Het grote kleitopic

Oké, dit ga ik heel tuttig noteren. :’]
Aangezien de laatste tijd allerlei topics worden geopend over fimo klei en dat soort dingen, dacht ik: “Goh, als er nou een topic was waar alles in zou kunnen.”

• Tips
  • Ideeën
  • Inspiratie
  • Kleidingen die je hebt gemaakt

Noem maar op, het kan hier allemaal. Laten we het een actief topic maken. n_n

[i]Goed idee :slightly_smiling_face:
Leuke dingetjes om te maken ;
-Cupcake’s
-Hamburgers
-Muzieknootje
-Ketting of armband van een merk bijv. Chanel
-Balletschoen

Kus.[/i]

Het verven van klei.

• Ikzelf gebruik acrylverf, volgens mij kan plakkaat ook maar ik weet het niet zeker.
  • Gebruik goede kwasten. Meestal kosten ze wat, maar die verharen teminste niet en gaan lang mee.
  • Spoel je kwasten goed uit, anders gaan ze minder lang mee en heb je kans dat de kleur erin blijft zitten.
  • Als je sieraden wilt maken, koop een zakje met kettelstiften die je in je klei kan doen. Als je wilt gaan verven, kan je een draadje door het oogje rijgen zodat hij goed kan drogen.
  • Zelf hang ik alle klei dat net geverfd is aan een kledinghanger.
  • Glans, dat maakt het helemaal af. Heb geduld met het drogen. Het duurt ong. een dag voordat het helemaal is opgedroogd. Zit er ook niet eerder aan.

marshberry weer he…:stuck_out_tongue:

ik heb nu, 2 cupcakes en 1 donut 1 beertje en nog wat andere dingetjes…

Wat een groot topic, 3 reacties :'D

Ik zal het nog wat vergroten! :stuck_out_tongue:

Kleien is eigenlijk het enigste van al de dingen die ik op 6 jaar tekenacademie heb gedaan wat ik echt niet kan. Alles wat ik maakte zakte in. Bij groepsopdrachten gebeurde het nogal vaak dat hetgene dat ik gemaakt had, ‘per ongeluk’ tegen de grond werd gekeild door mijn teamleden^^.

ik had n vraagje, als je gaat fimokleien kun je er dan ook van die kleine (plastic) diamantjes op doen zonder dat die in de oven gaan misvormen ofzo?

Nooit geprobeerd eigenlijk, maar volgens mij kunnen kralen ook in de over. Naja, je moet het maar is proberen. xD

oke (’: ik ga in de vakantie fimokleien, nog nooit gedaan eigenlijk maar t lijkt me echt super!

Fimo klei

- Tips ; het figuurtje zo snel mogelijk lakken als het uit de oven is anders word ie snel vies - Ideeën * banaan * lp * schildpad * ijsje * cupcake * hamburger * ballon * roosje * madeliefje * hartje * lolly - Inspiratie x - Kleidingen die je hebt gemaakt * roosje * cupcake * hamburger * ijsje * madeliefje * schildpadje * ballon (met gekke oogjes :stuck_out_tongue:) * hartje * lolly

xxx! <33

Dit is mijn kleimethode;

• Ik doodle wat op mijn tabletje. Het wordt een enorme chaos, met alles wat er in mij opkomt.
  • Dan print ik het uit
  • Kleien maar

:’]

Eerst dacht ik ook van waarom zou je schetsen, maar het helpt tegen de blokkade. D=

Plastic in de over, lijkt me niet echt handig ofzo…

Naja als je nagaat, fimo of andere polymeer kleien zijn ook een soort plastic. Ach ik zou het gewoon proberen. x]

Idee:
Een Mario-mushroom!

Kun je eigenlijk de klei gewoon op elkaar plakken zonder dat het los raakt in de oven? Want op school mochten wij nooit klei op elkaar plakken, omdat dat los raakt in de oven. Kan het met fimo klei wel?

Met fimo kan het wel gewoon. n_n
Maar je kan ook iets van fimo in vloeibare vorm kopen, dat beter dingen aan elkaar plakt.
Maar ik doe het gewoon op elkaar. x]

Ik wil het in deze vakantie gaan doen. Weet er iemand een paar winkels waar ik het kan kopen? Of kan iemand uitleggen hoe het allemaal precies moet enz? Alvast bedankt! Xox.

Up!

I’ve just made some fimostuff:

http://i26.tinypic.com/jjpjyv.jpg

http://i32.tinypic.com/ivalb7.jpg

Looks cute! :]