die ene griet op houd. Ze gaat maar door en betrekt de hele klas erbij. Hebben jullie misschien tips? Ik trek het echt niet meer. Ik zit in de 5e klas en ik snap gewoon echt niet dat dit soort praktijken nu nog gebeuren.