Het grote Marktplaats-problemen topic

Waarschijnlijk heeft iedereen van jullie wel eens wat op Marktplaats gekocht of verkocht. Meestal verloopt de (ver)koop soepel, maar heel af en toe kan er ook wel eens wat mis gaan.
Bijvoorbeeld: het voorwerp wat je hebt gekocht is nooit aangekomen, je hebt iets gekregen wat totaal niet op het voorwerp lijkt, de verkoper reageert niet meer op je berichtjes terwijl je al hebt betaald, een koper eist zijn geld terug terwijl je zeker weet dat je het naar het goede adres hebt verstuurd, etc. etc.

Wat kun je doen in zulke gevallen? Marktplaats biedt geen ruime (ver)kopersbescherming dus in veel gevallen ben je helaas je geld kwijt. Maar soms kun je wel (een deel van) je geld terugkrijgen, bijvoorbeeld wanneer je met Paypal hebt betaald.

Het leek me wel handig om hier te kunnen praten over de problemen die je op dit moment hebt of hebt gehad op Marktplaats. Ervaringen uitwisselen, tips/advies geven, alles kan helpen!

- Ik heb gezocht of er al een soortgelijk topic bestaat, maar kon niets vinden. Als het wel al bestaat, excuses! -

Ik kijk tegenwoordig nooit meer op marktplaats door al die reclame tussen de advertenties.
Mijn broertje had ooit een Playstation 3 gekocht via marktplaats maar na de betaling is er nooit meer gereageerd. We konden verder niks doen helaas.

Ik zou gewoon nooit echt waardevolle dingen kopen en die vervolgens laten verzenden. Haal ze op of koop het niet. Ik vertrouw niemand op Marktplaats genoeg om er ff 100 eu naar over te maken ofzo. Ik reis nog liever 3 uur heen en terug dan dat ik dat doe. Als je geen studenten ov hebt is dat niet echt een optie natuurlijk, maargoed dan maar dichterbij zoeken of gewoon niet kopen. Gelukkig vertrouwen anderen mij wel genoeg altijd :’)

En dingen zoals elektronica altijd goed testen voor je het meeneemt en ook voor je het meegeeft als je de verkoper bent. M’n broertje verkocht aan iemand z’n xbox en hij deed het gewoon goed, maar hij had die lui niet laten testen bij ons thuis voor ze het meenamen. Dag later ofzo kwamen ze terug van ‘ja hij doet het niet’. En toen was dat ding dus naar de tering, had m’n broertje geen bewijs dat hij het eerder wel had gedaan en was hij z’n geld kwijt en zat hij met een kapot ding.

Ik heb zelf drie weken geleden een broek gekocht op Marktplaats van een meisje wat haar kast aan het opruimen was en al ruim 5 jaar actief is op MP. Het klonk allemaal best betrouwbaar. Ik heb het geld meteen nog naar haar overgemaakt. Vervolgens hoor ik een week niks en vroeg ik aan haar of ze het geld heeft ontvangen, ze stuurde toen dat ze het wel had ontvangen en de broek zsm zou versturen. Dat vond ik al laat maar oke.
We zijn inmiddels twee weken verder en ik heb nog steeds niks ontvangen. Ik heb al vier mailtjes naar haar gestuurd waar ze niet op heeft gereageerd. Ik heb zelfs met een ander account aangegeven dat ik interesse had in een van haar andere spullen, maar daar is ook nooit een reactie op gekomen.

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken, ze lijkt me niet zomaar een oplichtster (aangezien ze maar 15 euro van me heeft gekregen), en ook omdat ik bij al haar advertenties zie dat ze niet op biedingen reageert en sommigen al weken “gereserveerd” zijn. Het lijkt bijna alsof er iets met haar is gebeurd ofzo.

