Het grote 'ik ben/word gepest' topic.

Ik vond 't wel een goed idee om dit te openen, aangezien er best nog veel jonge meiden hierop zitten, en natuurlijk wat oudere die dit misschien wel hebben meegemaakt?

Ik ben zelf ook héél lang gepest, en ben uit eindelijk naar een andere school gegaan. Wat hebben jullie eraan gedaan? x

Ik werd zelf ook gepest in de basischool in groep 7 tot 8. Uiteindelijk heeft mijn leraar er eindelijk wat aangedaan. Gelukkig waren ze toen meteen gaan stoppen met pesten.
Het was echt heel erg ellendig, maar aan de andere kant heeft het me ook sterk gemaakt.

Ik ben van groep 3 tot en met de 1e klas gepest. En ik heb er eigenlijk niks aan gedaan/kunnen doen want ik stond er alleen voor. Leraren deden niks en een keer toen ik bij een leraar kwam in groep 8 kreeg ik ‘Maury je komt altijd maar bij ons, leer het zelf eens op te lossen’. Ik werd natuurlijk ook áltijd gepest door oudere jongens, daar doe je ook echt zelf wat tegen :’)
Resultaat is dat ik nu heel erg in mezelf getrokken ben en niet makkelijk contacten maak.

Ik ben zelf ook gepest op de basisschool maar dat is al zo’n 6/7 jaar geleden. Het was niet echt een extreme vorm maar meer nageroepen worden etc. Ik heb me hier geprobeerd overheen te zetten en ik moet zeggen dat het uiteindelijk weinig invloed op me heeft gehad.

Ik ben het zeker met je eens dat het een goed plan is om dit topic te openen! Ik denk dan ook dat er een hoop meisjes op Girlscene ervaring met dit probleem hebben.

mijn vriendin is in de 1ste klas van middelbaar heel erg gepest en toen
is ze naar een andere klas gegaan klas waar ik zat :wink: en nu we weer
opnieuw ingedeeld zijn zit ze weer met die pesters in de klas alleen doen
ze nu wel normaal tegen haar…

pesten is gewoon zo laag

Want ik ben ongeveer tien jaar gepest, en dan vooral ‘lelijk’ genoemd te worden… En nu durf ik niet eens uit te gaan omdat ik bang ben dat mensen 't weer gaan doen. :confused:

gelukkig nog nooit gepest… [i]Nah ja, heel eerlijk werd er in de bassisschool heel gemeen gedaan tegenover mij, i.v.m dat er maar 5 meisjes in mijn klas zaten wat dus wel makkelijk was.

Dan droeg zo’n meisje bijv. skinny jeans (wat toen best in was)
En als ik die toen nog niet had, werd je gepest -___- met dat je arm was en dat je nietmee mocht spelen enz enz En die fucking leraren deden echt NIETS[/i]
mr nu in die middelbare school is dat helemaaaaaaal niet zo.
Ik zit nu in de derde en ik heb echt super veeel vrienden. Zowel in mijn klas als buiten mijn klas. :’)

Op de basisschool en de middelbare. Basisschool was het niet zo heel erg, waren maar een paar jongens die altijd rotopmerkingen maakten. Wel is er 1 jongen in mijn klas in groep 7 zo erg gepest dat mijn klas uiteindelijk gesplitst werd(moet je nagaan in wat voor een kutklas ik zat, politie is zelf in de klas geweest vanwege dat pesten en doordat die jongen in elkaar geslagen was)
Op de middelbare werd het erger, had wel wat vriendinnen maar hoorde toch eigenlijk nergens bij. Kan er zelf echt niet tegen als ik al die erge verhalen altijd hoor. Ik heb stage gelopen in het basisonderwijs en heb toen altijd hard opgetreden als ik merkte dat er gepest werd. Misschien zelfs iets te hard, maar pesten moet gewoon niet getolereerd worden. Ik vind ook dat veel docenten pesten te makkelijk afdoen met woorden als: los het zelf maar op, stel je niet aan, het valt wel mee etc.

