Het grote platen/vinyl topic!

Hallo mede-platenliefhebbers onder ons!

Post in het ‘grote platen/vinyl topic’ alles omtrent platen/vinyl.
Plaats hier dus gerust je stash, je wishlist of stel vragen.

Ik heb geen platen, maar mijn moeder heeft wel alle Beatles platen.
Maar ik vind ze zo tof. En ik heb wel een wishlist, namelijk alle lp’s van Mumford & Sons. (oke volgens mij hebben ze er maar drie, maar toch) Die zou ik écht heel graag willen hebben. Veel toffer dan een CD, waarbij ik bang ben dat ik 'm op een gegeven moment toch niet meer draai omdat ik alles via de laptop luister.

Dat vind ik niet duur, een hoop cd’s kosten in Nederland nieuw ook al snel €16 of meer, zelfs de ‘gewone’ (dus niet-deluxe) edities. En dan heb je het goede geluid en het gezellige sfeertje van een plaat niet eens!

Anyway, jaaa! Ik heb een platenspeler (moet alleen boxjes ervoor fiksen, waar ik niks van begrijp maar gelukkig wilt mijn vriend me over twee weken ermee gaan helpen). En deze platen heb ik tot nu toe:

1. Back To The Future II soundtrack
  2. Black Music
  3. Classic Rock (The London Symphony Orchestra)
  4. Grease soundtrack
  5. The Kik - Springlevend
  6. The Maccabees - Empty Vessels featuring Roots Manuva
  7. The Maccabees - Wall of Arms
  8. The Maccabees - Pelican (7" single)
  9. O Ja… (herinneringen aan 5 Schmidt/Bannink musicals)
  10. Skrillex - Scary Monsters And Nice Sprites
  11. Something Corporate - Leaving Through The Window (special 11-year-anniversary-edition) (rood vinyl)
  12. De Staat - Machinery
  13. The Tamla-Motown Sound!
  14. Tamla-Motown is Hot, Hot, Hot!
  15. Two Door Cinema Club - Tourist History

Meer dan de helft ervan heb ik zelf gekocht, de andere platen heb ik van mijn ouders overgenomen. Geen idee of het ook daadwerkelijk de moeite waard is om te houden, maar dat komt als mijn geluid in orde is. :slightly_smiling_face: verder hebben mijn ouders nog alles van The Beatles en waarschijnlijk ook een hoop van Queen, dat mogen ze van mij niet weg doen omdat ik het zelf wil overnemen haha.

Ik heb nog een platenspeler bij mijn oma op zolder (twee zelfs) die ik mocht hebben, snel maar eens ophalen! En ook nog een hele stapel LP’s van mijn oma zelf, en een hele stapel van mijn vader. Alle Michael Jacksons er maar snel tussen uit gevist :'D

Even melden voor de Belgische platenliefhebsters: in de music mania (= platenwinkel in Gent), kan je de komende dagen alles wat ze in de winkel hebben aan 50% korting krijgen, misschien wel interessant (:

Ik hou van LP’s, mijn vader en ik hebben een hele verzameling! :slightly_smiling_face:

Ik ben een LP gek!

Ik vind het heerlijk om in platenzaken rond te struinen. gelukkig hebben we thuis ook een platenspeler!

Mijn broer werkt in een antiquair waar ze ook platen verkopen en die neemt soms ook wel eens lp’s (u2, beatles, rolling stones, david bowie) voor me mee en dat vind ik heel leuk!
gewoon die hele sfeer van een plaat. en dan vooral oude platen. dat voelt zo apart.

Eerst een platenspeler kopen :slightly_smiling_face:

Tof topic!

Ben er nog niet heel lang mee bezig, maar luister al wel langer naar The Beatles e.d. Mijn bescheiden collectie tot nu toe:

The Beatles - Abbey Road
The Beatles - 1962-1966 (red album)
Simon and Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
Simon and Garfunkel - The Concert in Central Park
Simon and Garfunkel - Parsley, Sage, Rosemary and Thyme
U2 - Under a Blood Red Sky
Al Stewart (live) - Indian Summer
Neil Diamon - Love at the Greek
Johny Cash - I Walk the Line
The Mamas & Papas - Greatest Hits
Erik Satie - Piano Works
Filmmuziek van Grease
Jacques Brel - Ne me quitte pas
Carole King - Greatest Hits

De laatste paar zijn wat guilty pleasures haha, puur leuke herinneringen.
Op Koninginnedag in Amsterdam een nieuwe platenspeler gekocht (aangezien die van mij kapot was) van een hele aardige man die ook nog zo’n 120 platen had liggen. Ik woon totaal niet in de buurt, maar m’n zwager gaat binnenkort langs om te kijken of er wat voor me tussenzit (: Fingers crossed!