Ik heb weleens gehad dat iemand mijn pakketje niet had ontvangen. Toen ik zei dat ik het wel gewoon had opgestuurd heb ik niets meer gehoord. Geen idee of het nu wel of niet was aangekomen.
Zelf zou ik inderdaad nooit een groot aankopen laten opsturen, dan zou ik het ook op komen halen.

heb net een berichtje gekregen op mijn item
diegene vraagt of we kunnen afspreken op het station
wat vinden jullie klinkt dat onbetrouwbaar?
ken iemand die ookis zoiets heeft gedaan die is toen beroofd :confused:

Ik vind het wel normaal, ik heb wel eens dingen opgehaald (of verkocht) op het station. Ik denk dat het zelden gebeurt dat je dan word beroofd.

Ik had mijn oude iPhone eens op marktplaats gezet en toen wou iemand het voor 200€ overnemen, maar dat was dikke oplichting vanuit Nigeria :’)

Uiteindelijk heb ik het ding nooit opgestuurd omdat ik het van tevoren al niet vertrouwde, degene had via PayPal zogenaamd betaald (ja, kijk in je spambox voor een mail van paypal). Terwijl ik dan altijd een mailtje krijg in mijn normale email box. En het was ook helemaal in het Engels enzo.

Na dat mailtje heb ik niks meer teruggemaild en die oplichter heeft daarna ook niet meer boos teruggemaild ofzo. Moest ie durven, ha.
Wat een zieke mensen.
Maar ik kijk echt heel erg uit met wat ik op MP koop/verkoop. Het liefst heb ik dat mensen het op komen halen.

Laatst had ik wel een iPod Classic gekocht voor 80€ maar die gast woonde in Groningen (en da’s 5 uur reizen retour) dus ik had hem laten verzenden. Kreeg hem gelukkig wel in zeer goede staat én met twee oplaadsnoertjes erbij, waarvan een van 3 meter die ik nu gebruik voor mn iPhone vanuit bed. Dat was wel echt chill.

Ik heb ook een keer zoiets gehad, ging verder gewoon goed. Ik zou er wel voor zorgen dat je op een plek staat waar veel andere mensen staan, en eventueel een telefoonnummer van die persoon vragen voor het geval dat jullie elkaar niet kunnen vinden/herkennen. Misschien een familielid of vriend(in) vragen om bij je te gaan staan zodat je niet alleen bent?

Ik maakte een advertentie aan om schoonmaakwerk te vinden en werd meerdere keren benaderd voor erotisch werk.

whut? :’)

Hahaha, want dat is bijna hetzelfde enzo :’’’)

Ik ben 150 euro kwijt :dry:

Ja ik maak dus nooit meer de fout dat ik mijn nummer er per ongeluk bij heb staan.

Ik heb echt al 10x een mail gehad van iemand die thuis massages wilde… Juist… Na de 10e keer zeggen dattie moest oprotten met z’n mails is hij gestopt.

Wow, precies hetzelfde heb ik ook meegemaakt met mijn iphone. :’)

Vind ik wel betrouwbaar, een station is gewoon makkelijker te bereiken dan een huis ergens random in een stad waar je dan weer en bepaalde bus voor moet hebben en eventueel lopen blabla. Heb 't ook 2x gedaan. Spreek gewoon af in de kiosk ofzo.

Ik verkoop sinds kort op girlscene, en had hier ook een oogschaduw opgezet om te verkopen. Ik had contact met een ander meisje die oorbellen van me had gekocht en ze vertelde mij dat er op marktplaats iemand een foto van mijn oogschaduw gebruikte. Die had daar dus echt al serieuze biedingen op gekregen, en het item was intussen ook gereserveerd. Ik heb diegene gisteren gelijk gemeld, maar nog niks gehoord dus ik hoop dat het op tijd is voor diegene. Wat ik trouwens wel raar vind is dat die verkoper al 8 jaar op marktplaats zit

Die kreeg ik dus net ook nog even. Of ik na het schoonmaken kan masseren. Euuuh nee.

Zoveel viespeuken op marktplaats.
Mijn moeder is masseuse en had ook een advertentie op marktplaats maar die heeft ze eraf gehaald omdat 80 procent van de reacties erotische massages of een happy ending vroegen. Terwijl het super duidelijk in de advertentie staat dat ze dat niet doet.

En ik verkocht eens een leather look legging en een man wou super veel aanfoto’s, die bleef ook maar zeuren en mailen. :confused: