Het Hoelahoep topic

Hi allemaal,
Hierbij zou ik graag het algemene hoelahoep topic willen openen :slightly_smiling_face:
Pas geleden verscheen op Girlscene een artikel dat hoelahoepen (als sport) nu he-le-maal in is! Ik dacht dat er misschien meer meiden waren die dit ook aan het doen zijn (of willen gaan doen) en zo kunnen we dan in dit topic onze ervaringen delen.

Het is niet alleen leuk om te doen (inclusief stukje jeugdsentiment :slightly_smiling_face: ) maar het is ook nog eens goed voor je conditie (vergelijkbaar met hardlopen), en je traint je buikspieren. Ook is het goed voor je rompspieren, zorgt het voor een soepele rug en heupen, is het een goed middel om mee af te vallen (en je buikje kwijt te raken) en zou het je humeur moeten verbeteren.

De trend is momenteel om met je hoelahoep te dansen, of om te hoelahoepen als een workout. Als je wilt hoelahoepen als workout heb je een zwaardere hoep nodig dan als je gaat dansen (je gaat tenslotte niet met een 2kg hoepel om je nek zwaaien). Op deze site kun je een test doen om te kijken welk gewicht voor jou het meest geschikt is om mee te werken met een workout: Kieswijzer - Doe de test - Fitnesshoelahoep.com: hèt adres voor je hoelahoep
Op youtube staan al een aantal filmpjes met workouts om te dansen met je hoelahoep. Ook op google vind je onder de steekwoorden “hoop dancing” of “hula hoop dancing” verschillende oefeningen om te doen.

Anyway: Doen jullie mee aan deze trend? Wat voor hoelahoep heb jij? En Wat is jouw workout??
In dit topic kunnen we elkaar tips geven, workout schema’s delen, leuke hoelahoep nummers uitwisselen en nog veel meer!

x

Roos

Ow, Als er vraag naar is kan ik het begintopic wel uitwerken met meer info enzo ^^

Wij hebben zelf thuis deze:

In 1.8 kg. Eerste paar keren is wennen, je raakt helemaal blauw rond je taille. Niet letterlijk, maar pijn alsof je rondom blauwe plekken hebt. Als je eenmaal gewend bent, is het leuk om te doen! Vriendin van mn moeder heeft er een veel slankere taille door gekregen.

Dit lijkt me trouwens echt de hel, ik kreeg van die uitstulpingen van het eerste plaatje al blauwe plekken, dit is volgens mij nog pijnlijker :’)

Oh dit wil ik doen :’)
maar het is sws weer zo’n bevlieging van mij want door het springtouw topic werd ik ook razend enthousiast en had ik een springtouw gekocht en 3 keer gebruikt en toen was ik er wel klaar mee :’)

maar ik wil dit.

Ik deed 2/3 jaar geleden veel aan hoopdancing, maar na een tijdje had ik geen geduld meer om alle trucjes te leren. :’)
Ik wil het wel weer oppakken maar ik heb nu weinig plek.
Mijn hoepels heb ik van ebay, reishoepels die in elkaar te draaien zijn. Super handig.

@sunburst: Ik heb er ook een met noppen, maar dan van 1.2 kg. Ik zat te twijfelen tussen de hoepel die ik nu heb, en de jouwe. ik was een beetje bang dat die 1.8 voor mij te zwaar zou zijn, maar dat valt wel mee bij jou? Maar ik heb inderdaad echt heel veel blauwe plekken nu (ik ben pas begonnen), ookal ben ik keurig begonnen met 2 minuten beide kanten.
Ik heb deze:

Ik ga het voorlopig opbouwen naar 's ochtends vijf minuten, en 's middags/'s avonds vijf minuten. denk ik…

@naughtysmiles: ja ik denk dat het ook wel tijdelijk is, maar ik vind het persoonlijk wel veel leuker dan springtouwen of hardlopen dus ik denk dat ik het wel lang vol blijf houden (haha hoop ik). :stuck_out_tongue:

@lemonacid: hoopdancing leek me zo leuk, maar het ziet er echt zo ingewikkeld uit! haha en ik ben bang dat ik mijn ouders huis sloop ^^

Hee meiden, ik ga even dit topic uppen.
Zijn er nog mensen die hoelahoopen? Ik heb er ook eentje gekocht van 1,5 kg. Maar het lijkt me leuk als er nog meer mensen zijn die het doen, haha. (’:

Heeeee,

Iemand die hier aan hoopdance doet? Met trucjes enzo dus?

Mijn moeder heeft zo’n ding en doet het vaker, zij heeft nu ook geen pijn meer als ze het doet. Ik heb het twee keer geprobeert, maar na een halve minuut stop ik al omdat het gewoon echt pijn doet.

Oh, dit lijkt me fijn voor mijn taille workout! Waar kun je ze voor een aardige prijs halen? (:

Klinkt echt leuk! ik wil dit ook! nu ben ik ook wel benieuwd waar je een niet zo dure hoelahoep kunt kopen idd!

Die van mij was 30euries bij de makro. Maar de prijs is volgens mij echt afhankelijk van hoeveel kg je wilt. Bij de blokker heb je wel redelijk goedkope fitness hoelahoeps, maar ik heb geen idee hoe zwaar die zijn.