Het GROTE hardloop topic.

[b]Er zijn genoeg redenen om te gaan hardlopen. (Conditie, je vind het leuk, afslanken, gezond.)
Vaak als ik het wil gaan doen zeg ik tegen mezelf; ‘Vanavond ga ik hardlopen.’ maar in de avond ga ik heel vaak toch maar niet.

Hier graag hardloop tips geven. Je kunt er ook vragen stellen en daar antwoord op krijgen van mij, en anderen.
Je kunt praten over de fijne loopschoenen, en hoever je al kunt rennen en hoe snel.
Ook kun je hier een training schema plaatsen. (Dat ga ik zo doen.)

Succes!
[/b]

Ik ken dat ook! Ik heb een langere tijd vaak 's morgens hardgelopen(is dat een woord?) maar dat was dan 's morgens omdat ik pas later op de dag naar school moest. Maar nu moet ik vaak 's morgens werken en heb ik geen zin om om half 7 al naar buiten te gaan. :stuck_out_tongue:
En 's avonds heb ik geen zin, dan wil ik tv kijken ofzo. xD

sorry, dubbel post.

haha, dat heb ik ook! up voor jou dus, ik wil namelijk ook gaan hardlopen.

Ik heb ook een tijd hardgelopen, maar tegenwoordig niet echt meer.
Maar morgen ga ik echt weer een rondje lopen!

Ik wilde het ook een tijdje gaan doen, en dan deed ik het ook wel. Dat hield ik een week vol, en dan had ik al geen zin meer.
Ik ben geen hardloopster :stuck_out_tongue:

ik heb ook een best lange tijd hardgelopen inderdaad… is dat een woord?
misschien ga ik het wel weer doen!

ik ga morgen met start to run beginnen:D

hee!
ik zit al heel lang op atletiek, en doe dan zeg maar alleen aan het hardlopen. :slightly_smiling_face: heb ook al aan verschillende nk’s meegedaan en sta ook volgens mij 6e of 7e op de ranglijst. maar goed, dat even terzijde:p, soms heb ik ook even geen zin, en dan is het moeilijk om even die stap te zetten. maar je moet het dan gewoon doen!, een beter tip heb ik niet, sorry xd ja of op een vereniging gaan. want dan sport je samen en dan is het vaak gezellig. succes allemaal :slightly_smiling_face:

Ik ben een tijd lang door mijn vader gedwongen om een paar keer per week hard te lopen, en hoewel ik het af en toe nog eens doe moet ik telkens daar aan denken als ik hardloop en dat is niet leuk :’)

Ik heb het 3 weken goed volgehouden en heb het nu al 2 weken niet gedaan :stuck_out_tongue:
Moet deze week maar weer even beginnen …

Ikzelf gebruik Start to Run van Evy, dit zijn podcasts die je kan downloaden op het internet. Evy is een Belgische vrouw die dmv die podcasts jou helpt met je conditie verbeteren. Als je gaat hardlopen zet je een mp3-les op je mp3speler en begeleidt zij je. Ze verteld je hoe lang je meot hardlopen, wanneer je rustig mag lopen, etc. De eerste Start to Run is 0-5km en dit zijn in totaal 27 lessen, waarvan je er 3 per week doet, dus na 10 weken moet je zo’n conditie hebben dat je 5km achter elkaar aan kan hardlopen.
Misschien iets voor jullie ??

Ik ga beginnen met 2 of 3 km want ik wil opbouwen naar vijf. Dan wil ik een wedstrijd lopen van van vijf km.

bluh dat van Evy, dat zou ik echt niet kunnen, van te voren weten dat je fucking 27 lessen bezig zal zijn om maar 5 km te kunnen lopen

ik zou het p[roberen sneller te doen nee dat zal vast neit kunnen/ongezond zijn maar ik ben eigenwijs xD

Het lijkt me wel leuk. :slightly_smiling_face:
Maar ik heb wel enkele vraagjes ( ik wil het misschien ook wel doen, en ik hoop maar niet dat jullie denken dat ik stom ben na deze vragen te lezen.)

-Is het in clubverband?
-Is het zoiets als spurten of gewoon hard lopen zonder echt maar 100m te lopen zeg maar?

Oh hardlopen is echt verschrikkelijk. Ik kan het echt niet opbrengen om een beetje doelloos rond te gaan rennen. Ik ren liever achter een bal aan ofzo.

ik haat het met gym moeten wij in de zomer 2 rondjes om een grote plas rennen en het líjkt makkelijk maar na 2 minuten ben ik al moe >.<
en dan duur ik er 13 minuten over ofzo.
gelukkig is dit jaar de laatste keer :grinning:

beetje offtopic xD upje dan maar.

Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg bij gym.
Ik bedoel, ik ben eigenlijk al heel slecht in sport en bij dat moet je gewoon wat kunnen lopen en geen talent voor hebben. :slightly_smiling_face:

maar wel conditie. en zeker als de andere meisjes van de klas dit beter volhouden, is dat echt niet leuk om te doen. en niet iedereen heeft hetzelfde tempo.

ik ben verder wel goed in gym eigenlijk, alleen ik heb gewoon geen conditite xD heb altijd geturnt enzo dus daar krijg je niet bepaald conditie van…

mijn gymlerares zei vorig jaar echt zo ‘waarom kun jij dit nooit zo goed? je hebt wel de bouw voor lange afstanden’ haha

nouja nu doe ik bij wii fit soms hardlopen :’)
sorry weer offtopic