Het grote wij-leren-onszelf-gitaar-spelen-topic.

hee =)

ik heb nu een paar maandjes een gitaar, maar ik heb geen les. vinden ouders niet nodig etc.

Nu lijkt het mij een leuk idee om elkaar tips te geven =)
bijvoorbeeld over leuke makkelijke liedjes, of andere moeilijke dingen.
Wie weet er bijvoorbeeld nog een leuk en makkelijk liedje voor op je gitaar?
dan bedoel ik niet vader jakob ofzo xD

hoop dat dit topic een beetje gaat leven =)

Ik wil eigenlijk best wel lang beginnen, maar ik weet niet hoe :’)

heb je wel een gitaar dan?

ik heb al vanaf me 8ste een gitaar maar ik heb nog geen les gehad…ofnja een vriendin van me moeder speelt gitaar en ze heeft me wel een paar akkoorden geleerd maar(voorlopig)niet meer.En speel er eigenlijk ook nooit op,maar dat komt doordat het enigste waar mijn leven de laatste tijd uit bestaan me druk maken over huiswerk is.

ik ben eerst ook begonnen met mezelf les geven,
maar op een bepaald punt kan je niet meer verder.,
dus toen ben ik op les gegaan :stuck_out_tongue:

ja xD

op dat punt zit ik nu een beetje ^^

Oké, moet je eens op youtube gaan zoeken onder guitar lesson, of jertom63 (dat is een Nederlandse man die heel veel liedjes goed uitlegt)
zo heb ik het ook een beetje geleerd =)

Handig topic!
Ik zat vorig jaar op gitaarles, maar dan moet je verplicht notenleer doen. En dan moet je ook examen zingen doen (wat ik helemaal niet kan!) en examen gehoor (piano, wat ik dus ook niet kan). Daar komt nog eens bij dat mijn leraar en ik het niet zo goed met elkaar konden vinden, dus ik ben er mee gestopt.

Binnenkort ben ik van plan om zo’n “Gitaar leren voor dummies” boek te kopen. :slightly_smiling_face:

zoies was ook pas op hart van nederland geloof ik. een echtpaar wat filmpjes op youtube zet om gitaar te leren spelen. :slightly_smiling_face:

Ik wil wel meedoen ^^
Heb al een jaar ofzo een gitaar, maar ik speel er nooit op.
Ik ben altijd met andere dingen bezig, of ik speel er 30 seconden op en ben het beu!
Dus dit zou wel motiverend zijn zo in groep :grin:

Oh en ik heb het boek gitaarspelen voor dummies ook!

I’m in :]! Ik heb plus minus een jaar op gitaarles gezeten (akoestische gitaar) en heb voor mijn verjaardag in januari een basgitaar gekocht (jazzbass van Squier by Fender) omdat dat me meer ligt :]. Ik kan me echter praktisch niets herinneren van de gitaarlessen, haha. Op dit moment leer ik het mezelf en waarschijnlijk ga ik binnenkort op basgitaarles.

Ja, die bedoel ik ook denk ik =)

[i]ik speel zelf 9jaar gitaar
[gitaarles]
maar deze sites vind ik heel handig:

Welke liedjes zijn makkelijk om mee te beginnen dan? =)

ik kan nu Het is een nacht van Guus Meeuwis,
broken strings van James Morrison & Nelly Furtado,
Wisemen van james Blunt een beetje,
en ben nu bezig met Michel van Anouk.

Ik heb gitaarles, maar ik heb het maar 1x per maand. Zelf vind ik het heel handig, want ik kan het mezelf gewoon ook leren, maar hij geeft me goeie liedjes en tips enzo. En als ik het niet weet dan helpt hij me.

Ik kan nu (3x les, dus na 3 maanden):
michel - anouk
let it be - beatles
oktober - blof
bubbly - colbie caillat
i’m no angel - do
banana pancakes - jack johnson
wonderwall - oasis
this is the life - amy macdonald (ben ik nu mee bezig)

dat vind ik al best goed :grinning: ,
mijn tip: kies gewoon een liedje dat je leuk vind, zoek de akkoorden op op zo’n tabs site of kijk filmpjes op youtube, daar leggen ze het heel goed uit.

Mijn goude tip:

Koop bij de boekhandel of bol.com ofzoiets een boekje met gitaarakkoorden
Ga naar www.tabsrus.com en typ een liedje in,
dan krijg je de akkoorden te zien
en dan oefenen oefenen oefenen!
(zo heb ik gitaarspelen geleerd)

Een aantal ‘makkelijke’ liedjes zijn:

Amy Winehouse - Rehab
Mary J. Blidge - One
Oasis - Wonderwall
Anouk - Michel
Krezip - I would stay
Mika - Relax
Deep Blue Something - Breakfast at tiffany’s

Oh trouwens, op de website van Hema http://www.hema-onlineleren.nl/cursus_detail.asp?CursusID=29 kan je online gitaar lessen nemen, moet je wel voor betalen maar het is wel heel handig

Als we nu eens allemaal hetzelfde liedje zouden leren spelen?:grinning:
En dan kijken wie het het beste kan (in verschillende niveaus).
Zo is er een beetje competitie=motivatie
:grinning:

Ik speel al heel lang gitaar, en heb het mezelf geleerd omdat ik te lui was om noten te leren lezen. Ik heb mezelf ook leren piano te spelen. Je moet gewoon goed luisteren naar liedjes en dan de noot zoeken. Op gegeven moment herken je ze heel snel en kun je het zo na spelen. Daarom leer ik het ook veel sneller dan iemand die noten leest, omdat ik het hoor ipv lees.