Het grote leeftijdsverschil & ouders..

Het zal mij niks verbazen als mensen mij nu herkennen, maar dat even terzijde.

Vanavond heb ik een eerste date met een jongen. Allemaal leuk en aadig, maar hij is wel 9 jaar ouder dan ik, ik 17 en hij 26. We kennen elkaar al een maandje, en er is altijd veel contact geweest, ook vaker bij elkaar geweest, dus tijd voor een eerste date. Allebei hebben we geen moeite met het leeftijdsverschil. Immers zitten we op een lijn. Maar daar komt het grote issue, ouders… Ze weten van niks, en ze hebben niet eens een vermoeden dat ik contact met hem heb. Gelukkig komen we uit hetzelfde (kleine) dorp, dus ze weten wie hij is (op een positieve manier).

Tot heden weten ze dus helemaal niks van ons, en ook niet dat ik over een paar uur een date met hem heb. Mijn ouders komen pas weer om half 4 weer thuis, en dan heb ik een uur om te vertellen dat hij mij komt oppikken. Maar hoe kan ik dit het beste overbrengen? Iemand ervaringen mee? En hoe ouders er op reageerde?

-

Idd, ik zou eigenlijk er gewoon heel luchtig over doen… Als je er nu al zo’n big deal van gaat maken maak je het alleen maar ‘erger’, denk ik.

Ik zou het idd op een luchtige manier vertellen, maar ik garandeer je dat je ouders not amused gaan zijn. Je bent minderjarig en in feite mag dit niet…Niet dat ik je veroordeel, want ik heb zelf een vriend die ouder is (al ben ik wel meerderjarig), maar ouders maken hier wel een issue van.

@BettiePage

Wat is jou ervaring? Als ik het vragen mag. Ik word over 3 maandjes 18, en als ze dat als issue vinden, dan ben ik bereid om te wachten. Mijn ouders zijn namelijk niet bepaald makkelijk om dit soort dingen door hun vingers te zien.

Ik zou zometeen hetzelfde zeggen als LoveyHoney zou doen. En als je terug bent van de date en ze vragen hoe het was en hoe hij is enzo zou ik het gewoon luchtig brengen.

Het verschilt per ouders hoe ze ermee omgaan. Mijn ouders vinden het leeftijdsverschil van 6 jaar tussen mij en mijn vriend geen probleem.

En en en? :grinning:

In feite mag het dus gewoon wel. Vanaf je 16e is het legaal, dus over de wet hoef je je geen zorgen te maken. Ik denk dat je ouders eerder uit moreel oogpunt de situatie misschien niet heel erg kunnen waarderen. Maar zoals je al zei, ze kunnen hem op een positieve manier, dus dat loopt waarschijnlijk wel los. Succes!

@ x_annekeee

Mijn ouders deden er vrij relax over! Ze vinden hem wel eigenlijk iets te oud, ze accepteren het. Mijn moeder piekert alleen over mijn toekomst, wil dit zodanig uitlopen dat het ook echt iets wordt. Dat is een zorg voor later, nu lekker genieten. :wink:

Er mag van mij part een slotje op!

Ah fijn voor je! Veel plezier en geluk met hem :wink:

Een vriendin van me had ook een date met een oudere jongen. Haar vader bracht haar en vroeg: Dus, die Daniël, hoe oud is hij?
Zij: 29
Die vader keerde de auto om.
Zij: Grapje, 23.
Toen mocht het weer =’)

Elke ouder vat het anders op, maar liefde kan je toch niet tegen houden. Als ze het je verbieden, ga je het toch stiekem doen. Niet dat het bij mij al zo ver is, maar het gaat om het idee! Gelukkig vinden ze het geen probleem! Want ik zou het echt zonde vinden als dit over ging hihi.

Dankjulliewel!