Het grote Tarot topic

Heeeéé
Ik was nieuwsgierig naar tarot, en ik wou graag weten die eraan doet, en waarom. en is er iemand die me nog een keer kan uitleggen hoe het werkt, want die verhalen op internet word je ook niet veel wijzer van… duss… personen die eraan doen? (of hoe je dat ook noemt)

ik heb het ooit een maandje ofzo gedaan, 2 jaar geleden. maar ik was er al snel klaar mee, volgens mij hield ik mezelf er alleen maar mee voor de gek =p. ging een beetje leven naar die kaarten. en het is soms best ‘algemeen’ dus ik vond zelf dat ik er weinig aan had. net als horoscopen eigenlijk, je ziet er bijna altijd wel een kern van waarheid in. dus die kaarten heb ik ergens in de kast gegooid, kwam ze pas nog tegen. ik ben nu weer christen en ik vind het een beetje (onschuldig) occult dus ik wil ze eigenlijk wel kwijt, als iemand interesse erin heeft… doe een goed bod =P

naja ik raad je dus niet aan om er mee te beginnen maar je moet het zelf weten :wink:
ik kan niet uitleggen hoe het moet want dat ben ik al weer zo’n beetje vergeten =P.
volgens mij legde ik ze allemaal op een rijtje neer en pakte ik er wat uit die ik dan weer op een bepaalde manier in een vorm of figuur neerlegde of zo… weet niet meer precies hoe xD. volgens mij snapte ik het ook maar half haha :p.

bij die kaarten die ik had zat in elk geval wel een klein blaadje met handleiding en de betekenis van de kaarten e.d. (deze heb ik: http://www.bol.com/nl/p/b…dex.html#product_overview heb het even nagezocht in m’n bestelgeschiedenis daar xD)
er zijn ook veel boeken over, dus als je er serieus mee bezig wilt zou ik een boek erbij nemen.

ok, thanx!

onze Levensbeschouwing leraar wil ook een keer Tarot gaan doen in de les XD

Hmm, lijkt me niet echt wat…

Ik heb al jaren een tarot-set, maar heb me er eerlijk gezegd nog niet in verdiept: zoiets moet je rustig leren, zeg maar.

Misconceptie: Met tarot voorspel je NIET je toekomst! De kaarten die je trekt hebben een algemene betekenis, maar waarschijnlijk met een kern van waarheid die op jou op dat moment van toepassing is. Tarotkaarten zijn dus kaarten om inzicht in jezelf te krijgen; niet in de toekomst.