Heb ook nog het een en ander staan op vinyl, van oa Pink Floyd (Japanse 180 grams kwaliteits LP persingen met hard kartonnen hoezen) en diverse jazz LPs (US persingen) die ik helaas niet kan afspelem omdat mijn ex vriend alle apparatuur heeft meegenomen. Hij heeft alleen een hoop CDs en LPs achtergelaten.

Verder een hoop vage avantgarde jazz staan op LPs op het Duitse ECM en Enja label waar je als doorsnee luisteraar geen soep van kunt koken.

Ik heb de singel van rick james op plaat; give it to me baby
zo perfect.
vriend van me heeft heel veel platen, vooral oude reggae, is ook wel vermakelijk

en die oude rod steward platen zijn echt maar 2 euro ofzo!

.

.

Hangt heel erg van de lp zelf en de kwaliteit af (idk waarom ze gedumpt zijn, maar misschien dat sommige niet lekker meer lopen?) en ik zou inderdaad even kijken wat er gemiddeld voor die artiesten/platen op Ebay enz. gevraagd en geboden wordt.

ze zien er -volgens m’n moeder, die heeft er dan wel nog een beetje verstand van- nog goed uit, maar ik zal inderdaad wel eens op ebay/mp kijken ,dankjullie! :slightly_smiling_face:

Heb zelf een lp met the soundtrack van Star Trek The Motion Picture :grinning: voor 50 cent in de kringloopwinkel :upside_down_face:
Heb nog geen platenspeler maar vond hem wel vet, ben van plan om er meer te kopen en ze op te hangen in mijn nieuwe kamer :slightly_smiling_face: En uiteindelijk ook een platenspeler op de kop te tikken :slightly_smiling_face:

Np, succes!

^^ Piv, love your ava! :smiling_face_with_three_hearts:

Zit leuk spul tussen, zie oa een dubbelaar van Mike Oldfield en Dire Straits, The Eagles, en Deep Purple. De rest is bagger en slechts geschikt voor de schredder.

De waarde hangt af van de persing en staat van de LP. Mijn ervaring is dat eerste Lp persingen (zonder streepjescode) en near mint in verhouding het meeste opbrengen. Vooral Japanse Lp persingen zijn gewild en gezocht.
In Heerlen zit Didi (tweede hands LP, CD en strips) hij is een kenner en kan snel beoordelen wat wel iets kan opleveren.
Heb afgelopen week nog voor 8 euro de CD Face Value van Phil Collins geocht, blijkt het de eerste 1983 CD uitgave te zijn zonder streepjescode op de achterkant. Op ebay vragen ze voor dit soort CDs al gauw enkele tientallen euro’s.

De beste sites om te kijken wat een Lp of Cd waard is is gemm.com, muiscstack, en vooral discogs. Maar je moet niet kijken wat gevraagt wordt, maar wat erop geboden en betaald wordt.

Die Oldfield kan tussen de 10 en 16 euro opbrengen afhankelijk van staat en persing. UK of W Germany. Die Dire Straits rond de 5 en 8 euro. mint condition.

Er zijn verkopers die de CDs wel erg bruin willen bakken, klik maar eens op deze links. :cold_sweat:

Slayer CD Show No Mercy 1st press JAPAN-FOR-EUROPE CD slimline snap tray case prijs € 333

JAPAN CD VG+ Pink Floyd - Wish You Were Here 35DP 4 prijs € 599

http://www.ebay.nl/itm/JAPAN-CD-VG-Pink-Floyd-Wish-You-Were-Here-35DP-4-/330927778852?pt=Bücher_Unterhaltung_Music_CDs&hash=item4d0cd52c24