Het grote puisten aanval topic

Hallo en welkom in het grote puisten aanval topic!!

Herinner jij je nog toen je voor de spiegel stond en zei van: “Nu wil ik van al die puistjes vanaf,” allemaal hebben we dit wel eens gezegt en de meesten begonnen de dagen daarna ook wel goed hun gezicht te reinigen, maar slechts enkelen van jullie hielden de strijd tegen de puist vol, en kregen een egaal huidje, maar het merendeel was te zwak en stopte er mee, omdat ze zogezegt geen tijd daarvoor hadden, of omdat ze zo moe waren dat ze liever meteen in hun bed kropen, inplaats van eerst goed hun gezicht te reinigen.

Maar daarvoor is er voor nu het enige echt “PUISTEN AANVAL” topic.

DOEL: Je gezicht te reinigen en te verzorgen tot dat je zo goed als helemaal puist vrij bent.

Want wie wil nou niet een egale en puistvrije huid hebben?
Geef nu toe wat heb jij liever?

http://www.xead.nl/upload/cb87e8f389ddc9b827e936dbd4892a8ccHVpc3Rlbi5qcGc=.jpg

WHAT TO DO:

• s’Morgens en s’avonds je gezicht reinigen met gewoon lauw water.
  • Geen puistjes meer uitknijpen (Krijg je in het slechtste geval littekens van)
  • Camoufleer je puistjes niet meet, daar raken je poriën verstopt van, met als gevolg dat je nog meer puistjes krijgt.
  • Probeer zo weinig mogelijk vet te eten, natuurlijk mag je af en toe nog wel eens een grote chocoladereep of patat eten, maar doe dit liever niet te vaak.
  • Veel water drinken! Je puistjes gaan er niet door weg, maar veel drinken zuivert je huid en lichaam.
  • Stoom je huid 1 keer per week.
  • Gebruik en reinigende lotion en tonic.
    -Gebruik liever ook geen vette cremes, deze kunnen voor nog meer puistjes zorgen.

http://26.media.tumblr.com/tumblr_kvr63cTMXp1qaesfvo1_400.jpg

Dus wat gaan we hier met zijn allen doen. We verklaren de oorlog tegen de puist en wij hier gaan winnen. Dus moest je willen meedoen? Tjah zet hieronder maar een berichtje neer.

heb dus nu echt een puist aanval, kwam echt vanuit het niets

haha, handig topic :slightly_smiling_face: mijn hele voorhoofd zit eronder :blush: maar ik heb een pony erover heen hangen… ;d

Ik heb totaal geen last van puistjes gelukkig :slightly_smiling_face:

ik ging gewoon aan de pil.

ik raad iedereen aan om altijd je gezicht s’avonds schoon te maken.
ik had bijna een gave huid, had 1 x geen tijd en nu zit ik weer met een puisten kopT_T

Ik krijg ook zo’n aanval vlak voordat ik ongesteld word :’) Killing!

Sudocrem (Jaa, zonder e erachter) werkt ook heel goed.
Jup, is eigenlijk voor schrale babybilletjes, maja, who cares?

Vet eten is volgens mijn dermatoloog een fabeltje die teveel mensen geloven!

ik heb er niet veel last van alleen als ik ongesteld ben , komt er af en toe eentje te voorschijn

Maar dit is denk ik meer een topic om met z’n allen puisten tegen te gaan.

Ik heb er ook weer heeeeel erg last van. Alleen ik maak nu wel altijd mijn huid goed schoon dus ik denk dat het meer komt door mijn uhm, slechte eetgewoonten. Ik denk niet dat het alleen maar een fabeltje is dat je van ongezond eten puistjes krijgt…

Ik heb ook weer mn week… Ga me echt proberen te houden aan die tips!

ik heb het alleen als ik echt stressing ben. en heel soms in de periode van mijn eisprong. maar ik heb eigenlijk niet echt iets te klagen (:

als ik ongesteld moet worden krijg ik meer puistjes.

maar ik smeer benzoyperiode en dat helpt heel goed ^^ van de huisarts.

verder eet ik veel fruit en groente, en probeer veel water & karnemelk te drinken

Kom net terug van winkelen met vriendinnen en wow hier zijn gewoon al 17 reactie’s op. Had ik niet echt verwacht. Ben ook het kruidvat binnen gewandelt en heb deze twee dingetjes meegenomen.

http://img88.imageshack.us/img88/5115/s6co5555555py.jpg

Zo die blauwe helemaal rechts. Het is een soort van gelscrub ding en op de verpakking staat dit: -Reinigt diep de poriën
-Verwijdert meer onzuiverheden.
-Gladde en satijnen afwerking.

Maar ook dit heb ik nog gekocht.

http://www.nivea.nl/~/media/NIVEA/nl-NL/packshots/Visage%20juni%202011/ZuiverendeClearUpStrips.ashx?mh=450&mw=300&reflection=1&reflectionHeight=50

Hopelijk werken deze 2 producten een beetje :slightly_smiling_face:

Heb zo nu en dan een puistje (wel meestal 2 tegelijk) en dan heeft ie ook een kop enzo. Iedereen zegt dan: “uuurgh die moet je uitknijpen” en dan kom ik met de slimme reactie dat dat slecht is voor je huid en dat iedereen puistjes heeft dus je je er niet voor hoeft te schamen (a).

Oke niet dat dit hier heel veel mee te maken heeft, maaaaaar ik vind het echt een heel goed idee. Ik heb ook ontdekt dat je echt 's avonds je huid moet reinigen omdat dan je huid herstelt en puistjes etc. aanmaakt (te vergelijken met groeien, dat doe je ook 's nachts). Ik weet niet of het heel veel uit zou maken als je je huid 's ochtends niet reinigt, als je het 's avonds maar doet inderdaad. :slightly_smiling_face:

Eerst gebruikte ik een tonic + gezichtscrème en daar ben ik nu 2 weken mee gestopt te gebruiken en ik merk wel dat ik wat vaker en sneller een puistje krijg maar dat ik wel een gavere en egalere huid heb. Tja, what to choose? Ik ga binnenkort een gezichtscrub van Lush uitproberen, hopen dat die helpt!

Ik heb trouwens een gecombineerde huid, en jullie?

Ehm ik doe dit allemaal al zo’n 2 jaar en ik heb nog steeds puistjes …
Beetje oppervlakkig van je, aangezien het ook vaak door hormonen komt en niet door luiheid van reinigen oid?