Het grote scheer topic

Titel spreekt voor zich…
Hoe ont haar je je?
En krijg je t egt glad zonder stoppels en zonder bultjes ect… En hoe voorkom je irritatie.

scheermesje of harsen, net wat er het beste uitkomt.
En gewoon voorzichtig zijn, dus niet 1, 2 hoppakeee en je ben weer klaar.
En voor de mensen die zich dat afvragen, ja harsen doet pijn op sommige plaatsen. Op je benen niet (vind ik).

Met een hele hoop gedoe!
Meestal ga ik in bad, neem er rustig de tijd voor. Gebruik gewoon wegwerpmesjes van de kruidvat, goedkoop maar goed! Om irritatie te voorkomen gebruik ik als ‘scheergel’ gewoon conditioner/cremespoeling ook van kruidvat eigen merk.
Toch heb ik nog steeds niet de wondermethode gevonden voor glad en zonder bultjes :dry:
Verder vind ik het verschrikkelijk, al dat gedoe en je krijgt nooit alles weg… Tips zijn welkom!

Niet te vaak scheren helpt echt. Ik scheer pas na 4/5 dagen ongeveer, dus als de haartjes al wat langer zijn. Vaak van mesje verwisselen doet ook wonderen. Ik scrub ongeveer een keer per week daar, en als ik ga scheren scheer ik eerst met de haarrichting mee, en daarna voorzichtig tegen de haarrichting in (diagonaal scheren helpt ook). Ik gebruik ook altijd scheerschuim, en soms smeer ik er na het scheren sudocreme op.

wat ik niet wegkrijg trek ik eruit met een pincet…:'D en t doet serieus niet eens pijn+geen bultjes/irritatie.
de rest scheer ik met scheermesje en krijg altijd wondjes… :confused:

met een pincet? is dat geen gedoe? dan kan je toch beter harsen ?? :flushed:

Nee want vind harsen pijnlijk en pincet niet :’) en krijg je ook werkelijk alles weg

Hmm die pincet ga ik ook maar eens proberen, slim! Nu nog hopen dat het inderdaad geen pijn doet want van die veet hars plak dingen zat ik tegen het plafond van de pijn…

Het ligt tog ook aan kwaliteit en type scheermes? van de ah rozr met wit xijn heeel fijn en gaat er bijna alles af… Daar in tegen plastic wegwerpdingwn… Daat krijg ik altijd wondjes mee…

Dit doe ik ook, maar dan wel ongeveer elke twee dagen. En de meestal scheer ik een dag, scrub ik de andere en dan scheer ik weer etc.
Ik denk ook dat je er minder gevoelig voor wordt nadat je een tijdje geschoren hebt.

Inderdaad, als je na 2 dagen al scheert doet het super veel pijn omdat de haartjes nog te kort zijn en je er als het ware aan trekt met je scheermes.
Maar ik haat haar, en wil het bij mijzelf zo snel mogelijk weg hebben altijd.

Tips over glad krijgen zijn inderdaad welkom, zelf gebruik ik scrub.

zelfs met ontharingscreme krijg ik het niet helemaal glad

Talkpoeder! Ik scheer het met talkpoeder. Zonder parfum moet je hebben, en goed de huid strak trekken.

Ik wil het echt een keer laten doen in een salon, maar ik durf niet zo goed haha

wtf?! Scheer je zonder water?

hahahaha ja, ik weet klinkt heel eng is het ook. Want ik durfde het eerst ook niet :’). Maar het werkt echt!

Toen ik voor het eerst begon met scheren was het wel altijd glad. En nu jaar ofzo verder krijg ik het echt niet meer normaal glad en heb ik er ook meer last van.

Na het scheren even een creme of bodylotion gebruiken, helpt bij mij altijd :slightly_smiling_face:

Mijn haargroeirichting op mijn onderbenen is zo debiel, gewoon overdwars ofzo :’) Dus ik moet bijna in rondjes scheren, want als ik gewoon ‘omhoog’ scheer en ik voel dan na het douchen heen en weer op mijn been voel ik nog stoppeltjes, echt stom.

Oh my god, ik zou mijn hele huid eraf trekken volgens mij.