Ja, dat vind ik ook.

Ik ben nooit echt gepest (ik werd alleen bij de kleuters buitengesloten, maar toen ben ik naar een andere school gegaan), maar ben wel altijd het buitenbeentje. De vriendinnen - niet heel veel - die ik heb, daarvan werden/worden de meeste gepest, en er wordt sowieso over ons geroddeld. Ik heb nooit echt bij een klas gehoord, ik was altijd een extra groepje, overbodig bijna. Ik durf daarom ook geen contact te maken - zit nu in een nieuwe klas - met de populairdere kinderen enzo. Ik heb daarom niet veel vriendinnen, maar ik voel me ook gewoon totaal anders dan hen allemaal. Tja, zelfs als je niet in je gezicht wordt gepest, dan nog, komt het bijna even hard aan.

Dit komt mij zo bekend voor. Echt altijd het groepje wat er niet echt bij hoorde.

Bij mij ging 't wel echt ver. Van 't klimrek afduwen, me bijten, mijn haar eraf knippen, mijn hoofd in de wc pot duwen etc…

Bij mij is trouwens mn jas een keer in de wc gegooid. Toen moest iedereen op een briefje schrijven of hij/zij het gedaan had en moest óok ik dat briefje invullen omdat ik het misschien zelf gedaan kon hebben.

Kloteschool dat het was.

aw, dat lijkt me echt zo erg!

De middelbare school vond ik vaak niet leuk, na het eerste jaar. Ik kleedde me toen alternatief (alto, gothic, weet ik het) en de popi-jopi jongens en meisjes accepteerden dat niet. Gelukkig hebben ze me nooit wat fysiek aangedaan, maar ze hebben genoeg gezegd en geroepen wat ik me nu nog goed voor de geest kan halen en wat me nog steeds verdrietig kan maken.
Toen ik eenmaal op het HBO zat, merkte ik pas hoeveel invloed die jaren hebben gehad op me. Nu na ongeveer anderhalf jaar gaat het steeds beter met me en durf ik steeds meer. Pff, het is kei hard werken maar ik krijg er in ieder geval iets voor terug. Ik vind het heel erg dat sommige jongeren die gepest zijn/werden er echt zo kapot van gaan dat ze zichzelf iets ergs aandoen (zelfmoord). In die tijd heb ik ook zo vaak op zo’n punt gestaan maar het is het zo waard om er overheen te komen. Dat is echt iets wat ik pas later kon inzien, dat ik ook het recht had om in de wereld te zijn en te ‘groeien’.

Wtf… Waarom zou je je eigen jas in de wc willen gooien. Rare school hoor…

Jeetje, dat is idd echt erg

Ik ben nooit echt fysiek gepest, maar ook dat is erg. Woorden doen geen pijn, zeiden mensen dan altijd. Ze moesten eens weten … In de vorige klas zei een jongen echt heel vaak hoe lelijk ik wel niet was. Ik haat mezelf dat ik nooit iets terug heb gezegd, een opmerking waarmee hij zijn mond wel zou houden.

Oh, echt he. Het groepje waar niemand iets mee wilde doen, het groepje die je echt pas op het allerlaatst zou kiezen, het groepje dat nergens bij hoort. Het groepje waarvan mensen ‘‘ahhhh neeeee he, fack dat!’’ zeiden wanneer ze hoorden dat ze met één van die mensen uit dat groepje moesten samenwerken. :frowning_face: Heel herkenbaar.

Ik ben in de 1e klas gepest een halfjaaar lang was echt gewooon een hel:D ze pestte mij&me bestevriendin omdat ik opeeens met haar omging en zij met mij, en omdat we epileerden of nagelak droegen noemden ze ons hoer? katje whiskas etc… wtf? we dachten word wel gestopt in 2e jaarr maar ging verder toen zijn we naar de domeinassistente gegaan en die wou ze schorsen:D maar m’n mentor had ze tegen gehouden enzo. Nu is het wel gestopt gelukkigmaar