Het Grote-Wij Leren Ons Zelf Piano Spelen-Topic

Jh hb het een beetje van Het grote wij leren ons zelf gitaar topic gestolen mah,maakt ni veel uit :angel:
ik denk niet dat die al bestaat heb het opgezocht,dit is dn zo’n algemene piano topic om ook wat bij te leren, hbben jullie tips of weten jullie handig site’s post ze dan hier.

Hb zelf bijna een half jaar mijn eigen Keyboord,maar ben al mijn hele leven gek op piano’s

Hier komen alle tips te staan en sites :]

Site:

purelessons
My piano blogspot
pianofiles
Piano Lessons - Ear Training 101 Music Theory
annemievanriel
piano-play-it
http://www.8notes.com/

Liedjes om te leren

Rivers flow in you-BELLA’s LULLABY
Pussy cat dolls-i hate this part
Neyo-mad
Apologize by OneRepublic
demi lovato- don’t forget
leon lewis- better in time

Ik heb geen piano :<

Ik heb een keyboard. Piano’s zijn vet :3

Heb vorige week een elektrice piano van mijn grootouders gekregen ^^ En iik kan gene piano spelen , Dus voor mij is dit topic heel handig ^^

Ik speel piano:) Maar als je een beetje noten kunt lezen en liedjes wilt kun je even kijken op www.my-piano.blogspot.com :slightly_smiling_face: Daar staat heel veel.
Als je noten wilt leren lezen, moet je misschien gewoon zo’n beginnersboekje kopen/lenen en die doorwerken, ookal is het voor kinderen. Dan leer je redelijk snel de basis van het piano spelen en kun je doorstromen naar hogere niveaus :].
Maar wat het beste werkt is natuurlijk les nemen. Oh en op youtube heb je veel van die tutorials!

Had zelf een site ontdekt,staat bij mijn 2reactie :stuck_out_tongue:

Handig (:
Heb heel lang piano gespeeld. Maar ik heb al 2 jaar geen toets aangeraakt, dus ik ben het helemaal verleerd met noten lezen enzo, maar ik wil het weer kunnen :grinning:

Ik precies hetzelfde.

ik ben nu bezig met le moulin, way te moeilijk natuurlijk x]

ik ben net bezig aan de theorie :wink:

Haha, ik had een wannabe-keyboard periode, met een keyboard van nog geen halve meter.
Mááár, ik kan nog wel Happy Birthday met 2 handen.

http://www.pianofiles.com/

Ik ben te lui. het duuuuurt zo lang voordat ik een liedje goed kan spelen, dus dan heb ik halverwege geen zin meer :'D

Ik heb bijna een jaar een keyboard, probeer het mezelf ook wat aan te leren, maar ik faal hard xD

in het begin faalt iedereen wel eens,je moet gwn blijven doorgaan, hb net wat geoefend en hb weer iets nieuws ondekt om je gehoor te traine,t’is meer een progamma maar in dit video legge ze bijna alles uit ;]
Piano Lessons - Ear Training 101 Music Theory

Ik heb een piano <3 Ik heb het mezelf ook aangeleerd.

en kun je het dn nu echt goed spele?

Same here, nou ja, ik heb geen piano, maar mijn opa & oma hebben een vleugel in hun woonkamer staan, en daar heb ik het opgeleerd (:

Ik speel met de piano van mijn zus en ben bezig met “Sweet Goodbyes” van Krezip te leren… Mijn tip is zoeken om tutorials in youtube en met de laptop naast de piano/keyboard gaan zitten en oefenen, dat gaat best goed.
Toch denk ik dat ik naar de Kunstschool hier ga gaan om te vragen hoe veel het kost voor de piano lessen :stuck_out_tongue:

Ja best wel. En zoals iemand al zei, youtube helpt een hoop ^-^