Het hoe laat je je haar (sneller) groeien topic

Hoi, ik heb heel krullerig haar wat best dun is, ik wil mijn haar liever niet stijlen i.v.m meer dood haar, ook heb ik best veel gespeten punten, elke keer ga ik dan weer naar de kapper om de dode punten er af te knippen, en dan zit ik weer met dat schouderlengte kapsel terwijl ik lang haar super mooi vind. Ook misschien iets tegen mijn krullen want dat maakt het ook best kort,

Alvast bedankt!

Er is hier al een topic van volgens mij

ja maar die is al redelijk oud en ik bedoel niet alleen het groeien :flushed:

Maakt niet uit, hier is al een topic van. Geld ook voor gekruld haar.

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-kapseltopic-2-234242.0.html
Vraag het in dit topic.

Dit is een van de tips die een betere haargroei stimuleren.

bullshit, haar groeit vanuit het haarzakje in je hoofd. niet vanuit de puntjes.

Uhm, nee, juist niet. Het zorgt ervoor dat als je niet telkens een heel lang stuk eraf hoeft te knippen zodat het de lengte bevorderd. Een betere haargroei doe je via je hoofdhuid, niet via de puntjes.

Dus TS, ookal zijn er genoeg topic waar je in kan kijken (het krullentopic, het kapseltopic, 39047928347 hoe laat ik m’n haar sneller groeien topics, co-only wassen topic etc. etc.), zal ik snel een tip geven. Als je wilt dat je haar gezonder wordt (heeft ook te maken met het langer laten groeien), zul je je hoofdhuid beter moeten verzorgen. Voor sneller laten groeien zijn er helaas nog geen middeltjes die wetenschappelijk bewezen zijn dat ze helpen, al zijn er genoeg mensen die bij bepaalde natuurlijke middelen (jamaican castor oil) het sneller groeit, maar dat kan per persoon verschillen en is dus niet bewezen.

Als het bijpunten dus volgens jou niet bijdraagt aan een betee haargroei zit er voor TS niks anders op dan Minoxidil te gebruiken. In Amerika schijnt zo’n 20 % van de (jonge) vrouwen dit middel te gebruiken om hun haargroei te stimuleren. In Nederland is dit middel (de 5 % uitvoering) alleen via een recept van een arts verkrijgbaar in de apotheek.

Vaker laten bijpunten helpt wel om de conditie van je haar beter te houden. Punten splijten anders steeds verder, dan breekt je haar af en wordt het minder snel mooi lang.

Wtf, vanwaar haal jij dit?

Als je je haar knipt dan groeit het echt niet sneller hoor. Ik vroeg het aan me kapper en die zei dat het een fabeltje was.

Ja en ik vraag wat je bron is. Ik heb het al opgezocht en vind er niets over. Ik heb hier nog nooit van gehoord.

-

Oké. Topic nummer 1230000 over mensen die ongeduldig zijn omdat ze langer haar willen. En ook weer voor de duizendste keer, haar groeit niet sneller als je het knipt. Het gaat er alleen gezonder van uitzien. Kom eens uit die droom, jezus mensen. En dan kunnen er wel weer dingen beweerd worden dat het wel zo is over medicijnen en dat soort grij. Maar wacht gewoon. Het groeit echt wel.

Als je me probeert de les te leren, het lukt niet, want ik heb nooit gezegd dat er niets is om je haar sneller te laten groeien. Minoxidil is bedoelt voor mensen met extreme haaruitval, logisch dat het alleen bij de apotheek te halen is, het is bedoelt voor wanneer je een afwijking of ziekte hebt. In amerika worden wel meer dingen op de markt verkocht die eigenlijk helemaal niet voor de “normale” consument bedoelt zijn.
Als je gewoon de TS een product wilde aanwijzen, heb ik niets gezegd.

Ik wil hier niemand de les leren (ben geen arts) maar wil je wel even corrigeren wat de Minoxidil betreft. Minox zorgt alleen dat je haar langer in de groeifase blijft. Voor (extreem) haarverlies moet de oorzaak doorgaans gezocht worden in je hormoon huishouding. Maar haarverleis kan je met alleen Monox NIET verhelpen, daar zijn DHT remmers voor zoals Finasteride en het zware Dutasteride. Voor ons vrouwen is alleen Minox icm met de Diane 35 pil of Androcur een (redelijke) oplossing tegen haarverlies.

Trouwens via internet kun je gewoon 5 % Minoxidil betellen en wordt thuis keurig afgeleverd met een pipet erbij. De andere middelen wordt lastig.

Ik denk toch echt water drinken, ik heb altijd lang haar gehad en ik heb ook altijd water gedronken.

handige tips!