Het Grote Racisme Experiment

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1377899 Hey Allemaal ! Ik heb laatst deze uitzending gezien, vind het een super goed progamma. Laat even weten wat jij er van vind ! xx

Ik heb hem ook gezien! En ik vond het zo heftig. Ik werd er zelf helemaal gek van. Die vrouw die ‘‘leider’’ speelde probeerde de bruin-ogen ervan te overtuigen dat de blauw-ogen lui en dom zijn, en na drie uur vroeg ze aan de bruin-ogen om mee te doen als ‘machthebber.’ En ik vond het zo goed dat dat de man met de baard en meisje met de hoofddoek het experiment meteen verlieten na die vraag.

Ik vond het echt superfascinerend. Echt bijzonder.

Komt mij een beetje over alsof de conclusie van dit hele verhaal is dat we ‘nieuwkomers’ in nederland maar nog meer moeten gaan sponsoren en helpen?

Dit was echt heel erg interessant, ik vond het in het begin best heftig.

Ik heb het net bekeken en al ziet het er allemaal te heftig uit, ik begrijp dat dit gewoon de werkelijkheid is en dat mensen zich zo kunnen voelen. Ik maak dit ook mee, maar gelukkig niet zo vaak omdat waar ik woon er meerderen van ‘ons’ zijn zegmaar… Hier zie je ook al de zij-wij cultuur…

Ik vind het echt een hele mooie documentaire om mensen zich er bewust van te laten zijn hoe het is voor de andere ‘groep’…

Heb net de aflevering gezien. Wat heftig allemaal. Maar ik begreep de blauwe ogen goed, want in hun positie sta ik ook heel vaak. Zoiets moeten ze echt doen op mijn school!