Het grote gitaar-topic

Dit jaar ga ik onder gitaarles, ik kan niet wachten en ben op zoek naar een gitaar. Alleen heb ik er natuurlijk nul verstand van. Wat zijn goede merken? Wat voor gitaar heb jij? Wat voor snaren gebruik je? De hele ram-bam. Ik wil gewoon een beetje meer weten over het mooiste instrument ter wereld :wink:
Het viel me op dat er geen algemeen topic was voor dit mooie muziekinstrument, dus vond ik tijd dat er een kwam :stuck_out_tongue: Bij deze dus.
Dus, discussier er op los, welk merk is het best? etc.

Dus: wat voor merk raad jij me aan?
Ik wil een akoestische gitaar, misschien van fender? een steelstringgitaar het liefst. En ik houd het het liefst goedkoop want ik betaal de gitaar zelf. Ik ben rechtshandig. Eeeh mis ik iets? Waarschijnlijk een miljoen dingen. Maar ik wil dit allemaal leren, het lijkt me echt fantastisch!

Er zijn volgens mij al wat topics hierover.

wat lacoccinelle zegt

maarrrr… ik heb zelf een met nylon snaren (spaanse gitaar) en 2 met staal. Nylon vind ik makkelijker spelen dan staal, maar staal vind ik mooier klinken. Ik begon met een gitaar van rond de 100 euro en dat is heel erg goedkoop voor een gitaar en maakt gewoon goed geluid.

ik speel al drie maanden gitaar.
ik heb een gomez gitaar een senorita gekocht voor 90 euro. mijn docenr vindt het een hele goede gitaar.

ik leer nu de basis en ga daarna waarschijnlijk voor rumba en flamenco kiezen.
ik ben ook rechtshandig. en ik heb echt een spaanse gitaar waarschijnlijk is een western gitaar beter voor jou.

Fijn dat dit topic er is!

Ik wil volgend jaar beginnen met spelen, maar ik weet heel weinig over gitaren…
Ik denk dat ik met een acoutische gitaar wil beginnen…

Hier trouwens een site die ik zelf wel handig vond:

http://www.gitaartabs.nl/gitaar-kopen/pages/Akoestische-gitaren.html

hmmm… mijn vader is gitarist, dus ik heb ongeveer 20 gitaren in huis (elektrisch en akoestisch). Denk dat de meeste Fenders zijn, maar hij heeft veel verschillende.
Zelf heb ik een akoestische van pro-arte, onbekend merk maar wel een supergoede gitaar!!

Handig, ik wil ook nog gitaar leren spelen. Maar ik denk dat ik dan op den duur basgitaar wil gaan spelen. Of het zal net zo gaan als mijn ‘ik moet en zal beter leren drummen’-plannen. Ach ja, gitaarspelen is wel heel tof.

ik heb zelf een acoustic western gitaar, het merk is Hudson :slightly_smiling_face:
verder weet ik er niet heel veel vanaf haha.

Het is wel mijn beste aankoop ooit geweest, net als mijn bijbehorende capo en gitaar-stem-apparaatje. Ik heb mezelf leren spelen en ben dus niet geniaal goed, maar ik kan aardig spelen :slightly_smiling_face: wie weet ga ik alsnog op les ooit.

Top! Dankjewel!!
Vandaag ga ik even marktplaats uitpluizen denk ik, en later nog even naar eindhoven naar een speciaalzaak. Gewoon een beetje rond kijken en meer te weten komen over alles :grinning:

Welke snaren zijn het fijnst? Nylon of metaal?

Euhm als ik het goed begrijp heb je nog nooit gitaar gespeeld toch? Dan zou ik beginnen met nylon, gewoon een spaanse gitaar. die zijn 80 euro ofzo! en dan kan je later altijd kijken of je er echt in wil investeren!

Zoals de meesten hier in dit topic al zeggen; begin met een spaanse gitaar met nylon snaren.

Ik heb zelf 1 spaanse van een onbekend goedkoop merk; heb er veel aan gehad en heb er zeker wel 2jaar op gespeeld.
Ik heb ook 1 elektrische gitaar Yamaha Pacifica 112v.
Ik speel nu al ongv. 3 jaar en ik vind het nogsteeds super leuk!

Xoxo.

ok thanks, ik vat hem nu!

En soms zie ik van die zwarte klemmen om de hals zeg maar, waar zijn die voor?

Ik speel ook een half jaar gitaar,
maar mijn spaanse gitaar is een week geleden hier op vakantie kapot gemaakt.
(steen erop, deuk.)

dus ik krijg als ik thuis ben een met stalen snaren (:

@Fashionandstuff
Dat is een capo (: dat drukt alle snaren in & dan heb je een hogere toon.

@Kimsownstyle: o haha thanks!

Oh en voor degene die ook nog ggen flauw benul heeft van de gitaar:

http://www.spreekbeurten.info/gitaar1.gif

Als ik jou was zou ik beginnen met staalsnaar, écht waar. Het is misschien moeilijker en je krijgt eerder pijn aan je vingers maar tenzij je geen spaanse tokkels (wat natuurlijk ook kan op staalsnaar) wilt gaan spelen raad ik je echt aan om die snaren te nemen.

@ hurricanes, oh, ok, zit daar een reden achter?

Ik heb een spaanse gitaar van onbekend merk om te oefenen
Sinds jaar heb ik een fender 60’s Stratocaster

Maar omdat je beginner bent, zou ik voor een goedkope gitaar gaan. Die van mij was 600 a 700 euro volgens (die fender dan)