Het grote 'welke opleiding ik ga doen' topic

[i]Hi,

Aangezien deze topic nog niet bestaat, doe ik hem wel aanmaken.
Welke opleiding gaan jullie volgen na jullie eindexamen? Of gaan jullie van opleiding switchen. Hier kunnen allerlei nieuwtjes, tips, spullen die je wilt gaan gebruiken, jullie verwachtingen van de opleiding, welke agenda’s niet kinderachtig zijn voor je vervolgopleiding etc. posten.

Ik ga zelf opleiding Directiesecretarese doen, aangezien ik 2 moderne vreemde talen heb. ( Duits en Engels ). Mijn verwachtingen zijn groot, ik hoop dat het een leuke opleiding is dat goed aan gaat sluiten op het HBO ( aangezien ik 2,5 tot 3 jaar over mn opleiding wil doen, verkort traject dus. Ik zit dus ook nog op vmbo tl, dat ik gelijk door kan stromen naar niveau 4. ) Het jammere is wel, dat ik eerst toch wel richting medici wou. Dus dan kom ik waarschijnlijk uit op medisch secretaresse ( niveau 3 -___-’ )

Ik heb nog een vraag; Welke tas/agenda/spulletjes is niet echt kinderachtig voor het MBO? En wat zijn de 'do not’s wat je juist niet moet doen op je opleiding?[/i]

hmm ik ga na de havo (als ik slaag… :pensive: wat nog de vraag is… *kutzooii*)
hbo-v doen in groningen op de hanze :slightly_smiling_face:

weet iemand of dit een leuke opleiding is??

ik zou gewoon lekker jezelf zjin, laatst heb ik mn introdag op het grafisch lyceum rotterdam studierichting mediamanagement, en ik ben uitgekozen maar ik meot zegge ndat het wel allemaal nerveuze maar gezellige mensen waren haha.
tja, zelf kan ik emzelf niet eens voordoen als een ander, ik bgen nogal een flapuit dus…
het is ook een mbo opleiding niveau 4, en volgens mij heb je niet echt don’ts en do’s. ik zou in elk geval neit gaan denken dat je op de middelbare zit en gewoon intresse tonen in wat ze te zegge nehbben, je hebt namelijk zelf gekozen voor je opleiding en niet gaan klieren ofzo.
natuurlijk wel lol hebben gwn :stuck_out_tongue:.

qua kinderachtig? tja, ik heb nou een vis-agenda gekocht, ik verawcht daar wel commentaar op maar ik vind em gewoon te leuk xD

Ik wil Landschapsarchitectuur & Ruimtelijke Planning volgen in Wageningen [de WUR]

Wees gewoon jezelf, iedereen is nieuw en iedereen zal zich moeten aanpassen, desnoods kan je nog switchen van spullen.

diergeneeskunde ^^

Ik ga Sociaal Cultureel Werker-politie doen!:slight_smile:

Ik ga volgend jaar als het goed is psychologie studeren :grinning:

Wat ik me nou afvraag; je kan dan niet meer echt met schriften aankomen ofwel? maar wat kan je dan het beste gebruiken voor aantekeningen ed?

Juridisch medewerker zakelijke dienstverlening!

Je kunt best met grote schriften aankomen. Ik heb begin schooljaar een soort groot boek gekocht met allemaal tabbladen en daar tussen zit gwoon a4… heb ik al mijn vakken in een ding staan zegmaar:)

Dit topic bestaat al wel. http://forum.girlscene.nl/forum/school/wat-wil-jij-studeren-wat-studeer-jij-117111.0.html