Het grote thee topic!

Hoi!

Houd je ook zo van thee? En drink je het liefst warm of koud?
Wat zijn je favoriete smaken?
Ken je thees die helpen tegen kwaaltjes zoals hoofdpijn of concentratieproblemen?
Maak je zelf wel eens thee? Zo ja, hoe?
Deel hier je tips!

Greets, Appel

Theeeeeee :heart:
Ik vind mangothee zelf heeeeel erg lekker en ‘gewone’ thee zoals Earl Grey enzo vreselijk.
En drink het altijd zonder suiker trouwens.

Aardbeienthee is geweldig.

Ik drink elke dag thee, heerlijk!

Mijn favoriet is verse muntthee, maar ik vind theeën zoals Turkish Apple, Rooibos en Earl Grey ook heel lekker.

Mijn favorieten zijn

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51Zo8RfcQ7L.SX300.jpg

http://www.healyourself.com.au/media/catalog/product/cache/1/image/1200x1200/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/n/english_tea_shop___green_tea_pomegranate_tea_bags___20pc_box-650-708.jpg

Ik ben een thee liefhebber maar drink geen thee in zakjes meer.
Ik heb een ‘thee workshop’ gehad en daar hebben ze uitgelegd wat er in supermarkt zakjes zit en hoe dat gemaakt wordt. Ook dat Nederland de slechtste kwaliteit voorverpakte thee heeft van Europa.

Hier staat wat meer info http://www.collective-evolution.com/2013/10/26/whats-in-your-mug-the-toxic-truth-about-tea/ (Geen idee wat voor bron het is maar de info klopt met wat ik heb geleerd in de workshop.)

Het komt er basically op neer dat wat er in (bijna alle) Nederlandse zakjes zoals die van Lipton zit, afval thee is. De theeblaadjes zelf zijn bijna smakeloos. Alle smaak komt van kleine chemische bolletjes. Die kun je zelf gewoon zien als je een theezakje open knipt. Soms doen ze er gekleurde bloemblaadjes bij etc om het beter en echter te laten lijken, maar ook hier komt geen smaak vanaf.

Ik drink dus alleen nog maar losse, verse, échte thee.

@PBG Maak je dan je eigen thee door bijvoorbeeld losse muntblaadjes te gebruiken?

Verse muntthee, vanilla caramel thee van lipton, honing thee, groene thee <3

Als ik ‘munt thee’ drink dan drink ik gewoon losse muntblaadjes ja, soms met wat groene thee erdoor. Ik vind het ook lekker om zelf wat kruiden en noten in heet water te laten trekken. Maar meestal drink ik gewoon voorgemaakte infusions of verse thee van een theewinkeltje. Wij halen onze losse thee dan nu meestal bij degene waar we de workshop van hebben gehad omdat hij thee van hele hoge kwaliteit heeft en ook vaak hele bijzondere combinaties. Hij heeft een blend die smaakt naar zoete champagne, super lekker.

Verse muntthee met wat honing is echt heerlijk

Verdere favorieten:

• Lipton Mint Green Tea
  • Lipton Forest Fruit
  • Lipton Strawberry Cupcake Green Tea
  • Lipton Blueberry

Groene thee met papaja , aloevera , mango en euh nogiets
Mijn alltime favorite

En Kamillethee als ik niet kan slapen , teveel heb gegeten of ongesteld ben …

Lekkerrr, vooral kruidenthee en groene thee. Zwarte thee met fruitsmaken vind ik echt niet lekker, ik lust alleen Earl Grey. Verse muntthee vind ik ook altijd heerlijk.
Ik drink geen suiker meer in mijn thee, ‘vroegah’ wel echt twee grote scheppen, maar moet ik nu niet meer aan denken :cold_sweat:

Ik koop trouwens altijd gewoon de simpelste groene thee bij de Toko die dan ook echt in China is geproduceerd, want dan weet je ten minste dat het gewoon echt alleen groene thee is en niet volgepropt met allerlei extra zooi.

Jaaaa thee! :heart:

Ik koop nooit meer van Lipton, heb daar wat rare verhalen over gehoord, ook door het programma Radar of Kassa ofzoiets. Moet die aflevering nog eens goed terugkijken.

Ik houd niet echt van fruitsmaakjes eigenlijk. 's Morgens drink ik altijd english breakfast, verder vind ik ‘‘warme’’ smaken heel lekker, zoals de speculaas thee van Pickwick. Mmm. Oh, en groene thee! Chai tea vind ik ook heeeeerlijk maar dat telt niet echt als thee :slightly_smiling_face:

@PBG, dat zou ik ZO geloven, dat de thee in NL niet bepaald zuiver is. Vind ook vaak dat er teveel troep bij komt kijken. Wil er graag meer van weten!

nu het najaar de weer aan komt, ben ik weer helemaal in de stemming voor thee!! :upside_down_face:

Oh Camomile Tea is echt m’n lievelings 's avonds :grinning:

Engelse thee of citroen :grinning:

Aardbeienthee of kaneelthee of bosvruchtenthee, appelthee, etc. zijn zooo lekker!

Ik vind eigenlijk alle thee wel lekker, behalve fruitthee met als basis zwarte thee. Nee, dat vind ik echt niet te drinken.